Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

„Segít ébren tartani az ösztöneimet”

Posted on 2020-04-092020-04-09 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Philipp Eng a verseny-szimulátorról

Philipp Eng, a BMW tehetséges pilótája mindenféle kormány mögött megállja a helyét: diadalmaskodott már formaautóval és számos különböző BMW versenysorozatban, a BMW M4 DTM-től kezdve, a BMW M8 GTE-n keresztül, egészen a BMW M6 GT3-ig. A 2020-as idény tavaszi versenyhétvégéit azonban a koronavírus miatt otthonában tölti, így az egyetlen hely, ahol fejlesztheti képességeit, a verseny-szimulátor.

A koronavírus miatt elnapolt versenyhétvégék helyét az ugrásszerű népszerűségnek örvendő verseny-szimulátorok vették át a 2020-as idény versenynaptárában: több versenysorozat is megtartotta már első megmérettetését a virtuális térben. Philipp Eng, a BMW osztrák pilótája március 21-én bekerült a csúcskategóriás „THE RACE All-Stars Esports Battle” utolsó csoportjába, egy nappal később harmadikként végzett a Forma-1 első virtuális futamán, az „F1 Esports Virtual Bahrain Grand Prix”-n, április első hétvégéjén pedig a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján megrendezett 3-órás megmérettetésen a második helyre hozta be csapattársaival a BMW Z4 GT3 versenyautót.

„Hálás vagyok, amiért van egy saját verseny-szimulátorom otthon. Manapság, amikor mindenkit arra kérnek, hogy maradjon otthon, ez az egyetlen adrenalin-forrásom. A virtuális versenyen segítségével nem zökkenek ki a kerékvágásból, főleg szellemileg nem. Igaz, hogy a szimulátor nem teljesen ugyanolyan, mint egy valódi versenyautó, mégis segít ébren tartani az ösztöneimet. A verseny-szimulátor számomra nem csupán szórakozás, hanem valódi segítség ahhoz, hogy profi pilótaként még tovább fejlődjek” – nyilatkozta Philipp Eng.

A verseny-szimulátoroknak a BMW Motorsport háza táján is komoly szerep jut

A BMW Motorsport idejekorán felismerte a verseny-szimulátorokban rejlő lehetőségeket, így pilótáit két virtuális platformon is képzi. Az iRacing platformon a BMW gyári pilótái a világ legjobb virtuális versenyzőivel mérik össze tudásukat időről időre, legtöbbször BMW M8 GTE versenyautók volánja mögött. Március 21-én, az „IMSA Super Sebring Saturday” virtuális futamán Bruno Spengler az első, Nick Catsburg a második, Jesse Krohn pedig a harmadik helyen ért célba ezzel az autóval. A Nürburgring Nordschleife hosszú távú virtuális megmérettetéseit ugyancsak az iRacing platformon rendezik. A második platform az rFactor 2, amely a BMW Junior Programban résztvevő tehetségeknek nyújt bizonyítási lehetőséget a „BMW SIM M2 CS Racing Cup” megmérettetésein.

„A BMW Motorsport megjelenése véleményem szerint hatalmasat dobott a verseny-szimulátorok népszerűségén. Amikor egy ilyen nagy gyártó beszáll egy sorozatba, az emberek felkapják rá a fejüket és egyre több verseny szerveződik” – mondta Philipp Eng, aki szerint az önálló sportággá nőtt verseny-szimulátorok a jövőben egyre szélesebb körben terjedhetnek el. „Motorsport-rajongóként a következőt vallom: miután délután megnéztem élőben a DTM nürburgringi futamát, miért ne kapcsolódhatnék be este a verseny-szimulátorok sebringi megmérettetésébe?” – tette fel a kérdést az osztrák pilóta.

Eng első verseny-szimulátorát még ragasztószalag tartotta

Philipp Eng már tinédzserként megismerkedett az autóversenyzés virtuális világával. „17 éves voltam, azt hiszem. A számítógépemen játszottam, úgy, hogy a kormányt az asztalra, a váltó pedig magam mellé, egy stóc munkafüzetre raktam. A pedálsort ragasztószalaggal rögzítettem a padlón” – mesélte a fiatal pilóta, aki szerint a verseny-szimulátorok az elmúlt években folyamatosan fejlődtek, az utóbbi hónapokban azonban a népszerűségük is ugrásszerű növekedésnek indult. Philipp Eng ma már nem munkafüzetek és ragasztószalagok segítségével űzi a virtuális versenysportot, hiszen a piacon kapható egyik legjobb felszerelést tudhatja magáénak.

