De, miért?! Sikerült egy Hiluxot is elb@szni
A világbékét vagy a világ végét jelképezi ez a Hilux-átépítés?
Vagy, egyszerűen csak egy rakás szar?
Egyfelől felemelő, ha az autótuning két ennyire távoli pólusát igyekszik kibékíteni egymással egy tervező, másfelől viszont, ha ilyen szörnyek születhetnek a virtuális térben, talán tényleg nem sok van már hátra az emberiségnek.
A modern pickupok rendkívül sokoldalú szerkezetek. A személyautók helykínálatát és vezetőtámogató rendszereit kimagasló terepalkalmassággal ötvözik, és miközben alapvetően haszonjárműnek születtek, nagy teljesítményű motorjaikkal komoly tempót diktálnak, ha engedjük nekik. Különösen igaz ez a Toyota Hiluxra, amelynek legújabb kiadása a maga 204 lóerős, 500 Nm-es dízelmotorjával, valamint továbbfejlesztett technológiai tartalmával és magasabb komfortszintjével gondoskodik arról, hogy megőrizze pozícióját, mint a világpiacokon legnagyobb számban eladott kompakt pickup.
A Zephyr Designz virtuális tuningműhely kreatív tulajdonosa, az ifjú Vishnu Suresh szerint ez rendben is van, viszont az arany középút helyett jobbnak látta, ha az autó néhány részképességét a végletekig kibontakoztatja. A jelek szerint nem tudta eldönteni, hogy megnövelt teherbírású haszonjárművet, a Dakar-ralin elért sikerek által ihletett, extrém offroadert, esetleg nagy teljesítményű sportautót építsen a Hiluxból. Mivel pedig a virtuális tuningot sem a józan ész, sem az anyagi lehetőségek korlátai nem kötik, munkához látott.
Egyfelől kiszélesítette a karosszériát, új első és hátsó lökhárítókat rajzolt az autónak, majd állítható első légterelő idommal, valamint egyedi oldalsó kötényekkel egészítette ki alkotását. Aztán megnyújtotta a vázat, a hátsó kerekeket valamivel előrébb költöztette, mögéjük pedig egy harmadik tengelyt biggyesztett. A keréktárcsákat csavarozott Vossen darabokra cserélte, amelyekre semi slick abroncsokat szerelt. És ha már ezzel a versenypályára alkalmassá tette alkotását, a szabad hasmagasságot néhány milliméterre csökkentette.
Az eredmény egy Toyota Lo-Lux 6×6, egy furcsa hibrid, amely egyszerre mindent és semmit sem kínál: a hat abroncs nagyobb tapadási felülete megnövelt gördülési ellenállással jár, a rugóút teljes hiánya pedig teljességgel alkalmatlanná teszi az autót áru szállítására. Arra viszont, hogy írjunk róla, tökéletesen alkalmas.
Fotók: Carmag.co.za