Két és fél évet kell várni egy új Toyota LandCruiser J70-esre Ausztráliában
A 38 éve piacon lévő terepjáró népszerűsége töretlen az országban, aki most rendeli meg, csak 2024 végén veheti át az autóját.
Ausztráliában a J70-es szériából az 1984-es piacra kerülése óta már 310 ezer példányt adtak el, ami azt jelenti, hogy a világon eladott LandCruiser 70-esek közül minden ötödik itt talált gazdára. A négyféle karosszériaváltozatban (szimpla és dupla kabinos pickup, illetve öt- és háromajtós zárt, dobozos felépítmény, utóbbi a Troop Carrier) is kapható terepjáró még mindig rendkívül népszerű az országban: tavaly több mint 11 ezer példányt adtak el belőle, a népszerűsége idén sem csökken, sőt. Az ausztrál Drive c. online autós magazin beszámolója szerint a típus megrendelőinek már 2,5 éves várakozási idővel kell számolnia, ami az egyik legmagasabb érték az új autók között. Különösen annak fényében tűnik soknak a 30 hónap, hogy régi, kevés chipet igénylő konstrukciója miatt a globális félvezetőhiány sem lassíthatja jelentősen a gyártását.
A Drive által megszólaltatott Toyota márkakereskedők bíznak benne, hogy 2023-ban felfuttatja a Toyota a terepjáró legenda gyártását, ami a várakozási idő lerövidülését jelentené. Idén ősszel egyébként a Toyota alapos modellfrissítést tervez ezen a LandCruiser szérián, hogy a matuzsálemi konstrukció meg tudjon felelni az országban 2022 novemberében életbe lépő, szigorított törésteszt-előírásoknak. Elsősorban az oszloppal történő oldalütközés során kell majd a mostaninál jobb eredményt elérnie az Ausztrál NCAP (ANCAP) töréstesztjén.
Emiatt a Toyota a szimpla kabinos J70-esnél 2016-ban bevezetett módosításokat (megerősített létraalváz és kabin, oldallégzsákok és vezetőoldali térdlégzsák, párnázott műszerfal és új ülések) – melyekkel a pickup akkor ötcsillagos eredményt ért el az ANCAP töréstesztjén – valószínűleg kiterjeszti a többi karosszériaváltozatokra is, amelyek hat éve mechanikai értelemben nem frissültek, csak új aktív biztonsági rendszereket (menetstabilizáló és kipörgésgátló elektronika, fékerő-elosztó, fékasszisztens, hegymeneti elindulássegítő automatika) kaptak.
A Toyota ausztrál részlege nem árulta még el a Drive-nak a biztonságosabb, 2023-as modellévű LandCruiser 70-esek piaci bevezetésének időpontját, de egy hivatalos nyilatkozatot azért elküldtek a népszerű online autós magazinnak: „a globális ellátási kihívások eredményeként a Toyota Australia hosszabb várakozási időt tapasztal az új járművek szállítása során. Továbbra is azon vagyunk, hogy minden tőlünk telhetőt megtegyünk annak érdekében, hogy az ügyfeleink a lehető leghamarabb beülhessenek új Toyota járműveikbe. Mivel az alkatrészek elérhetősége folyamatosan változik az egész világon, továbbra is szorosan együttműködünk a globális gyártócsapatunkkal annak érdekében, hogy a lehető legtöbb járművet biztosítsuk a helyi ügyfeleink számára. A pillanatnyi helyzet alakulásáról folyamatosan tájékoztatjuk a kereskedőinket. Ők vannak a legjobb pozícióban ahhoz, hogy a legfrissebb szállítási információkat biztosítsák ügyfeleiknek az adott járművekről.”