Oroszországból jön a megoldás, ha valaki még jobb terepjárót akar faragni a Land Cruiser 200-asából
A Khann tuningcég extrém megjelenésű body-kitet készített a Toyota óriás-terepjárójához.
Bár a Land Cruiser családon belül a hírek manapság főleg az új, ikerturbós V6-os motorokkal hajtott 300-as sorozatról szólnak, azért még nagy rajongótábora van a kifutó, 2007-től 2021-ig gyártott 200-as szériának is, amelyet nálunk Land Cruiser V8 néven árultak, de egyes piacon létezett belőle fényűző luxusváltozat is Lexus LX néven.
Egy orosz tuningcég, a Toyoták és Lexusok nemesítésére szakosodott Khann – amelynek semmi köze a brit Project Kahnhoz – jelenleg is gőzerővel dolgozik a 200-asra való Expedition csomagon, amelyet ausztrál és a közel-keleti vásárlók kérésére fejlesztenek ki. Pedig a moszkvai székhelyű műhely eredetileg sportos karosszériakészletek gyártására specializálódott, náluk eddig még a Land Cruiserek és a Lexus terepjárók is agresszív, mélyre húzott lökhárítókat és küszöböket, valamint malomkerék méretű, saját gyártású könnyűfém felniket (alacsony oldalfalú sportgumikkal) viseltek, vagyis a komoly terepezést lehetővé tevő műszaki tartalom ellenére ezek a kocsik már elsősorban aszfaltos használatra valók. Ezúttal azonban valami mást mutattak be: az új Expedition készlet célja, hogy a Land Cruiser alapállapotban is kiváló terepjáró képességeit tovább javítsa, és hogy közben harciasabb megjelenéssel ruházza fel a kocsit.
A modellfrissítés utáni Land Cruiser 200-asra való, újratervezett karosszériaelemek robusztusabbá és modernebbé teszik a nagy Toyota külsejét. Elölre egy vérbeli off-road lökhárítót szereltek fel, amely egyedi hűtőrácsot, fényezetlen műanyag védőelemeket, LED-es ködlámpákat és egy nagyteljesítményű LED-fénysort tartalmaz, de az alsó részébe akár csörlő is integrálható. Sötét maszkolást kaptak a dupla projektoros LED fényszórók, amelyek még agresszívebbé teszik a Land Cruiser tekintetét. Gyönyörűen simul bele a jobb oldali A-oszlopba a motor légzését segítő sznorkel, amelynek köszönhetően lényegesen mélyebb vízbe is gond nélkül bele lehet hajtani, mint az amúgy kiváló gázlómélységű (70 cm) szériaállapotú Land Cruiserrel.
Az erősen domborított, légbeömlőkkel ellátott motorháztető és a markáns sárvédőszélesítések formáit jól kiemeli a sárga fényezés, a fekete, tízküllős felniken magas oldalfalú, durva mintázatú terepgumik feszülnek. Éles kontrasztot alkot a sárga színnel a számos matt fekete részlet, ilyenre fújták ugyanis a lökhárítókat, a sárvédőperemeket, az ajtókon látható díszbetéteket, a tető egy részét, a kilincseket és tetősíneket is, ezzel is hangsúlyozva, hogy ezt az autót nem kell különösebben félteni a karcoktól. Egy valódi terepjáró elmaradhatatlan kelléke a hátfalra rögzített teljes méterű pótkerék, ezért a Khann is felszerelt egyet a csomagtérajtóra.
Sajnos a Khann nem osztott meg részleteket az optikai tuningcsomag műszaki részleteiről, de a számítógépes grafikák alapján megemelték a futóművet, hogy javítsák a nagy Toyota mászóképességét.
A csomagtérajtón látható V8-as emblémából nem derül ki, hogy a Land Cruiser Expedition az 5,7 literes, 381 lóerős benzinmotorral, a 4,6 literes, 309 lóerős benzinmotorral, vagy a 4,5 literes, 272 lóerős turbódízellel van-e szerelve, de végül is mindegy, mert mindhárom erőforrás bőséges nyomatékkal rendelkezik, ami nagy segítség terepjárás közben.
Tekintettel arra, hogy a váratlanul nagy kereslet miatt egyes országokban már éveket (Japánban például négyet) kell várni egy vadonatúj Land Cruiser 300 leszállítására, nem tűnik rossz ötletnek, ha valaki a nagy választékban elérhető előző generációs Land Cruser modellt választja, amely képességei és felszereltsége alapján még ma is az egyik legjobb luxusterepjárónak számít.
Egyelőre nem közölte a Khann az Expedition csomag árát, mivel még nincs teljesen kész, ami megmagyarázza azt is, hogy miért a számítógépes grafikákat tettek közzé valódi fényképek helyett. A számos egyedi tervezésű karosszériaelemből (amelyeket kívánságra szénszálból készítenek el) és a felemelt futóműből ítélve azonban sejthető, hogy nem lesz olcsó.
Fotók: Carscoops