Tavaly példátlanul megnőtt a visszatérítési kérelmek száma a Wizz Airnél
Tavaly olyan jelentősen – 3000 százalékkal – ugrott meg a visszatérítési kérelmek száma a 2019-eshez képest a Wizz Airnél, hogy a légitársaság 2020 májusában elindította automatizált pénzvisszafizetési rendszerét, hogy lépést tartson a világjárvány okozta példátlan mennyiségű járattörléssel – közölte légitársaság hétfőn az MTI-vel.
A Wizz Air automatizált rendszere a készpénz-visszafizetési kérelmek 95 százalékát már egy héten belül teljesíteni tudja.
A tájékoztatás szerint a megfelelő opció kiválasztásával az automatizált folyamat lehetővé teszi, hogy a járattörlésben érintett utasok vagy visszakapják a viteldíj 120 százalékát Wizz Air pontokban, vagy a viteldíj 100 százalékát a fizetés eredeti módja szerint, illetve választhatnak ingyenes átfoglalási lehetőséget is.
Az utasoknak mindössze egyetlen kattintásba kerül a visszatérítés igénylése a wizzair.com weboldalon található egyéni felhasználói felületükön, vagy az e-mailben kapott linken.
A visszatérítések leggyorsabb feldolgozása érdekében továbbra is a közvetlen wizzair.com oldalon történő foglalásra, vagy a légitársaság mobilalkalmazásán keresztüli foglalásra ösztönzik az utasokat. Online, vagy hagyományos utazási irodákon keresztül történő foglalások esetén a Wizz Air nem tud közvetlenül kapcsolatba lépni az utassal a rá vonatkozó visszatérítési lehetőségek ügyében. Ebben az esetben a foglalás tulajdonosa nem az utas, hanem az online platform, vagy az utazási iroda lesz, amelyen keresztül a jegyet vásárolták.
Azoknak, akik online utazási platformokon keresztül foglaltak jegyet, nincs más lehetőségük, mint a foglalás tulajdonosára támaszkodni. Az online utazási irodák saját módszereket alkalmaznak a visszatérítési kérelmek kezelésére, amelyek nem tartoznak a Wizz Air ellenőrzése alá – írták.