Ezek azok az autók, amelyekkel elmehetnénk akár a Holdig is

A statisztikák szerint az autók csupán egy százaléka jut túl a 320 ezer kilométeres futásteljesítményen. Egy amerikai szervezet nem volt rest kideríteni, hogy valóban így van-e. Nem kevesebb, mint 15,8 millió járművet vizsgált meg, hogy megállapítsa, mely típusoknál a legnagyobb a hosszútávfutók aránya.

A kifejezetten az új és használt autók vásárlói számára létrehozott online autókereső szolgáltatás, az iSeeCars.com több mint 15,8 millió autót vizsgált meg hogy kiderítse, melyek bírják a legtovább. A maximális objektivitás érdekében szigorúan olyan járművekre korlátozták a keresést, amelyek jelenleg is gyártásban vannak, és kizárták az elemzésből a kis példányszámú típusokat; arra voltak ugyanis kíváncsiak, hogy 2020-ban milyen új autót vegyen az az ügyfél, aki a szokásosnál tovább tervezi használni járművét.

A megvizsgált adatmennyiségből matematikai modell segítségével állapították meg, hogy egy adott típus példányai milyen százalékban fogják elérni a 200 ezer mérföldes (322 000 km) futásteljesítményt, méghozzá értelemszerűen használatra alkalmas műszaki állapotban. Egy átlagos autóhasználó számára felfoghatatlan ez a távolság, helyezzük ezért kontextusba: akkora futásteljesítményről beszélünk, mintha nyolcszor megkerültük volna a Földet – vagy mintha egy képzeletbeli Föld-Hold autópályán már majdnem célba értünk volna (amikor a két égitest a legközelebb van egymáshoz, távolságuk 356 500 km).

A várakozásoknak megfelelően nem minden járműtípus alkalmas ekkora távolság magabiztos megtételére. A felmérés szerint ugyanis az átlagos személyautókat nem ilyen futásteljesítményre méretezik: ezer családi kocsiból mindössze hét tesz meg 320 ezer kilométernél többet élete folyamán.

Szintén ritkábbak az átlagnál az extrém magas futásteljesítményű szabadidőjárművek (0,9%-uk jut el idáig).

Ez nem feltétlenül a műszaki képesség, sokkal inkább felhasználói mentalitás kérdése: ebben a szegmensben jóval kisebb futásteljesítmény is elriasztja a potenciális vásárlókat, ezért az eladók igyekeznek korábban túladni autójukon.

Más a helyzet a munkára termett, alvázas, összkerékhajtású pick-upokkal: az iSeeCars.com adatai szerint csaknem kétszer annyi platós kisteherautó (1,8%) jut el 340 ezer kilométerig, mint bármi más.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!