Ministerul Ungar al Justiţiei a iniţiat investigarea companiei Wizz Air din punct de vedere al protecţiei consumatorilor

   Ministerul Ungar al Justiţiei a iniţiat investigarea companiei aeriene Wizz Air din punct de vedere al protecţiei consumatorilor, se arată într-un comunicat remis, luni, de Ministerul de resort agenţiei ungare de presă MTI.

    Potrivit documentului, numărul plângerilor depuse la Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor împotriva companiei aeriene Wizz Air Hungary Zrt. a crescut în ultima perioadă, dintre care mai multe cazuri au avut un ecou mediatic semnificativ.


    Potrivit plângerilor, compania aeriană nu a oferit informaţii şi asistenţă în cazul întârzierilor şi anulărilor de zbor, nu a oferit cazare şi reprogramare, ceea ce a cauzat costuri suplimentare pasagerilor, nu a răspuns la plângerile consumatorilor în termen de 30 de zile şi operează un call center cu tarif ridicat, încălcând astfel legea şi drepturile consumatorilor din Ungaria, se mai arată în comunicat.


    Din acest motiv, la iniţiativa Ministerului Justiţiei, a fost lansată o investigaţie pentru protecţia consumatorilor, la Prefectura Budapestei, pentru a proteja drepturile consumatorilor şi familiilor din Ungaria.


    Scopul controlului este să detecteze, să stopeze şi să sancţioneze orice posibil comportament ilegal, deoarece toate companiile trebuie să respecte legea, se subliniază în comunicat.

Fogyasztóvédelmi eljárás indult a Wizz Air légitársasággal szemben

    Fogyasztóvédelmi eljárás indult a Wizz Air légitársasággal szemben – tudatta a Igazságügyi Minisztérium (IM) hétfőn az MTI-vel.

    A tárca közleménye szerint az elmúlt időszakban megnövekedett a Wizz Air Hungary Zrt. légitársasággal szemben a fogyasztóvédelmi hatósághoz benyújtott fogyasztói panaszok száma, amelyek közül több eset a médiában is nagy visszhangot kapott.


    A panaszok szerint a légitársaság nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén; nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak; nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat; valamint emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait – sorolták a közleményben.


    Emiatt a szakmai irányító IM kezdeményezésére fogyasztóvédelmi hatósági vizsgálat indult a Budapest Főváros Kormányhivatalánál a magyar fogyasztók és magyar családok jogainak védelme érdekében.


    Az eljárás célja az esetleges jogsértő magatartás feltárása, megszüntetése és szankcionálása, hiszen a jogszabályokat valamennyi vállalkozásnak be kell tartani – írták.