Kényelmes alvóhelyet biztosító Toyota taxikban utazhattak tizenöt napon át a tokióiak

Különleges, korlátozott időtartamra szóló szolgáltatást vezetett be a japán főváros egyik legnagyobb taxitársasága.

Japánban nem szokatlan dolog, hogy az autójukban alszanak, pihennek az emberek, ami a túlzsúfolt városokat, a hosszú műszakokat és a japánok közismert túlórázási hajlandóságát ismerve egyáltalán nem meglepő. Nemrég azonban a Daiwa Motor Transportation azoknak is megteremtette az autóban alvás lehetőségét, akik nem rendelkeznek saját négykerekűvel, vagy nem használják munkába járásra.

A társaság a relaxációs üdítőitalokat (az energiaital ellentétes hatású) gyártó Chill Out céggel közösen indította el #SleepingTaxi nevű ingyenes szolgáltatását, amely augusztus 30. és szeptember 14. között pihenési, alvási lehetőséget kínált az olimpiától vagy a mindennapi stressztől megfáradt tokiói utasoknak.

A taxitársaság kizárólag Toyota JPN Taxi autókat alakított át erre a speciális célra. A kifejezetten taxinak tervezett, magas tetejű, hosszú tengelytávú, Japán belpiacára gyártott típust 2017-ben mutatta be a Toyota 1,5 literes LPG-s hibrid hajtással, amely talán a létező legkedvezőbb károsanyag-kibocsátású kombináció a belső égésű motorral hajtott járművek között, és az 5,2 literes átlagos gázfogyasztása is alacsonynak számít.

A gyárilag navigációval és taxiórával szerelt JPN Taxikat gyorsan megkedvelték az utasok a sík padló, a bőséges hátsó fej- és lábtér, valamint a sínen tologatható, óriási hátsó ajtók miatt, amelyek szűk helyen különösen megkönnyítik a ki- és beszállást. Arról sem feledkezett el a Toyota, hogy kapaszkodókat, USB töltőcsatlakozókat és szellőzőnyílásokat tegyen a magasított hátsó sorba, ahonnét remek kilátás nyílik előre, a forgalomra. Tágas és alacsony rakodóperemű csomagtartót alakítottak ki hátul, amely egy kerekesszéket, két nagyméretű bőröndöt, vagy akár négy golftáskát is képes elnyelni.

Az eleve kényelmes JPN Taxikat a #SleepingTaxi szolgáltatáshoz azonban enyhén átalakították, hogy azok akár kényelmes alvóhelyként is képesek legyenek funkcionálni. Aki beszállt egy ilyen autóba hátra, szinte mindent megtalálhatott ahhoz, hogy pár percre vagy órára kivonhassa magát a nagyváros nyüzsgéséből, és kipihenhesse a fáradalmakat.

A taxitársaság bekészített ugyanis egy hordozható asztalt, amelyet relaxációs üdítőitalokkal rakott tele, a fóliával letakart oldalablakok belső oldalán igazi növényeket helyezett el, és az ellazulást LED-es hangulatvilágítással, a vezetőülés háttámlájához rögzített monitorral, és főként egy kényelmes párnával is segítette.

Már tényleg csak egy puha takaró és némi pattogatott kukorica hiányzott egy meghitt, sorozatnézős estéhez a tokiói forgalomban. Aki tényleg aludni akart, annak lágy zenét játszottak be a hangszórókon, nyugtató hatású filmeket a képernyőn, és még eldobható alvómaszkot is biztosítottak az utasok számára, hogy el tudják takarni szemüket a nagyváros fényei elől.

Ilyen szolgáltatásnak alighanem a budapesti utasok is örülnének, főként akkor, ha még fizetni sem kellene érte, de a Toyota tiszta üzemű, könnyű beszállást biztosító és tágas taxijai valószínűleg akkor is népszerűvé válnának, ha normál tarifával vinnék az utasokat.

Fotók: Toyota, Daiwa Motor Transportation
(Kiadta a Smarter Média Kommunikációs Ügynökség)