Az Alfa Romeo Racing ORLEN bemutatta az új C41 versenyautót


Az új C41-est Varsóban leplezte le az Alfa Romeo Racing ORLEN csapat
Az Alfa Romeo és a Sauber Motorsport közötti kapcsolat jóval túlmutat a motorsporto

A lengyel főváros lenyűgöző Nagyszínháza adott otthont annak a látványos ünnepségnek, amelyen a csapat
néhány vezetője személyesen vett rész, míg a sajtó, a szurkolók és a munkatársak a Covid-korlátozásokat
tiszteletben tartva, a távolból követték nyomon az eseményeket. Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi pilóták,
valamint Robert Kubica tartalék pilóta a lenyűgöző új versenyszínekbe bújtatott C41-essel léptek a színpadra.
Az Alfa Romeo formatervezési központjában megálmodott – a csapat immár hagyományos piros-fehér színeit
alkalmazó – új külsőbe bújtatott autó, amelyet Jan Monchaux műszaki igazgató irányításával terveztek, a 2020-
as évadban versenyző C39 evolúciójaként mutatkozott be. A műszaki szabályzatban foglalt előírásokhoz
igazodva számos alkatrész változatlan formában került át az elődhöz, ugyanakkor megjelenésük látványosan
átalakult. Különösen igaz ez az orrkúpra, amelyre a csapat fejlesztési tokenjeit fordította. A borítólemezek alatt
új Ferrari motor várja, hogy nem egészen egy hét múlva nekivághasson az új szezonnak, amint a csapat
pénteken Barcelonában megkezdi a C41 tesztjeit.


Az Alfa Romeo logója mellett a márka motorsport-tevékenységeitől elválaszthatatlan négylevelű lóhere, a
Quadrifoglio, valamint a márka legendás versenycsapatának, az Autodeltának az emblémája díszíti a
karosszériát. Mindezek hozzájárultak a mezőny egyik legkülönlegesebb autójának a megalkotásához: a C41
klasszikus dizájnja tökéletesen kifejezi az általa képviselt márkák szenvedélyét és tradícióit.


Az Alfa Romeo ezúttal is a Sauber Motorsport oldalán vesz részt a 2021. évi Forma-1-es világbajnokságban. A
motorsport legnevesebb szereplői közé sorolt márkák között még 2018-ban jött létre az együttműködés,
amikor az Alfa Romeo főtámogatóként csatlakozott a csapathoz. Az együttműködés eddigi három évében a
csapat fontos eredményeket ért el. Az Alfa Romeo hagyományos versenyszelleméhez híven idén is lelkesen
vállalja a kihívást.


Az Alfa Romeo és a Sauber-csoport közötti kapcsolat túlmutat a motorsporton. A műszaki és kereskedelmi
együttműködés lehetővé teszi, hogy az Alfa Romeo közúti típusainak fejlesztésében és gyártásában közvetlenül
hasznosítsa a Sauber Engineering műszaki tudását és tapasztalatát. Mindenekelőtt a Giulia GTA projekt élvezi
ennek a régóta fennálló együttműködésnek a gyümölcseit, hozzáférve a Sauber AG fejlesztő és aerodinamikai
részlegeinek felbecsülhetetlen értékű szakértelméhez.


Az Alfa Romeo a Sauber Engineering gondjaira bízta a GTA és GTAm modellek csaknem összes szénszálas
alkatrészének a gyártását, különös tekintettel az aerodinamikai jelentőséggel bíró komponensekre.
„Egy új versenyautó bemutatása mindig megható pillanat: a projektben részt vevők több hónapos munkájának
eredménye, egy új kaland kezdete.” – mondta Frédéric Vasseur, az Alfa Romeo Racing ORLEN csapat
igazgatója, a Sauber Motorsport AG vezérigazgatója. „Úgy gondolom, a csapat alapvető filozófiája nem
változott: holnap jobban kell teljesítenünk, mint ma. Tavaly a 8. helyen zártuk a szezont, így 2021-ben ennél
jobb eredményre kell törekednünk.


Ehhez minden területen fejlődnünk kell, a pálya mellett éppúgy, mint a csapat központjában. A mezőny minden
egyes csapata nagy várakozásokkal tekint a jövőbe: a tél során jó eredményekre számítanak, bízva abban, hogy
az első versenyre kiváló formába kerülnek. Hamarosan azonban mindenkinek fel kell fednie a lapjait.”
„A C41 egy rendkívül különleges helyzet eredménye.” – emelte ki Jan Monchaux, az Alfa Romeo Racing ORLEN
műszaki igazgatója. „A Forma-1 szabályzata ugyanis nem tette lehetővé számunkra, hogy az idei évre
vadonatúj autót fejlesszünk. Ezért a 2021-es autónk számos pontján azonos a C39-essel, kivéve azokat,
amelyeket az új szabályzat előírásai szerint meg kellett változtatnunk – ilyen a padló –, illetve az orrkúp,
amelyre mindkét fejlesztési tokenünket fordítottuk.


Ez azt jelenti, hogy már a tesztelés kezdetén a szokásosnál alaposabb ismereteink lesznek az autóról. Ettől
függetlenül kulcsfontosságú, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a rendelkezésünkre álló három napból. Emellett
meggyőződjünk arról, hogy a valóság összhangban áll várakozásainkkal, és kiismerjük az új abroncsokat. Készen
állunk az új szezonra, és alig várjuk, hogy a pályán láthassuk új autónkat.”

https://www.youtube.com/c/sauberf1team