Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Főbb éghajlati előnyök, amikor a hajók „repülnek” a felszín felett

Posted on 2022-06-062022-06-05 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Hamarosan valósággá válhatnak az elektromos személyszállító kompok, amelyek a felszín felett siklik át a tengereken. A svédországi Chalmers Műszaki Egyetem kutatócsoportja egyedülálló módszert hozott létre a szárnyashajók továbbfejlesztésére, amellyel jelentősen megnövelhető az elektromos hajók hatótávolsága, és 80 százalékkal csökkenthető a fosszilis meghajtású hajók üzemanyag-fogyasztása.

Míg az autók villamosítása előrehaladott állapotban van, a világ személyszállító kompjai még mindig szinte kizárólag fosszilis tüzelőanyagokkal működnek. A korlátozó tényező az akkumulátor kapacitása, amely nem elegendő a hajók és kompok hosszabb távon történő ellátásához. Most azonban a Chalmers és az SSPA tengerkutató létesítmény kutatóinak sikerült egy olyan módszert kifejleszteniük, amely jelentősen környezetbarátabbá teheti a hajózási ágazatot a jövőben. A hangsúly a szárnyashajókon van, amelyek a szárnyakhoz hasonlóan a víz felszíne fölé emelik a hajótestet, és lényegesen kisebb vízállósággal haladnak. A vitorlázást az elmúlt években forradalmasító technológia, amellyel a szárnyashajók az elit vitorlázók csónakjait nagyon nagy sebességgel repülik át a víz felszínén.
A Chalmers és az SSPA kutatói most azt szeretnék elérni, hogy a vitorlások szárnyashajó elvét nagyobb utasszállító kompokon is alkalmazzák, ami jelentős éghajlati előnyökkel jár.

“A kompok villamosítása nem valósítható meg vízállóságuk drasztikus csökkentése nélkül. Ez a módszer lehetővé teszi olyan új fóliakialakítások kifejlesztését, amelyek akár 80 százalékkal is csökkenthetik az ellenállást, ami viszont jelentősen megnövelné az akkumulátoros hajók hatótávját. Ily módon a jövőben elektromos kompokat is használhatnánk hosszabb távolságokon” – mondja Arash Eslamdoost, a kutatás vezetője, a Chalmers alkalmazott hidrodinamikájának docense, és a Journal of Marine folyóiratban megjelent „ Fluid-Structure Interaction of a Foiling Craft ” című tanulmány szerzője. Tudomány és Műszaki.

Még a ma fosszilis tüzelőanyaggal működő hajók esetében is jelentős lehet az éghajlati előny, mivel a hasonló szárnyashajó-technológia nem kevesebb, mint 80 százalékkal csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást.

Az egyedi mérési módszer széles körű érdeklődést vált ki
A kutatási projekt középpontjában egy egyedi mérési technika áll, amelyet a kutatók azért állítottak össze, hogy részletesen megértsék, hogyan viselkednek a szárnyashajók a vízben, amikor például nő a terhelés vagy a sebesség, vagy megváltozik a szárnyashajó helyzete. A kísérletekből összegyűjtött adatok felhasználásával a csapat kifejlesztett és validált egy módszert, amellyel nagy pontossággal szimulálja és megjósolja, hogyan viselkedik a szárnyashajó különféle körülmények között. A módszer egyedülálló a maga nemében, és ma már elektromos meghajtású szárnyas kompok szárnyashajóinak tervezésére is használható.

