A Rimac és a Bugatti új cég alatt múködik

  • A Rimac Automobili és a Bugatti Automobiles az újonnan alakult Bugatti Rimac doo részeként kezdi meg működését
  • Az egyesült szervezet hivatalosan 2021. november 1-jén került bejegyzésre
  • A Bugatti Rimac központja a horvátországi Zágrábban található, a Rimac Group alatt
  • Egyesíti a Rimac műszaki szakértelmét és agilis működését a Bugatti 110 éves örökségével és mélyreható mérnöki tudásával
  • Mate Rimac a cég élére vezérigazgatóként
  • Christophe Piochon a Bugatti Rimac új vezérigazgatójaként garantálja a Bugatti márka folyamatosságát
  • A Bugatti összeszerelése a franciaországi Molsheimben marad
  • A Rimac Automobili és a Bugatti Automobiles egyedi márkákként, külön termékekkel tovább növekszik
  • A Porsche stratégiai partnerként jelentős szerepet tölt be, és két igazgatósági és két felügyelő bizottsági tagot lát el.
  • Larissa Fleischert és Emilio Scervo-t kinevezték az igazgatótanácsba

A Rimac Automobili hivatalosan is egyesíti erőit a Bugatti Automobiles-szel a nemrég bejelentett Bugatti Rimac doo néven. Az új vállalat úgy látja, hogy két autóipari erőmű izgalmas új mozgalmat generál az autóiparban és a technológiai iparban, amelyet eredetileg és a Porsche AG sportautó-gyártó határozottan támogatja.

A Rimac rövid, de gazdag 10 éves története a garázsindítástól kezdve, amelyet egy ember – Mate Rimac – indított el, most megteszi a következő nagy ugrást, hogy 2021. november 1-től hivatalosan is üzemelhessen Bugatti Rimac alatt. 

A Rimac csoport lesz a Bugatti Rimac fő részvényese 55%-os részesedéssel. Mate Rimac megtartja részesedését a Rimac Groupban 35%-kal, a Porsche 22%-kal, a Hyundai Motor Group 11%-kal, az egyéb befektetők pedig 32%-kal. Az akkumulátorrendszerek, a hajtásláncok és más elektromos jármű-alkatrészek fejlesztése, gyártása és szállítása, amelyekről a Rimac számos autógyártó ismert és megbízik, egy új egységbe – a Rimac Technologyba – válik szét, amely 100%-ban a Rimac csoport tulajdonában lesz.

A Bugatti Rimac két autóipari és technológiai úttörő egyedülálló kombinációját látja. A Rimac jellegzetes mozgékonysága, műszaki szakértelme és könyörtelen innovációja az EV-szférában, valamint a Bugatti 110 éves formatervezési és mérnöki öröksége a világ legikonikusabb hiperautói közül mostanra egyesül a vezető hiperautó-gyártó cégben. A Porsche stratégiai partnerként erős szerepet fog játszani a közös vállalatban. A stuttgarti sportautó-gyártó két menedzser mellett két felügyelőbizottsági tagot is kinevez, Oliver Blumet és Lutz Meschkét.

Mate Rimac vezetése és stratégiai irányvonala, amely révén Rimac az iparág éllovasává vált, azt jelenti, hogy kivételes helyzetben van az új vállalat vezérigazgatói pozíciójában. A Rimac Group vezérigazgatójaként a Bugatti Rimac és az új részleg, a Rimac Technology irányítását is ő fogja irányítani.

A Bugatti Rimac globális központja a Rimac jelenlegi bázisán, a horvátországi Zágráb külvárosában található, de idővel áttér a nemrég bejelentett 200 millió eurós, 200 000 m2-es Rimac Campusra, amely egyben a Rimac Technology otthonaként is szolgál. 

Az építkezés megkezdésével a jövőbeli Rimac Automobili és Bugatti hiperautók közös kutatása és fejlesztése a Rimac Campuson fog végbemenni – várhatóan 2023-ban. 2500 kíváncsiság által vezérelt ember befogadására alkalmas kapacitással és egy sor úttörő fejlesztéssel. A Bugatti Rimac 435 alkalmazottal kezdi meg működését az új vállalat részeként, amelyből 300 fő zágrábi, 135 fő pedig a franciaországi Molsheimben lesz. Ezenkívül a Bugatti Engineering wolfsburgi telephelyén 180 ember támogatja az új céget. A Rimac Technology több mint 900 alkalmazottat fog foglalkoztatni. A Rimac csoport több mint 1300 alkalmazottat foglalkoztat különböző telephelyein.

A Bugatti Rimac új igazgatótanácsa szerint Christophe Piochont nevezik ki operatív vezérigazgatónak. Korábban a Bugatti Automobiles főigazgatói posztját töltötte be, és világszerte kiemelkedő minőségével garantálja a manufaktúra folytatását. Larissa Fleischer pénzügyi igazgató lesz. Korábban a Porsche kontrolling vezetője volt a digitalizáció és az új üzleti modellek fejlesztése területén. Emilio Scervót nevezik ki technológiai igazgatónak, aki korábban a Rimac Automobilinél töltötte be ugyanezt a pozíciót.

A Rimac Automobili és a Bugatti Automobiles továbbra is külön márkaként és gyártóként működik tovább, megtartva egyedi gyártóüzemeiket Zágrábban és Molsheimben, valamint az értékesítési csatornákat.

A Rimac Technology folytatja az innovációt, járműrendszereket és -technológiákat fejleszt számos globális OEM számára. Ilyen innovatív technológia a jövőbeni Bugatti és Rimac modellekben is bevethető.

Mate Rimac, a Bugatti Rimac vezérigazgatója a Bugatti Rimac működésének első napjáról így nyilatkozott: „Megtiszteltetés számomra, hogy vezethetem az autóipari gondolatok új fúzióját, és elkezdhetem azt, ami kétségtelenül sikeres, forradalmi és izgalmas új fejezet lesz minden érintett számára. . Nagyon kíváncsi vagyok arra is, hogy a Bugatti Rimac milyen mély hatást gyakorol az iparágra, és alig várom, hogy új, innovatív hiperautókat és technológiákat fejlesszünk ki.

„Nehéz jobb meccset találni, mint Rimac és Bugatti. Amit mindegyik fél lehoz az asztalra a műszaki szakértelem, a know-how és az autógyártás történetében, az egy felvillanyozó receptet eredményez. A Rimac gyors ütemű működése és villamosítási készségei tökéletes kiegészítői a Bugatti kivételes örökségének és mesterségbeli tudásának. Maradjon velünk a jövőben néhány igazán rendkívüli projekttel kapcsolatban.”

“Meg vagyok győződve arról, hogy megtaláltuk a tapasztalat és a know-how, az innovatív erő és a csapatszellem megfelelő keverékét a vezetőség számára” – mondja Lutz Meschke, az Igazgatóság alelnöke és a Porsche AG pénzügyi és informatikai igazgatóságának tagja. . “Ezért vagyok nagyon optimista. És mivel a projekt nagyon közel áll a szívemhez, a jövőben is szorosan és szenvedélyesen fogom kísérni.”

Oliver Blume, a Porsche igazgatótanácsának elnöke ezt az egyesülést a „tökéletes megoldásnak” nevezi minden érintett számára: „Együtt létrehozunk egy nagy teljesítményű autóipari vállalatot. Sikerült a hagyományos Bugatti márkát a maga karizmájával értéket teremtő módon pozicionálni a jövő számára. A Bugatti az elbűvölést és a szenvedélyt testesíti meg, a Rimac pedig nagy innovációs erővel és technológiai szakértelemmel rendelkezik.”