Jövőhéten két fennmaradó európai gyárát is újraindítja a Toyota

A május 25-tel kezdődő héten úja megkezdődik a munka a Toyota Motor Manufacturing UK Burnaston üzemben (TMUK Burnaston) és a csehországi Kolinban működő Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) üzemben. Ez a két utolsó európai Toyota-gyár, amelyekben fokozatosan újra beindul a termelés, miután korábban már újraindult a Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), a Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP), a Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT), a Toyota Motor Manufacturing UK Deeside (TMUK Deeside) és a Toyota Motor Russia St. Petersburg (TMR SP) üzemeiben. A Toyota gyárainak újraindításával kapcsolatos tapasztalatok alapján a TMUK Burnaston és a TPCA is csökkentett volumennel, szigorú egészségügyi és biztonsági szabályok bevezetése mellett kezdi meg a termelést, hogy a dolgozók a lehető legbiztonságosabb környezetbe térhessenek vissza

A május 25-tel kezdődő héten a Toyota Motor Europe (TME) két utolsó gyárában, Csehországban és az Egyesült Királyságban is újra megkezdődik a munka, miután áprilisban és május első felében már újraindultak a franciaországi (Yaris), lengyelországi (motorok és sebességváltók), törökországi (C-HR és Corolla Sedan), egyesült királyságbeli (Deeside motorgyár) és oroszországi (Camry és RAV4) üzemek. A TMUK Deeside motorgyár május 13-án kezdett újra működni, május 26-án pedig a Burnaston autógyár is megnyitja kapuit. Burnastonban készül a Corolla Hatchback és a Corolla Touring Sports, amelyek gyártását március 18-án függesztette fel a vállalat. A TMUK Burnaston üzemben kétnapos bevezető időszak vár a dolgozókra, hogy alaposan megismerhessék az új biztonsági előírásokat, az emberek közti távolságtartás szabályait és a higiéniai intézkedéseket. A Toyota és a PSA vegyesvállalata, a TPCA gyártja a Toyota AYGO modellt. A cseh gyárban március 19-én állt le a termelés a koronavírus-járvány kitörése miatt, május 25-én azonban itt is újra megkezdődik a munka. A dolgozók számára egy teljes bevezető napot szerveztek, hogy elsajátíthassák az új egészségügyi és biztonsági szabályokat, majd a TPCA csökkentett volumennel újraindul, és fokozatosan pörgeti fel a termelést a vírusválság előtti szintre, hogy kielégítse a piaci keresletet.

Készen állnak az indulásra

A TPCA és a TMUK Burnaston üzemek újraindításáról szóló döntéshez számos szempontot kellett alaposan megfontolni, de mind közül az volt a legfontosabb, hogy higiénia és távolságtartás alapos megszervezésével biztosítsák a dolgozók, a partnerek és az ide látogatók biztonságát. Ennek érdekében széles körű egészségügyi és biztonsági intézkedéseket vezettek be, így az alkalmazottak nyugodtan térhetnek vissza munkahelyükre. Európában az utóbbi időben mind az országos, mind a regionális kormányzatok óvatos intézkedéseket hoztak, hogy enyhítsék a COVID-19 vírus visszaszorítása érdekében bevezetett szigorú korlátozásokat. Néhány európai országban a körülmények már lehetővé tették, hogy az autókereskedések újra megnyissanak, így a Toyota egyre gyorsabban reagálhat az ügyfelek igényeire és a piaci körülményekre. A vállalatnak ehhez a beszállítói lánc és a logisztika megfelelő készenlétéről is meg kellett bizonyosodnia.

Első a biztonság

Legfontosabb szempontunk a szerelőszalagok mellett dolgozó emberek egészsége és biztonsága. Időt kell adni nekik arra, hogy megszokják és elsajátítsák az egészségvédelemmel és biztonsággal kapcsolatos, minden részletre kiterjedő intézkedéseket, amelyeket a kormányzatok és a hatóságok ajánlásainak és iránymutatásainak megfelelően vezetett be a Toyota. A vállalatnál már hagyományosnak számító ‘Yokoten’, vagyis a ‘legjobb módszerek megosztása’ alapelvnek megfelelően az egyes európai Toyota-gyárak megosztották egymással az egészségügyi és biztonsági protokollokat, így a TPCA és TMUK Burnaston üzemekben is ezt használták kiinduló pontnak, hogy kialakítsák a helyi adottságokhoz tökéletesen igazodó intézkedéseket.

