Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A Távol-Kelet legnépszerűbb játékának gyártójával lépett együttműködésre a Toyota

A kultikus Be@rbricks figura gyártója, a Medicom Toy és a Toyota Motor Corporation közös projekttel igyekeznek a fiatalok érdeklődésének a középpontjába helyezni az autóvezetést.

A nyugati földtekén ismeretlen, Japánban azonban húsz éve az egyik legnagyobb őrület a Be@rbricks: egy LEGO-figura és egy plüssmaci szerelmének gyümölcse. A 2001-ben ingyenes konferencia-ajándékként teremtett, pocakos, nagy fülű, emberszerű mackófigura hihetetlen karriert futott be.

Váratlan kapocsként teremt átjárást a fogyasztói társadalom és az alkotóművészetek között. Hol filmhősök vonásait öltik magukra, hol hirdetőtáblaként szolgálnak a többféle (35-700 mm) méretben elérhető, kilenc mozgatható alkatrészből álló mackók, de nem egyszer neves kortárs divattervezőket, képzőművészeket is megihletett ez a sajátosan egyszerű forma. Készült már Bearbricks-figura műanyagból, fémből és fából; ritkább példányaiért több százezer forintnak megfelelő összeget fizetnek ki a gyűjtők – az eddigi legdrágább maci (amelyet Yue Minjun kínai festőművész díszített) egy árverésen közel 50 millió forintnak megfelelő összegért cserélt gazdát.

Ehhez a posztmodern kulturális ikonhoz rendeli most hozzá magát a Toyota – nem azért, hogy hírnévre tegyen szert, hanem hogy megszólítson egy olyan demográfiai csoportot, amelyet a hagyományos csatornákon keresztül nem érhetne el. Az autógyártó és az immár 39. szériájában járó Bearbricks-et készítő japán Medicom Toy játékgyártó együttműködése a Toyota szemléletéhez híven rendkívül egyszerű, lényegre törő medvét eredményezett. A fekete macifigurán az autógyártó logója fölött a „valósítsd meg tinédzserkorod álmait!” üzenet olvasható, összhangban a Toyota azon törekvésével, hogy visszacsempéssze a fiatalok életébe a vezetés élvezetét.

A Toyota x Medicom Toy Bearbrick elsőként két méretben, 100 százalékos (70 mm) és 400 százalékos (280 mm) kivitelben kapható Japánban; a mackópáros együtt átszámítva mintegy 40 ezer forintba kerül. A későbbiekben különböző gördeszkás alkatrészek, tartozékok és divatáruk is elérhetők lesznek ugyanebben a stílusban.

Fotók: Toyota, Medicom Toy