A profi pilóták azonban még így sem szállhatnak versenybe a világ legjobb virtuális versenyzőivel. „Ez főként annak a hihetetlen mennyiségű időnek tudható be, amelyet ezek a srácok a verseny-szimulátorokban töltenek” – magyarázta Eng. „Leginkább az állóképességhez tudnám ezt hasonlítani: ha rendszeresen edzek és megteszek hetente mondjuk 350 kilométert kerékpáron, kiváló lesz az állóképességem. De ha egy verseny miatt kihagyok két hetet, az edzettségi szintem azonnal leesik. Ugyanez a helyzet köztem és a virtuális versenyzők között, hiszen én nem ülök rendszeresen a szimulátorban, ahogy a legjobbak” – tette hozzá.

Philipp Eng szerint ugyanakkor nem törvényszerű, hogy a legjobb virtuális versenyzők egy valódi versenyautóban is megállnák a helyüket. „Biztos vagyok benne, hogy a legjobbak birtokában vannak mindenféle technikai szaktudásnak és vezetési képességnek. Egy valódi versenyautóban azonban számításba kell venni azt a tényt, hogy egy hiba könnyen sérüléssel végződhet. Én időről időre emlékeztetem magam erre. A verseny-szimulátorban lényegesen nagyobb kockázatot engedek meg, mint a való életben” – fogalmazott a BMW pilótája.

A BMW Motorsport verseny-szimulátora „szinte alig különbözik a valóságtól”

A verseny-szimulátorok lehetőséget biztosítanak arra, hogy a gyártók kockázatok nélkül, kontrollált környezetben, kimagasló költségek nélkül teszteljenek. Mint ilyen, a verseny-szimulátorok a BMW Motorsport versenyprogramjában is fontos szerepet játszanak: a Münchenben található berendezést a mérnökök minden egyes versenyhétvége előtt intenzíven használják a versenyautók felkészítéséhez és a verseny előkészületeihez. A BMW i Andretti Motorsport csapat például napokat töltött a verseny-szimulátorban a Formula E versenysorozat minden egyes versenyhétvégéje előtt. A Német Túraautó Bajnokság (DTM) BMW-pilótái ugyancsak sok időt tesztelnek a szimulátorban.

„Otthon olyan verseny-szimulátorom van, amelyet bárki megvásárolhat a boltban. A BMW Motorsport szimulátora azonban mérföldekkel messzebb jár. Mozgó platformra van építve az egész, így vezetés közben minden egyenetlenséget és rázókövet ugyanúgy megérzel, mint a valódi versenyautókban. Szinte alig különbözik a valóságtól” – tette hozzá Philipp Eng.

Videó: Philipp Eng a verseny-szimulátoráról: 

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:#maradjotthon, betegség, BMW, egészség, járvány, kór, koronavírus, koronavírus-járvány, kórság, megelőzés, Philipp Eng, szimulátor, veszély

Bejegyzés navigáció

Previous Post: #AudiTogether
Next Post: Van képünk hozzá (20.04.09.) – WW2 Dodge WC 57 Command car General Patton

