Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Egyes Mercedes modellekre több mint egy évet kell várni a chip-hiány miatt

Az autógyártók számításai szerint legkorábban csak 2023-ban enyhülhet a helyzet.


A globális chip-hiány egyre komolyabb nehézségeket okoz az autóipar számára. Mostanra már nincs olyan gyártó, amelynek termelését kisebb-nagyobb mértékben ne befolyásolta volna negatívan a kialakult helyzet.

A legfrissebb példa erre a Mercedes-Benz. A csillagos márka a Frankfurter Allgemeine Zeitung napilap hasábjain hozta nyilvánosságra, hogy a kulcsfontosságú félvezetők hiánya miatt a vásárlóknak kimondottan sokat kell várniuk arra, hogy átvehessék megrendelt autójukat. 

„Óriási a kereslet, ugyanakkor sajnálatos módon komoly akadályokba ütközünk. Néhány modell esetében a várakozási idő hosszabb, mint szeretnénk. Egyes esetekben több mint egy év” – nyilatkozta Ola Källenius, a Daimler vezérigazgatója. 

A Mercedes és a BMW is úgy számol, hogy a koronavírus-járvány következtében kialakult chip-hiány minden bizonnyal csak 2023-ban enyhülhet, ám a járműgyártásra gyakorolt hatása jövőre már kevésbé lesz súlyos, mint az idei évben. 

tisztán elektromos Mercedes EQS hátulról, menet közben

Emellett egy augusztusi beszámolóból az is kiderül, hogy a Mercedes az ellátási láncban tapasztalható problémák miatt majdnem az összes V8-as motorral szerelt modelljének forgalmazását megszünteti az Egyesült Államokban. Igaz, ezt később a gyártó cáfolta, mondván a döntés hátterében sokkal inkább minőségi problémák állnak, mintsem az alkatrész-utánpótlás. 

Amellett, hogy az elektromosítás egyre nagyobb szerepet kap a márka életében, a 2021-es Müncheni Autószalonon a Mercedes-AMG vezetője, Phillipp Scheimer elmondta, a világszerte tapasztalható rendkívül magas keresletnek köszönhetően a Mercedes V8-as motorjai még legalább 10 évig biztosan nem fognak eltűnni a cég kínálatából. 

Mercedes EQS utastere

Forrás:

Motor1 & mahzrt.hu