A tanulmányt az SSPA kutatóintézettel együttműködve végezték – amely a világon a néhány ilyen intézet egyike –, ahol Laura Marimon Giovannetti kutatóként és projektmenedzserként dolgozik. Ő a tanulmány vezető szerzője, és maga is elit szinten versenyzett a brit és az olasz nemzeti vitorláscsapatban is. Ma a svéd olimpiai bizottság és a svéd válogatott kutatási és fejlesztési tanácsadója, akinek célja, hogy 2024-ben több érmet szerezzen a csapatnak a 2024-es olimpián. Marimon Giovannetti számos lehetőséget lát a csapat által kifejlesztett egyedi mérési módszerben:

“A 2013-as San Francisco-öbölben megrendezett Americas Cup-on először láttunk egy 72 láb hosszú vitorlást, amely a verseny során megtanult “repülni” szárnyashajókkal. Azóta pedig hatalmas növekedést tapasztaltunk a vitorlázás terén. szárnyashajós hajókat. Ezzel az új módszerrel és tudással a mérnöki ágak széles skáláját tudjuk összehozni – a haditengerészet, a fejlett anyagok és a repüléstechnika, valamint a megújuló energia.”

Kikövezve az utat a szárnyashajók számára az elektromos kompokon
A szárnyashajó technológia önmagában nem újdonság, de már a 60-as, 70-es években kifejlesztették. Akkoriban a hangsúly azon volt, hogy a hajók a lehető leggyorsabban közlekedjenek, és a szárnyashajók acélból készültek, ami egy nehéz anyag, magasabb karbantartási költségekkel. A mai modern szárnyashajók szénszálból készülnek, egy sokkal könnyebb és merevebb anyagból, amely nagy terhelés mellett is meg tudja őrizni merevségét – és az elvárt terhelésekre szabható. A kutatási projekt része tehát az volt, hogy teljes mértékben megértsük, hogyan viselkedik egy szénszálas szerkezet a víz alatt a különböző üzemi körülmények között. A kutatócsoport modern technológiával összekapcsolva kidolgozott módszere ma már a szénszálas szárnyashajók alkalmazását nyitja meg a nagyobb személyhajókon, amelyek kis sebesség mellett is biztonságosan, ellenőrzötten és klímabarát módon közlekedhetnek.

“Azt szeretnéd, ha a fólia a lehető leghatékonyabb lenne, ami azt jelenti, hogy a lehető legnagyobb súlyt a lehető legkisebb sebességgel, a legkisebb ellenállás mellett vigyük el. A következő célunk, hogy ezt a módszert alkalmazzuk a kompok hatékonyabb szárnyashajóinak tervezésekor a jövőben “- mondja Eslamdoost.

Kép: Lloyd Images



Bővebben a tudományos cikkről

  • A „ Fluid-Structure Interaction of a Foiling Craft ” című tanulmány a Journal of Marine Science and Engineering folyóiratban jelent meg. A szerzők Laura Marimon Giovannetti, Ali Farousi, Fabian Ebbesson, Alois Thollot, Alex Shiri és Arash Eslamdoost. A kutatók az SSPA-nál (a svédországi RISE Research Institutes része), a svédországi Ch almers University of Technology-nál és a francia INP-ENSEEITH-nál tevékenykednek.
  • Hugo Hammar finanszírozása az SSPA-tól és Rolf Sörman finanszírozása a Chalmers Műszaki Egyetemtől biztosította az anyagi támogatást az SSPA kísérleti tesztjeihez. Ez a tanulmány a Chalmers University of Technology Alapítványtól is kapott támogatást a Hidro- és aerodinamika stratégiai kutatási projekthez.

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Chalmers Műszaki Egyetem, SSPA tengerkutató létesítmény

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (22.06.05.) – DeLorean
Next Post: Van képünk hozzá (22.06.06.) – Mansory Ferrari SF90 Stradale

