Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

A SEAT történelmet írt volna az SUV-vel?

Posted on 2020-03-022020-03-02 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A brit Autocar magazin a közelmúltban írta, hogy a szerkesztőség véleménye szerint a SEAT Ateca a legjobb vétel a SUV-piacon, a második helyre pedig a Volkswagen T-Roc került.

Az Autocar szerint a SEAT első lépése a SUV-szegmensben rendkívül sikeres volt.

„Az Atecával a spanyol gyártó olyan kocsit hozott létre, amely az ár-érték arány, a megjelenés, valamint a praktikum szempontjából egyaránt elismerésre méltó, ráadásul még a vezetési élmény terén is jól teljesít. Mindez így együtt sok esetben nem mondható el a szegmensben szereplő modellekről” – írja a magazin.

A 2016-ban bemutatott Ateca mellett az Arona és Tarraco a SEAT jelenlegi kínálatának három SUV-modellje, a kezdetek viszont jóval messzebbre nyúlnak vissza. Több mint három évtized alatt több tanulmány is egyengette az utat napjaink SEAT terepjárói számára. Lássuk, milyen koncepció modellek voltak hatással az Ateca, az Arona és a Tarraco génjeire.

1991

seat_marbella_playa_m.jpg

A Marbella Playa tanulmány-pickup a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be. Az akkoriban futó Marbella modellhez képest nagyobb szabadmagasságú Playa más hűtőrácsot, 40 lóerős motort és élénk, fiatalos színeket kapott.

2000

seat_salsa_emocion_m.jpg

Az ezredfordulót a Salsa Emoción tanulmánnyal köszöntötte a SEAT a Párizsi Autószalonon. A 250 lóerős modell három vezetési módot kínált (terep, sport és közúti), és hasmagassága terepüzemmódban elérte a 310 millimétert is.

„Ennél a járműnél jelentek meg először az oldalsó elemeken végigfutó vonalak, amelynek továbbfejlesztett változatát később az IBX koncepción láthattuk. Ez utóbbi már sokban hasonlított az SEAT Arona modellen látható vonalakhoz” – mondta Xavier Villanueva, a SEAT külső formatervezője.

2007

seat_tribu_m.jpg

A Tribu volt a martorelli márka első tanulmánymodellje, amely minden SUV-jellemzőt egyesített: terepjárós megjelenését jelentős hasmagasság és kompakt méretek teszik teljessé. A Salsa Emoción tanulmányhoz hasonlóan a Tribu is három vezetési módot kínál, és vele kezdődött a terepképesség kombinálása a városi karakterrel.

„Az Ateca modellen ennél négyzetesebb kerékjáratokat találunk, a hátsó lámpák háromszög alakú megjelenése pedig olyan stílust teremtett, amely inspirációt jelentett később a Tarraco megalkotásánál” – magyarázta Xavier Villanueva.

2011

seat_ibx_m.jpg

A SEAT Genfben mutatta be az IBX koncepciót, amely továbbfejlesztette a Tribunál megismert terepjárós felépítést, ám még karakteresebb vonalai vannak.

„A magas orrkialakítás, a kompakt utastér, a feszesen formált felületek és a határozott vonalvezetésű fényszórók csak néhány azok közül a jellemzők közül, amelyek most az Ateca és Arona modelleken is visszaköszönnek” – hangsúlyozza Xavier.

Ezen kívül az IBX tanulmányt olyan korszerű technológiai megoldásokkal látták el, mint a teljes LED-világítás és az elektromos hibrid erőforrás.

2015

seat_20v20_m.jpg

A 20v20 terepjáró tanulmányt közvetlenül az első sorozatgyártású SUV-modell, az Ateca érkezése előtt mutatták be a nagyközönségnek. Először Genfben volt látható, és a sportos kupé formavilágot ötvözte egy feltűnő SUV-karakterrel.

seat_cross_sport_m.jpg

A szintén 2015-ben, Frankfurtban leleplezett Leon Cross Sport pedig egyesítette a kompakt sportautók teljesítményét és az összkerékhajtású modellek sokoldalúságát.

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Seat, SUV, történelem

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (20.03.02.) – Lazareth
Next Post: Kánaán van! A vártnál 10 százalékkal több új személygépkocsit helyeztek forgalomba

kapcsolódó

  • Közadakozásból teherautót vásároltak a Lengyelországban rekedt iráni kamionosnak Nyúz
  • A Toyota űrtechnológiát is bevet az önvezető autók fejlesztése során Nyúz
  • Mindössze 15 perc kellett, hogy elkapkodják az első 100 Suprát az Ausztrálok Nyúz
  • Chevrolet Corvette ZR1 Technic Nyúz
  • Koporsószállító autóban próbált Romániából Magyarországra szökni 36 migráns Nyúz
  • Frontálisan ütközött a két bringás – A szabályosan közlekedő súlyosan sérült Nyúz
2020. március
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« febr   ápr »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Közelíti a havi kétszázezres utazásszámot a vasútvillamos forgalma
  • Az autógyártók közül a Toyotának van a legtöbb női vásárlója
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit
  • Eredeti alkatrészek gyors és öreg Toyotákhoz
  • Így változik a parkolási rend a PENNY egyes áruházainál!
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.