A BMW Group és a Bajor Állami Operaház globális partnerséget jelentett be

A hosszútávú együttműködés kibővítése tovább erősíti a bajor prémiumgyártó társadalmi felelősségvállalást éltető tevékenységeit és a világhírű müncheni operaház megjelenéseinek is új lendületet biztosít.

VIDEÓ >>>

A BMW Group idén ünnepli kultúra iránti elkötelezettségének ötvenedik évfordulóját, ennek apropóján pedig globális partnerré fejlődve bővíti ki a Bajor Állami Operaház oldalán kiépített együttműködését. A vállalatcsoport 1997 óta ápol gyümölcsöző partnerséget a müncheni operaházzal, a párját ritkító együttműködés a 25. évforduló ünnepén ezért most Serge Dorny kijelölt igazgatóval és Vladimir Jurowski kijelölt zenei igazgatóval az „Opera for All” ingyenes művészeti est-sorozathoz hasonló partnerségek mellett jövőbe mutató, innovatív digitális formátumok kiépítésével folytatódik, hogy a világhírű operaház egyre szélesebb közönséget szólíthasson meg. A BMW Group a koronavírus-járvány elterjedésének kihívást jelentő hónapjaiban is aktív vállalati jelenlétről és társadalmi felelősségvállalásról tett tanúbizonyságot.

FOTÓK >>>

A világ egyik leghíresebb operaházaként a Bajor Állami Operaház büszkén tekint vissza több mint 350 éves történelmére. A müncheni operaház évente több mint 400 előadására mintegy 600 000 néző vált jegyet, amellyel a Bajor Állami Operaház nagymértékben hozzájárul München, mint a nemzetközi kulturális élet egyik meghatározó fővárosa, hírnevének öregbítéséhez.

A BMW és a Bajor Állami Operaház együttműködő partnerként, 1997-ben indította útjára az „Opera for All” ingyenes művészeti est-sorozatot, amely azóta is az operaházi előadások és a szabadtéri koncertek iránymutató ötvözeteként ölt testet. A szabad ég alatt megrendezett operák új távlatokat nyitnak és egyre szélesebb közönséget szólítanak meg. Az „Opera for All” estéin mindenki számára díjmentes a részvétel.

Globális partnerként a BMW a Bajor Állami Operaház elsőszámú partnerévé lép elő. A 2021/2022-es szezontól kezdve Serge Dorny kijelölt igazgatóval és Vladimir Jurowski kijelölt zenei igazgatóval az operaház népszerűsítése új lendületet vesz, hogy Münchenben és világszerte modern, új perspektívákkal szólítsa meg közönségét.

„Nagy örömömre szolgál, hogy a BMW és a Bajor Állami Operaház közötti hosszútávú együttműködés innovatív lehetőségekkel bővül. Ilyen, kihívásokkal teli időkben ez egyáltalán nem természetes. A Bajor Állami Operaház kijelölt igazgatójaként szeretném megőrizni és tovább erősíteni a müncheni opera társadalmi szerepkörét, szeretném megannyi aspektusban a város részévé tenni az operát és kiválóságunkat a városon kívül is népszerűsíteni. A BMW oldalán továbbra is ötvözzük a hagyományt és az innovációt. Megragadjuk a digitalizációban és a közösségi médiában rejlő lehetőségeket, hogy egy új, jövőbe mutató színtérként tekintve rá még szélesebb közönséget szólíthassunk meg. Izgatottan várom az együttműködésünket” – fogalmazott Serge Dorny, a Bajor Állami Operaház kijelölt igazgatója.

„Nem csupán arra vagyok büszke, hogy hosszú évek óta ápolunk sikeres partnerséget a Bajor Állami Operaházzal, de arra is, hogy eme együttműködésünket globális partnerként folytathatjuk tovább” – mondta Ilka Horstmeier, a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásokért és munkakapcsolatokért felelős tagja. „Serge Dorny és Vladimir Jurowski oldalán új, friss ötleteket köszönthetünk Münchenben. A BMW Group társadalmi felelősségvállalásának és aktív vállalati jelenlétének szerves része a művészetek és kultúra iránti elkötelezettség. A BMW hisz a társadalmi hozzájárulás fontosságában, és mint ilyen, nagyon várom a közelgő projekteket és a jövő felé megtett közös lépéseinket” – tette hozzá Ilka Horstmeier.

A BMW Group és világhírű klasszikus zenei partnerei a #BMWOPERANEXT hashtag alatt dolgoznak a vállalatcsoport azon jövőbe mutató, digitalizációt éltető projektjein, amelyek új perspektívák nyitására hivatottak. A kezdeményezés a Berlini Állami Operaházzal kiépített partnerség részeként 2018 óta sikeresnek bizonyul.

Aktív vállalati jelenléte részeként a BMW immár fél évszázada, világszerte elkötelezett a kultúra iránt és komolyan veszi társadalmi felelősségvállalását. A modern- és kortárs művészet, a klasszikus zene, a jazz és a hangzás, valamint az építészet és a formatervezés területein útnak indított több mint száz kezdeményezésével a bajor prémiummárka immár kereken 50 éve a nemzetközi kulturális élet meghatározó szereplője. Sok más partnerével együttműködve a BMW Group eközben megannyi értékes kezdeményezést is útnak indított, ilyen a BMW Guggenheim Laboratórium, a BMW Tate Live programsorozat, a BMW Open Work by Frieze, a BMW Welt Jazz Award, a BMW Art Guide by Independent Collectors, a BMW Art Journey művészeti utazás és a Berlinben, Münchenben, Moszkvában és Londonban is életre hívott „Opera for all” ingyenes művészeti est-sorozat.