Az őrült Fiat Multipla széles karosszériával és 1000 LE-s V8-as motorral érkezik a 2022-es Párizsi Autószalonra
A Fiat Multipla ötvözi a zseniális hatüléses utastér-elrendezést az ellentmondásos stílussal, amely még csaknem negyed évszázaddal megjelenése után is radikálisnak tűnik. A mókás olasz modellt a francia Youtuberek, Sylvain Lévy és Pierre Chabrier választották egy őrült tuningprojekthez, amely a 2022-es Párizsi Autószalonon mutatkozik be. A valaha volt leggyorsabb Multipla 1000 lóerős V8-as motort, motorsport-ihlette futómű-frissítéseket és ultraszéles karosszériát kapott.
A projekt ötlete még 2019-ben indult el, és egy túlzottan sikeres közösségi finanszírozási kampányt és három évnyi munkát követően a szörnyeteg-minibusz készen áll a pályára. A végleges dizájnt – apró részletekkel – a Vilebrequin már bemutatta a modell párizsi „világpremierje” előtt, ahol a részletes specifikációkat is bejelentik.
Nem kell több, mint egy gyors pillantás, hogy rájöjjön, ez nem az Ön tipikus Fiat Multiplája. Mindenekelőtt a modellt – az eredeti, facelift előtti Multipla (1998-2004) alapján – ötajtósról háromajtósra alakították át, a karosszériát pedig a sárvédőkön és a lökhárítókon vágták, hogy helyet biztosítsanak az új aero. A csúcspont a dobozos első és hátsó sárvédők, integrált DTM-stílusú betétekkel, amelyek jócskán megnövelik a Multipla amúgy is lenyűgöző szélességét.
A testre szabott első lökhárítón lévő kiemelkedő szaggatottság, a motorháztetőre szerelt légterelő, a masszív hátsó szárny és az átlátszó bordákkal ellátott diffúzor a vizuális módokat egy másik szintre emeli. Ezt az őrült karosszériakészletet a W-Autosport készítette, és a Work egyedülálló kerékkészletével kombinálják, amelyet ultraszéles Michelin abroncsok borítanak. A Michelin a projekt egyik főtámogatója, ezért is szerepel a nevük a kék-sárga festményen.
Előreláthatólag a belső teret lecsupaszították, a készlet hatüléses elrendezése a középső nagy sebességváltó alagútnak köszönhetően kétüléses konfigurációnak ad helyet. Egy pár Sabelt versenyülés, egy csíptetős versenykormány, egy rövid váltókar és egy teljes bukóketrec megalapozza a családbarát pályanap hangulatát.
Noha az alapok kiterjedt módosításait még nem részletezték, tudjuk, hogy a Multipla egy Chevrolet Corvette C6 Z06-os hajtáslánc-transzplantációt kapott. Az amerikai eredetű V8-ast tovább hangolták, hogy elérje az 1000 LE (735 kW / 1014 LE) célteljesítményt. Ez minden bizonnyal továbbfejlesztés az 1,6 literes, 1,6 literes, 16 szelepes négyhengeres készlethez képest, amely annak idején 102 LE-t (76 kW / 103 LE) produkált. A modell coilover felfüggesztést, megerősített futóművet és feljavított fékeket is kapott a megnövelt teljesítményhez.
A létező legvadabb Multipláról az október 17-én kezdődő Párizsi Autószalonon fogunk többet megtudni. Bár a modell nem lesz olyan gyors, mint a Ford Pro Electric SuperVan koncepció, vagy az egyszeri F1-es Renault Espace, mégis határozottan ott van a világ legőrültebb kisbusz-alapú konstrukcióival. A YouTube-osok ígéretet tettek arra, hogy több videót készítenek a módosított Fiattal, amelyek bemutatják annak teljesítményét.