Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Hoppá! Toyota motorral szerelt hibrid lehet az új csúcs-Lotus

Posted on 2020-03-252020-03-25 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A legfrissebb iparági hírek szerint a Toyota Camry-ből ismert V6-os hibrid hajtáslánccal ébredhet Csipkerózsika-álmából az ezredforduló kedvelt sportautója, a Lotus Esprit

Új fejezetébe léphet a Toyota és a Lotus közötti tradicionális együttműködés. A japán márka az ezredforduló óta szállít ütőképes, mégis megbízható erőforrásokat a brit butikgyártónak, most pedig annak megújulásában és villamosításában is komoly szerephez juthat a globális hibrid-specialista.


A következő öt évben új alapokra helyezné és megszilárdítaná tevékenységét a Lotus, a legendás Colin Chapman által 1948-ban alapított brit sportautó-márka. Az átalakulás első lépéseként visszahoznák az 1976 és 2004 között gyártott, kultikus kupét, az Esprit-t. A kínálat legnagyobb, legkomfortosabb tagjának ígérkező modell a brit Autocar megbízható forrásai szerint hibrid hajtásláncot kap, méghozzá a Toyotától, ezen azonban csak azok lepőnek meg, akik nem ismerik a két cég közötti együttműködés múltját.

A márka jelenlegi modellpalettájának összes tagját ugyanis Toyota-motorok hajtják: az 1.8 literes 2ZR-FE négyhengeres (amelynek kompresszoros változata dolgozott a Yaris GRMN-ben), a szintén 1.8 literes 2ZZ-GE (Corolla TS), valamint a 3.5 literes V6-os 2GR-FE (Lexus RX 350), feltöltött vagy szívó kivitelben. A beszámolók szerint az angol márka megmaradna a sikeres 3.5 V6-os konfigurációnál, ám kompresszor helyett (vagy azon felül) villanymotorral toldanák meg a belső égésű erőforrás teljesítményét.


A Toyota palettáján jelenleg két ilyen hibrid hajtáslánc is található: az egyik a Camry szívómotorján alapuló, 312 lóerős egység, amellyel a Lexus RX 450h-ben találkozhatunk (2GR-FXS), a másik a Lexus LC 500h-ból ismerős, 359 lóerős rendszerteljesítményű konstrukció (8GR-FXS). A Lotus jelenlegi legnagyobb modellje, az Evora csúcskivitelében 422 lóerőt ad le a kompresszoros 2GR-FE; az új Esprit-motornak ennél feltétlenül erősebbnek kell lennie. A jelen formájukban takarékosságra hangolt hathengeresekben azonban bőven van még tartalék ahhoz, hogy feltöltés nélkül (például az Atkinson-ciklus átállításával vagy a hibrid vezérlés módosításával) könnyedén elérjék a kitűzött teljesítménycélt.


Az Autocar újságírója szerint egy másik lehetséges út, hogy a Toyota csak a hajtáslánc belső égésű komponensét adja, a villamosítást pedig a Lotus vállalja magára. Kétségtelenül járható ez az út is (a Lotus már bemutatta és az eredeti tervek szerint az év vége előtt forgalomba hozza elektromos szupersportkocsiját, az Eviját), ám hosszabb és rögösebb annál, mintha a komplett hajtásláncot a Toyota szállítaná. Ráadásul a fejlesztési kapacitás megosztása késleltetné a Lotus legfontosabb újdonságának, egy esetleges szabadidőjárműnek a megvalósulását.


A Lotus Esprit visszatérésének ötlete egyébként nem új keletű: a gyár már 2010-ben bemutatott egy formatanulmányt, amelynek sorozatgyártását végül 2014-ben elvetették. A képeinken is szereplő Lotus Esprit Concept ülései mögött szintén egy Toyota blokk, egy 620 lóerős 5.0 V8-as monstrum dolgozott volna, méghozzá opciós hibrid (KERS) technológiával kiegészítve.


Ez a blokk minden bizonnyal közeli rokona lett volna annak a versenymotornak, amelyet az észak-amerikai Grand Am szériában, valamint a japán Super GT bajnokságban akkoriban rajthoz álló Toyota és Lexus versenyautók alkalmaztak.


Az Autocar helyszíni fotói alapján az biztos, hogy már nem kell sokat várnunk a helyes válaszra. A modell várható bemutatását

Fotók: Toyota, wheelsage.org

Kiadta a Smarter Média

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Camry, együttműködés, erőforrás, Esprit, hibrid, hybrid, Lotus, Lotus Esprit, motor, sportautó, sportkocsi, Toyota, Toyota Camry, újjászületés, V6, V6-os

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Kevesebb vonat közlekedik Budapest és Bécs között
Next Post: Sikerült! A japán Toyota Camry lett az Év Magyar Autója

kapcsolódó

  • A szervizeket is elérte az 5G összeesküvés-elmélet Nyúz
  • Van képünk hozzá (19.08.22.) – Honda Civic SI Sedan Nyúz
  • SQ7 utastér és felszereltség Nyúz
  • A munkahelyek megőrzése a károsanyag kibocsátás csökkentése mellett Nyúz
  • A németeknél is betiltották az Uber professzionális szolgáltatását Nyúz
  • Alig utaznak éjjel, változik az éjszakai buszok menetrendje Nyúz
2020. március
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« febr   ápr »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Közelíti a havi kétszázezres utazásszámot a vasútvillamos forgalma
  • Az autógyártók közül a Toyotának van a legtöbb női vásárlója
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit
  • Eredeti alkatrészek gyors és öreg Toyotákhoz
  • Így változik a parkolási rend a PENNY egyes áruházainál!
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.