Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A vártnál kétszer nagyobb bevételkiesés lesz a légiközlekedésben

    A korábban vártnál több mint kétszer nagyobb, 250 milliárd dolláros bevételkieséssel kell számolnia a légiközlekedési iparágnak a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) elemzése szerint.

    Brian Pierce, a háromszáz légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet vezető közgazdásza újságíróknak tartott szerdai videókonferencián azt mondta, korábban 113 milliárd dollár körüli kieső jövedelemmel számoltak, de ezt a szintet mostanra elérték. A legújabb modellek azt mutatják, hogy 250 milliárd dollár bevételtől eshetnek el a cégek, ez 38 százalékos visszaesés az előző évihez képest.


    Az IATA szerint a 2019-es szinthez képest mintegy 40 százalékkal csökken a felkínált kapacitás, a járvány után pedig elhúzódik majd az iparág fellendülése.


    Ezt azzal indokolta, hogy a világ különböző részein eltérő időpontokban jelent meg a koronavírus, így a visszarendeződés a korábbi járványoknál tapasztalt 3-4 hónapnál tovább fog tartani. Emellett a recesszióba forduló globális gazdaság is késleltetni fogja a fellendülést – magyarázta Brian Pierce.


    Európában az IATA 46 százalékos visszaesésre számít a felkínált kapacitásban, a légitársaságok bevétele pedig 76 milliárd dollárral lehet kevesebb, mint egy évvel korábban.


    Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója kedvezően fogadta, hogy több állam is, köztük az Egyesült Államok, Kína, Új-Zéland, Ausztrália és az unió több tagállama is mentőcsomagot dolgozott ki a légitársaságoknak. Hangsúlyozta, hogy a légiközlekedés 62 millió munkahelyet támogat globálisan, 1 dollár légitársasági árbevétel 3,8 dollár értékű GDP-t termel, ezért a légiközlekedésnek azonnali kormányzati segítségre van pénze.


    Bár a krízis tovább mélyült, az IATA szerint a korábban becsült 200 milliárd dolláros segítség továbbra is elég lehet az ágazatnak. Ezzel kapcsolatban kérdésre válaszolva Alexandre de Juniac azt mondta, készpénzre most minden légitársaságnak szüksége van, de minden áron nem lehet mindenkit megmenteni. A piaci környezet később el fogja dönteni, hogy mely légitársaságok piacképesek – tette hozzá.