kapcsolódó

  • Csökkenő forgalomra számítanak a német repülőterek Nyúz
  • Közel négymillió utas fordult meg nyáron a repülőtéren Nyúz
  • Texino Atrium Camper Van prototípus Nyúz
  • Hatvan év a MINI bűvkörében – a stílusikon életútjának exkluzív mérföldkövei Nyúz
  • Mesterséges izmokat fejleszt robotjainak a Toyota Nyúz
  • Hamilton könnyedén behúzta a Katari Nagydíjat Nyúz
https://open.spotify.com/show/470IyHe9MHNpJQokdSl4fF
https://open.spotify.com/show/4RYUnhH8juk1Gjci7h9S7v
https://open.spotify.com/show/2VorOOqCuEeabT9WsXCMNd
2020. április
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
« márc   máj »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Az év legrangosabb salakmotoros versenye lesz pünkösdhétfőn Debrecenben
  • Pótlóbuszok járnak Balatonkenese és Balatonfüred között jövő keddtől péntekig
  • A magyarországi Bosch csoport éves árbevétele 32 százalékkal nőtt tavaly
  • Újra elérhető a Tokaji Borongoló napijegy és ismét jár a Tokajbusz
  • A Duesenberg SJ nyerte a Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023 „BMW Group Trophy – Best of Show” kitüntetését
  • Rembrandt a londoni National Gallery és az amszterdami Rijksmuseum kiállítása
  • Dubai ideális helyszín a szellemi tulajdon bejegyzéséhez
  • Háromnapos időutazás Szegeden
  • Az Acer az új Predator Triton 16-tal bővíti prémium játékportfólióját
  • A „VERY BIG” virális sikerei után G.Zsoltit nem érdekli más, csak a „JÓNI”
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • A tesztidőszak tapasztalatai alapján…
  • A tesztelők idén nagyobb figyelmet fordítottak az alternatív vendéglátóhelyekre
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nyár elején rendezik meg a gourmet fesztivált
  • Mi lehet a titok az Avalonban?
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

RSS Begurulva RSS

  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket 2023-05-26
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle 2023-05-25
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ 2023-05-24
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta… 2023-05-19
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett 2023-05-12

RSS Teszt a lelke mindennek RSS

  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken 2023-05-28
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél 2023-05-27
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban 2023-05-25
  • A tesztidőszak tapasztalatai alapján… 2023-05-24
  • A tesztelők idén nagyobb figyelmet fordítottak az alternatív vendéglátóhelyekre 2023-05-23

RSS PodCars RSS

  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary

RSS Egyszer már láttam autót RSS

  • Az év legrangosabb salakmotoros versenye lesz pünkösdhétfőn Debrecenben 2023-05-28
  • Pótlóbuszok járnak Balatonkenese és Balatonfüred között jövő keddtől péntekig 2023-05-28
  • A magyarországi Bosch csoport éves árbevétele 32 százalékkal nőtt tavaly 2023-05-28
  • Újra elérhető a Tokaji Borongoló napijegy és ismét jár a Tokajbusz 2023-05-28
  • A Duesenberg SJ nyerte a Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023 „BMW Group Trophy – Best of Show” kitüntetését 2023-05-28

RSS Gasztroll RSS

  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait 2023-05-29
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő 2023-05-29
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton 2023-05-28
  • Nyár elején rendezik meg a gourmet fesztivált 2023-05-27
  • Mi lehet a titok az Avalonban? 2023-05-26

RSS Mi az a blogger RSS

  • Rembrandt a londoni National Gallery és az amszterdami Rijksmuseum kiállítása 2023-05-29
  • Dubai ideális helyszín a szellemi tulajdon bejegyzéséhez 2023-05-29
  • Háromnapos időutazás Szegeden 2023-05-28
  • Az Acer az új Predator Triton 16-tal bővíti prémium játékportfólióját 2023-05-28
  • A „VERY BIG” virális sikerei után G.Zsoltit nem érdekli más, csak a „JÓNI” 2023-05-28

Címkék

#maradjotthon autósport betegség BKK Budapest Airport Carlos Sainz Jr. Charles Leclerc COVID-19 COVID-19 koronavírus Covid-19-tüdőgyulladás egészség F1 ferihegyi repülőtér Forma-1 Formula one gusztustalan Hamilton gyomorforgató Hamilton Hamilton hisztiző Hamilton járvány koronavírus koronavírus-járvány kór kórság közlekedés Leclerc Lewis Hamilton Lexus Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Max Verstappen megelőzés mutyi nyavajgó Hamilton picsogó Hamilton Pérez rasszista Hamilton repülőtér Sainz Jr. sport technikai sport Toyota Verstappen veszély visszataszító Hamilton vérlázító Hamilton

In memoriam Zsiska Ferenc

MTI

IMEDIA

NMHH

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.