Meghatározó belvárosi útvonalakon zajlanak felújítások
A közösségi közlekedéssel továbbra is elkerülhetők a dugók
Jelentős felújítások kezdődtek a belvárosban a nyáron. Az Idősebb Antall József rakpart lezárása mellett június 16-tól nem használhatják az autósok Lánchidat és a budai gyalogos-kerékpáros aluljárót is lezárják, illetve július első felétől elkezdődik a Blaha Lujza tér felújítása is. A torlódások elkerülésére a legészszerűbb megoldás a közösségi közlekedési járatok használata.
Régi tartozása Budapestnek a Lánchíd és a Blaha Lujza tér felújítása, vagy a pesti alsó rakpart átépítése. A BKK, valamint a Fővárosi Önkormányzat a nehézségek ellenére is elkötelezett a fejlesztések megvalósítása mellett. Hazánk egyik legfontosabb kulturális örökségének és jelképének korszerűsítése június 16-án új szakaszába lép: szerdán hajnali négy órakor teljesen lezárják az átjárót és környezetét a gyalogos és közúti forgalom elől, s elkezdődhet a tényleges munka.
A Lánchíd lezárása változást hoz a fővárosban közlekedők életébe, a BKK szakemberei azonban folyamatosan azon dolgoznak, hogy a közösségi közlekedést választók ne kerüljenek hátrányba. Ezért a BKK június 19-től, szombattól átalakítja a Hegyalja út közlekedését, és összefüggő buszsávot alakít ki a BAH-csomópont irányából a Döbrentei tér felé. Így elkerülhető, hogy a folyamatos torlódások az ezen az útvonalon közlekedő BKK-járatokat is érintsék.
A pesti alsó rakpart folyamatban lévő átépítése, valamint a Blaha Lujza tér július elején induló megújulása ugyancsak kényszerű forgalomkorlátozással jár, érdemes azonban türelmesnek lenni, mert a munkák végeztével egy szebb, zöldebb és élhetőbb várost kapunk.
Míg a reggeli csúcsforgalomban egy autóban átlagosan 1,2 ember utazik, addig a közösségi közlekedés a koronavírus-járvány előtti időszakhoz képest még mindig csak 66 százalékos kihasználtsággal üzemel. Ezért a BKK azt javasolja, hogy aki csak tudja, vegye igénybe a közösségi közlekedés eszközeit, mert nemcsak biztonságos, gyorsabb, és a városon belüli, gépjárművel történő utazásnál fenntarthatóbb, hanem annál sok esetben olcsóbb alternatívát is kínál.
Sokan vannak azonban, akik többek között a munkájuk miatt nem tudják használni a közösségi közlekedési eszközöket. A BKK és a Fővárosi Önkormányzat a megértésüket és türelmüket kéri. A budapestiek gépjárműhasználata a koronavírus-járvány előtti időszakban a mostanihoz hasonló volt, de tavaly elszoktunk tőle a kijárási korlátozások és a számos helyen alkalmazott otthoni munkavégzés miatt. Az eddigi tapasztalatok szerint a megváltozott forgalmi helyzet csak az első napokban okoz nagyobb fennakadást, a június 16-án kezdődő iskolai nyári szünet jelentős enyhülést hozhat.
Aki csak teheti, utazzon közösségi közlekedési járatokkal, vagy válassza az egyéni közlekedési módokat. Egyre népszerűbb a fővárosban a kerékpáros közlekedés: a Bem téren áthaladó kerékpárosok száma 2020-ban 15 százalékkal nőtt 2019-hez képest is. Ezen belül a május 20-i átadása óta heti szinten rekordokat dönt a megújult MOL Bubi közbringarendszer. Jól bizonyítja ezt a szolgáltatásban regisztráltak száma is, amely három héttel az újraindulás után átlépte a 20 ezer felhasználót, miközben kevesebb költséggel sokkal hatékonyabban működik.
Budapesti Közlekedési Központ