kapcsolódó

  • Elindult a világ Első Közösségi autókereskedése Nyúz
  • Az őrült Fiat Multipla széles karosszériával és 1000 LE-s V8-as motorral érkezik a 2022-es Párizsi Autószalonra Nyúz
  • Sziget-Budapest CITYPASS mindenkinek Nyúz
  • Bemutatkozott a legújabb Lexus Art Car Nyúz
  • További négy alkalommal üldözheti az FIA által támogatott, rasszista négert a 19 pilóta Nyúz
  • Dubaji repülőgép-karbantartó vállalattal szerződött az AerinX Nyúz
2022. június
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
« máj   júl »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Az Egyesült Királyságban 9,9 százalékkal nőtt az autógyártás áprilisban
  • A világpiacon a nagy EV a menő
  • Változások a Ford Magyarország managementjében
  • Az Alstom további 60 RER NG vonatot szállít az SNCF-nek
  • A főbohóc megint a Lánchíd kisajátítása mellett kampányolt
  • Az Acer az új Predator Triton 16-tal bővíti prémium játékportfólióját
  • A „VERY BIG” virális sikerei után G.Zsoltit nem érdekli más, csak a „JÓNI”
  • Csavard fel a szőnyeget!
  • Pókember – A PÓKVERZUMON ÁT
  • Veszélyes vegyi anyagok az otthonunkban
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • A tesztidőszak tapasztalatai alapján…
  • A tesztelők idén nagyobb figyelmet fordítottak az alternatív vendéglátóhelyekre
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nyár elején rendezik meg a gourmet fesztivált
  • Mi lehet a titok az Avalonban?
  • 10 helyett 30 százalék kedvezményt ad vásárlóinak a PENNY
  • Itt az idei nyár legmenőbb itala, a jégre töltött pezsgő!
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

RSS Begurulva RSS

  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket 2023-05-26
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle 2023-05-25
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ 2023-05-24
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta… 2023-05-19
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett 2023-05-12

RSS Teszt a lelke mindennek RSS

  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken 2023-05-28
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél 2023-05-27
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban 2023-05-25
  • A tesztidőszak tapasztalatai alapján… 2023-05-24
  • A tesztelők idén nagyobb figyelmet fordítottak az alternatív vendéglátóhelyekre 2023-05-23

RSS PodCars RSS

  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary

RSS Egyszer már láttam autót RSS

  • Az Egyesült Királyságban 9,9 százalékkal nőtt az autógyártás áprilisban 2023-05-28
  • A világpiacon a nagy EV a menő 2023-05-28
  • Változások a Ford Magyarország managementjében 2023-05-27
  • Az Alstom további 60 RER NG vonatot szállít az SNCF-nek 2023-05-27
  • A főbohóc megint a Lánchíd kisajátítása mellett kampányolt 2023-05-27

RSS Gasztroll RSS

  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton 2023-05-28
  • Nyár elején rendezik meg a gourmet fesztivált 2023-05-27
  • Mi lehet a titok az Avalonban? 2023-05-26
  • 10 helyett 30 százalék kedvezményt ad vásárlóinak a PENNY 2023-05-25
  • Itt az idei nyár legmenőbb itala, a jégre töltött pezsgő! 2023-05-24

RSS Mi az a blogger RSS

  • Az Acer az új Predator Triton 16-tal bővíti prémium játékportfólióját 2023-05-28
  • A „VERY BIG” virális sikerei után G.Zsoltit nem érdekli más, csak a „JÓNI” 2023-05-28
  • Csavard fel a szőnyeget! 2023-05-28
  • Pókember – A PÓKVERZUMON ÁT 2023-05-28
  • Veszélyes vegyi anyagok az otthonunkban 2023-05-28

Címkék

#maradjotthon autósport betegség BKK Budapest Airport Carlos Sainz Jr. Charles Leclerc COVID-19 COVID-19 koronavírus Covid-19-tüdőgyulladás egészség F1 ferihegyi repülőtér Forma-1 Formula one gusztustalan Hamilton gyomorforgató Hamilton Hamilton hisztiző Hamilton járvány koronavírus koronavírus-járvány kór kórság közlekedés Leclerc Lewis Hamilton Lexus Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Max Verstappen megelőzés mutyi nyavajgó Hamilton picsogó Hamilton Pérez rasszista Hamilton repülőtér Sainz Jr. sport technikai sport Toyota Verstappen veszély visszataszító Hamilton vérlázító Hamilton

In memoriam Zsiska Ferenc

MTI

IMEDIA

NMHH

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.