Álom és pronyóság – A második, 28 millió dolláros Rolls-Royce „csónak farát” a Mother Of Pearl ihlette

A Rolls-Royce a 2022-es Concorso d’Eleganza rendezvényen, a Villa d’Este-ben, május 21-én, Olaszországban mutatta be a Boat Tail projekt második példáját.

Ez a Boat Tail egy különleges ügyfél számára készült, hogy tisztelegjen apja és családja előtt, a gyöngyház ihlette designnal. Ne feledje, hogy ez az utolsó Boat Tail, amelyet a 2021-es első után láthatunk, mivel a harmadik példa tulajdonosa kérte a titoktartást. Bár a Rolls Royce nem hozta nyilvánosságra, hogy mennyibe került a második Boat Tail, úgy vélik, hogy mindhárom ára körülbelül 28 millió dollár körül mozog.

Az egyedi Rolls Royce kabrió kézzel épített jellege szabadságot ad a tervezőknek, hogy az ügyfelekkel együttműködve nagyobb testreszabási lehetőségeket fedezzenek fel. Míg a Phantom-eredetű alumínium platform, a 6,75 literes ikerturbós V12-es és az alumínium karosszériaelemek ugyanazok maradnak, mint az első Boat Tail, a második példa teljesen más specifikációval rendelkezik.

A Rolls-Royce nem fedte fel a megrendelő személyazonosságát, de azt mondta, hogy ő a művészetek elismert mecénása, „egy dedikált magánmúzeumban található klasszikusok és modern autók jelentős gyűjteményével”. A „gyöngyanya” témát úgy választották, hogy tisztelegjenek tisztelt apja származása előtt a gyöngyiparban.

A folyamat a megrendelő magángyűjteményéből származó négy gyöngykagyló kiválasztásával indult, amelyek inspirációt adtak a tervezőknek. Ennek eredményeként a külső árnyalat a Rolls-Royce által valaha készített legbonyolultabb egyedi felületek egyike. Nekünk, parasztok egy gyönyörű világos rózsaszínnek mondanák, amely a fényviszonyoktól függően változtatja színmélységét és megjelenését. A Rolls-Royce azonban jobb munkát végzett, amikor az egyedi festéket úgy jellemezte, mint „az osztriga és a puha rózsa csillogó keveréke, nagy fehér és bronz csillámpelyhekkel, amelyek egyedi gyöngyházfényt adnak hozzá, amely finoman változik a különböző fényviszonyok között”.

A Pantheon Grille burkolata és a Boat Tail motorháztetője kontrasztos konyak árnyalatra festett, illeszkedve a belső térhez. Ez azonban nem az átlagos konyakfesték, mivel „bronz és arany színű alumínium csillámpelyhekkel” van beágyazva, és „kristályréteggel és jeges, matt átlátszó bevonattal” van bevonva. Végül, ami szénszálnak tűnik a jármű alsó részén, az a „műszaki szál” „rózaarany szövésű cérnával”, amely illeszkedik a rózsaarany Spirit of Ecstasyhoz.

A hátsó fedélzet megőrizte pillangós dizájnját és az eredeti szénszálas zsámolyát, de az első Boat Tail-ban használt, nyitott pórusú Caleidolegno furnér helyett ez a tulajdonos személyesen választott egy melegebb Royal Walnut furnért, amelyen „ aranyozott tűcsíkok szaténszálcsiszolt felülettel”. Az idő múlásával a furnér érlelődik, és egyre közelebb kerül a motorháztető konyakszínéhez.

A kabinban konyak és osztriga árnyalatok kombinációját találjuk a finom bőrhöz, több Royal Walnut furnérral és rózsaszín arany díszítéssel. A gyöngyház a kapcsolóberendezésekre, a műszercsoport belsejére és a műszerfalra szerelt óraórára került. Utóbbi az ügyfél saját gyűjteményéből származik, így feltételezzük, hogy a közeljövőben nem fogja eladni az autót.

Érdekes módon Torsten Müller-Ötvös, a Rolls-Royce vezérigazgatója az autóipar „haute couture”-jaként jellemezte a karosszériaépítési folyamatot, mindössze néhány nappal azután, hogy a rivális márka, a Mercedes-Maybach ugyanezt a kifejezést használta legkülönlegesebb S. Osztály még. Ennek ellenére a Maybachnak hosszú utat kell megtennie ahhoz, hogy közel kerüljön a Rolls-Royce Boat Tail exkluzív jellegéhez.