Nürburgring-csomagos Corollát dobott piacra a Toyota

Egyelőre csak Thaiföldön kapható a négyajtós Corolla Altis limitált szériás sportváltozata, amellyel a 24 órás nürburgringi versenyen elért sikereknek állít emléket a japán gyártó, azonban kedvező fogadtatás esetén szélesebb körben is forgalmazni fogják a modellt.

A 20,8 kilométer hosszú Nürburgring-Nordschleife már régóta kedvelt helye nem csak a motorsportok szerelmeseinek és a versenycsapatoknak, hanem az autógyártóknak is, ugyanis a sok helyen hepehupás aszfalt, a nagy átlagsebesség és szintkülönbségek, valamint az egyéb kihívások (például a betonnal kirakott, döntött Karussel visszafordító kanyarok) ideális tereppé teszik közúti típusok tesztelésére is.

A szakértők szerint egy kör a Nürburgring északi pályarészén akkora megterhelést ró az utcai autókra, mintha normál forgalomban 800 km-t tennének meg. És mivel az 1970 óta évente megrendezett 24 órás versenyen több mint 100 kört tesznek meg a versenygépek, egy-egy ilyen futam több mint 80 ezer közúti tesztkilométernek felel meg – egyetlen nap leforgása alatt. Nem véletlen tehát, hogy a Toyota 2007 óta állandó résztvevője az itteni megbízhatósági versenyeknek (gyakran álcázott prototípusokkal), ezeken csiszolták tökéletesre többek között a Lexus LFA és LC, valamint a Toyota GT 86, GR Supra technikáját, de versenyen kívül már a negyedik generációs, A80-as Supra teljes dinamikus fejlesztését is a „Zöld pokol”-ban végezték a 90-es évek elején.

Sok Toyota modellnek van tehát köze a legendás pályához, viszont a japán gyártó eddig még csak a Lexus LFA-ból jelentetett meg Nürburgring Edition különkiadást, amely mára a gyűjtők féltett kincsévé vált szerte a világon.

Nemrég azonban a négyajtós Corollából is elérhető lett egy különleges Nürburgring sportverzió, igaz, csak Thaiföldön. Ezzel a modellel az elmúlt két év sportsikereire szeretnék felhívni a figyelmet, a Toyota Gazoo Racing Thailand által benevezett Corolla Altis Sportok ugyanis 2020-ban és 2021-ben is megnyerték a Super Production 3-as kategóriát az ADAC Total 24h Nürburgring versenyen.

A most megjelent, limitált szériás Toyota Corolla Altis Nürburgring a normál kínálat részét képező Corolla Altis Sporton alapul, de agresszívebb lökhárítókat és hűtőmaszkot, nagyobb küszöbidomokat, hátsó szárnyat, és egy méretes diffúzort is kapott. Sőt, az első sárvédőkön egy-egy Nürburgring 24h logó is feltűnik, amiből mindenki számára egyértelmű lehet, hogy melyik versenyen állt helyt a kocsi versenyváltozata.

Bár a külső feltűnő lett, a műszaki tartalomhoz csak minimálisan nyúlt hozzá a Toyota: feszesebb és rövidebb ültetőrugókat építettek be, a gázreakciókat és a gyorsulást pedig utólagos chiptuninggal, egy kivehető Arto Power Box-szal javították a 140 lóerős 1,8-as benzinesnél. Ezen a motoron kívül a szintén 1,8 literes, 122 lóerős hibrid hajtással is párosítható a Nürburgring-sportcsomag, az erőátvitelről mindkét hajtás esetében fokozatmentes automatikus váltó gondoskodik, a nem hibridnél szekvenciális manuális váltási lehetőséggel és hét előre beprogramozott fokozattal (Super CVT-i 7).

A Toyota Corolla Altis Nürburgring hibrid verziójának alapára 939 ezer thai bát, ami 8,66 millió magyar forintnak felel meg, az erősebb benzinesért pedig 964 ezer bátot, azaz 8,9 millió forintot kérnek. Érdekesség, hogy Thaiföldön a Corolla Altisból létezik egy még jobban felszerelt (head up display, bőr sportülések, vezeték nélküli telefontöltő, optikai csomag stb.) GR Sport verzió is, amely 1.009.000 bátba, azaz 9,3 millió forintba kerül.

Fotók: Toyota, Carscoops