Hány inger? Hányinger! A vietnámi „takony” igazán gyomorforgató valamit kreált a Lexus SC-ből
Aranyszínűre fóliázott autója bárkinek lehet. Egy vietnami vállalkozó azonban valódi arannyal borította be autóját, egy Lexus SC kabriót, de nem azért, hogy hencegjen a gazdagságával.
Az aranynak különös hatalmat tulajdonítanak a keleti kultúrákban. Kínában, Perzsiában és Indiában az ősidőktől fogva szent fémnek tekintik, amely gyógyítja és megóvja viselőjét, segít elűzni a gonosz szellemeket, védelmez a negatív energiáktól, elősegíti a test és a lélek erősödését.
Ha ez valóban így van, kevés egészségesebb, szerencsésebb ember élhet Ázsiában, mint Tran Duc Loi. A 39 éves vietnami vállalkozó egzotikus gyíkokkal kereskedik, az így megkeresett pénzen pedig aranyat vásárol – no, nem befektetésként, hanem hogy minél több aranytárggyal vehesse körül magát, és ezzel megerősítse üzleti szerencséjét, aminek hatására még több pénzt kereshet, és még több aranyat vásárolhat…
Ha Ön most logikai bukfencet vél felfedezni Tran Duc Loi gondolatmenetében, nincs egyedül. Az viszont biztos, hogy hősünk sajátos meggyőződése nélkül nem született volna meg a világ talán leglátványosabb, legkülönlegesebb Lexus kabriója. A babonás vállalkozó ugyanis nem érte be annyival, hogy elképesztő mennyiségű – saját bevallása szerint mintegy 5 kilogrammnyi – arany ékszert visel, de járműveit is arannyal futtatta be.
Az aranyozott crossmotorok meglehetősen bizarrul hangzanak, annál jobban mutat viszont a csillogó bevonat a Lexus SC 430 kabrión. A XXI. század első évtizedében gyártott és forgalmazott prémium 2+2 üléses modell a maga korában ugyanolyan különleges, fényűző gépkocsi volt, mint késői utódja, a Lexus LC 500 Convertible. Az európai luxusjachtokról mintázott, rendkívül áramvonalas SC 430 alumínium keményteteje 25 másodperc alatt tűnt el egy elegáns fedél alatt. Mai napig legendának számító, 4,3 literes V8-as szívómotorja 288 lóerőt és 430 Nm forgatónyomatékot adott le, az autó 6,2 másodperc alatt gyorsult álló helyzetből 100 km/órára. A korabeli autós szaksajtó nem győzött áradozni az SC 430-asról, amelyre kényelmes, gyors, csendes és kifinomult luxusjárműként emlékezik az utókor.
Fiatal kora, viszonylag nagy gyártási darabszáma és kiemelkedő megbízhatósága (az autó legtöbb példánya a mai napig használatban van) miatt az SC 430 nem vált gyűjtői darabbá. Tran Duc Loi speciális Lexusa kivételt képezhet ez alól, ha gazdája valaha úgy dönt, hogy túlad szerencsehozó autóján. Igaz, ebben az esetben nem csak az SC-től, hanem jelentős mennyiségű aranytól is megfosztja magát, ami a legrosszabb esetben balszerencsét is hozhat… szerencséjére a 3UZ-FE motorblokk gyakorlatilag elpusztíthatatlan, az esetleges szépséghibákat pedig elfedi a vékony nemesfém réteg, így valószínűbb, hogy addig jár a Lexus kabrióval, amíg cserbe nem hagyja szerencséje.
Fotók: Autoevolution, Biharivoice.com