A Hyundai Motor kifejlesztette ‘szappanosláda’ versenyautóját (Videókkal)

Hyundai Soapbox műszaki adatok

A Hyundai Soapbox fából, fémrudakból, valamint összekötő és rögzítőanyagokból (bilincsek, csavarok) áll. A kerekek talicskáról származnak. Irányítására botkormány szolgál, a fékberendezés egyszerű, mechanikus. A Hyundai környezetbarát mobilitási megoldások iránti elkötelezettségével összhangban a Hyundai Soapbox elsősorban környezetbarát anyagokból, pl. fémből és fából készült.

Noha a ’szappanosládát’ gyermekekre méretezték, az átgondolt fejlesztésnek köszönhetően akár egy felnőtt testtömegét is elbírja.

A HMETC prototípusa élénk sárga színű, ami egyrészt a gyermeki örömöt és optimizmust jelképezi, másrészt tisztelgés a Kona előtt, amelynek egyik bevezetéskori színe éppen a sárga volt.

A Hyundai Soapbox összeszerelt állapotban 1 méter széles és 1,76 méter hosszú. Fontos fejlesztési szempont volt, hogy a versenyjármű elférjen egy átlagos személyautó csomagtartójában, mert így a családok domboldaltól domboldalig szállíthatják a ’szappanosládát’. A végleges szerkezet elfér az i30 kombi csomagtartójában.

A ‘szappanosláda’ műfajához híven nincs hajtáslánc – vagy ahogy Bürkle fogalmazott, „Az erőforrás maga a gravitáció, a pilóta motivációja, és két lábának az ereje, amint feltolja a szerkezetet a dombtetőre.”

A ’szappanosláda’ vezethető így, azaz egy domboldalon legurulva, vagy egymást is tologathatják benne az ügyfelek – ahogy a HMETC csapat tagjai is tették a tesztelés során.

Noha elméletileg lehetséges volna hajtásláncot vagy motort szerelni a Soapbox-ba, a Hyundai tervezői úgy döntöttek, ragaszkodnak a műfaj eredeti koncepciójához – legalábbis egyelőre.

Teret ad a kreativitásnak és a vezetési élménynek

A Hyundai Soapbox építési útmutatója csupán kiindulási alap: a Hyundai arra bíztatja a szülőket és gyerekeket, hogy bátran módosítsák, kedvük szerint csinosítsák ki saját ’szappanosládájukat’.

És bár a konstrukciót eredetileg kisgyermekes családoknak szánták, tulajdonképpen bárki megépítheti.

„Nem gondolnám, hogy úgy helyes, ha az emberek pontról pontra követik a tervrajzokat, és amikor készen vannak, befejezettnek tekintik a projektet.” – mondta Bürkle. „A gyermekek tele vannak kreativitással és képzelőerővel. Teret kell adnunk ennek a fantáziának.”

Akárhogy alakul is a végeredmény, egy dolog bizonyos: ha ’szappanosládát’ építünk, garantált a vezetési élmény.

Ha szeretné megépíteni saját ’szappanosládáját’, az útmutatást itt megtalálja.

https://www.hyundai.news/eu/brand/hyundai-motor-develops-soapbox-ride/

A Hyundai Soapbox megalkotásában többek között az alábbi személyek vettek részt

Thomas Bürkle – vezető formatervező, a Hyundai Europe Design Center vezetője

Eduardo Ramirez – ügyvezető igazgató, a külső formatervezésért felelős csapat vezetője

Manuel Schoettle – a Soapbox projekt vezető formatervezője

Sven Wittke – a műszaki fejlesztő csapat vezetője

Chloé Zaoui – a Soapbox projekt főmérnöke

Michael Bohl – a modellező csapat vezetője

Tayo Osobu – a színekért és felületekért felelős csapat vezetője

Matthias Uhlig – a CAS csapat vezetője

Armand Nowak – a projekt tervezési és koordinációs részleg vezetője

https://egyszermarlattamautot.hu/2020/09/24/a-tovabbfejlesztett-uj-hyundai-i30-n-maximalis-vezetesi-elmenyt-kinal/