A legfontosabb bevezetett egészségvédelmi és biztonsági intézkedések

  • Az emberek közti távolságtartás biztosítása a padlóra festett jelekkel
  • Az érintéssel járó üdvözlések kerülése, a személyes találkozások korlátozása, a telefonbeszélgetések preferálása
  • Kézfertőtlenítési és kézmosási instrukciók (gyakori kézmosás, az arc érintésének elkerülés)
  • Kötelező maszkviselés, és ennek hozzáigazítása a munka jellegéhez
  • Az üzemek átszervezése az új körülményekhez, például a zuhanyzók bezárása, vagy nagyobb szabadtéri területek biztosítása a dohányzók számára
  • Kevesebb férőhely a tárgyalókban, nyitott ajtók, takarítás az értekezletek után
  • Az üzemi étkezdék csak korlátozottan működnek
  • Intenzív fertőtlenítés és takarítás a közös helyiségekben

Hozzájárulás a vírus elleni küzdelemhez

Ahogy a Toyota más európai üzemei, a TPCA és a TMUK is rengeteg forrást és időt áldozott arra, hogy hozzájáruljon a járvány elleni küzdelemhez, adományokkal támogatva a helyi intézményeket, és gyártási kapacitást biztosítva az egészségügyi eszközök készítéséhez a közeli kórházak és gondozási központok számára. Az Egyesült Királyságban működő Toyota üzemek számos helyi és országos kezdeményezést támogattak. A Toyota Motor Manufacturing UK dolgozói folyamatosan segítették az Országos Egészségügyi Szolgálat (NHS) és más szervezetek munkáját, önkéntes feladatokat vállalva a nehéz időkben. A járvány kitörése után nagy mennyiségben szállítottak személyi védőfelszereléseket, többek közt kesztyűket, védőkabátokat, szemüvegeket, cipőhuzatokat és üléshuzatokat a kórházaknak, a mentőszolgálatoknak, az ápolást végző intézeteknek és az önkormányzatoknak. A TMUK részt vett az orvosi felszerelések tesztelésében, javításában és felújításában. A vállalat 3D nyomtatással készített arcvédő pajzsokat az angol és walesi kórházak és idősotthonok számára, és ugyancsak 3D nyomtatással állított elő adaptereket a lélegeztető gépekhez. A Made Here Now mozgalomhoz országos szinten csatlakozva a TMUK támogatást nyújtott az NHS dolgozóinak szánt légzőkészülékes csuklyák előállításához. A TMUK munkatársai együttműködtek a Dél-Derbyshire megye önkormányzatával a logisztika megszervezésében, míg a vállalat minőségellenőrzési csapata részt vett abban a kísérleti munkában, ami azt kutatta, hogy a légzsákok anyaga hogyan használható sebészeti köpenyek készítéséhez. Végezetül pedig a helyi jótékonysági szervezeteket is számos adománnyal és járművek rendelkezésre bocsátásával támogatták. A járvány kitörésének kezdetén, amikor komoly hiány mutatkozott a védőfelszerelésekből, a TPCA személyi védőeszközöket adományozott, vagy finanszírozta azok beszerzését; egyebek mellett így kaptak 35 védőszemüveget Kolin város tűzoltói, és több mint 2500 szájmaszkot az idős polgárok és a helyi kórházak. Emellett a TPCA 30 légzőkészüléket és nagy mennyiségű fertőtlenítő folyadékot juttatott a városnak. Mivel Kolinban a tűzoltóság végezte a fertőtlenítő anyagok elosztását a régióban, a TPCA egy villástargoncát kölcsönzött a testületnek, hogy megkönnyítse a logisztikát.

A Toyota Motor Europe

A Toyota Motor Europe NV/SA (TME) felügyeli a Toyota és a Lexus járműveinek, alkatrészeinek és kiegészítőinek teljes körű forgalmazását és marketing-tevékenységét, valamint irányítja a Toyota európai gyártó és tervezői tevékenységeit. Európában mintegy 20.000 ember áll – közvetlenül vagy közvetve – a Toyota alkalmazásában, s a vállalat 1990 óta több mint 9 milliárd eurót fordított európai befektetéseire. A Toyota európai tevékenységeit 29 Nemzeti Marketing és Kereskedelmi Vállalatból álló hálózat támogatja 53 országban, összesen mintegy 3.000 értékesítési ponttal és kilenc gyártóüzemmel. 2018-ban a Toyota 1.089.422 darab Toyota és Lexus modellt értékesített Európában. További információkért látogasson el a www.toyota-europe.com honlapra