Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

A SEAT történelmet írt volna az SUV-vel?

Posted on 2020-03-022020-03-02 By Troll aki István

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A brit Autocar magazin a közelmúltban írta, hogy a szerkesztőség véleménye szerint a SEAT Ateca a legjobb vétel a SUV-piacon, a második helyre pedig a Volkswagen T-Roc került.

Az Autocar szerint a SEAT első lépése a SUV-szegmensben rendkívül sikeres volt.

„Az Atecával a spanyol gyártó olyan kocsit hozott létre, amely az ár-érték arány, a megjelenés, valamint a praktikum szempontjából egyaránt elismerésre méltó, ráadásul még a vezetési élmény terén is jól teljesít. Mindez így együtt sok esetben nem mondható el a szegmensben szereplő modellekről” – írja a magazin.

A 2016-ban bemutatott Ateca mellett az Arona és Tarraco a SEAT jelenlegi kínálatának három SUV-modellje, a kezdetek viszont jóval messzebbre nyúlnak vissza. Több mint három évtized alatt több tanulmány is egyengette az utat napjaink SEAT terepjárói számára. Lássuk, milyen koncepció modellek voltak hatással az Ateca, az Arona és a Tarraco génjeire.

1991

seat_marbella_playa_m.jpg

A Marbella Playa tanulmány-pickup a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be. Az akkoriban futó Marbella modellhez képest nagyobb szabadmagasságú Playa más hűtőrácsot, 40 lóerős motort és élénk, fiatalos színeket kapott.

2000

seat_salsa_emocion_m.jpg

Az ezredfordulót a Salsa Emoción tanulmánnyal köszöntötte a SEAT a Párizsi Autószalonon. A 250 lóerős modell három vezetési módot kínált (terep, sport és közúti), és hasmagassága terepüzemmódban elérte a 310 millimétert is.

„Ennél a járműnél jelentek meg először az oldalsó elemeken végigfutó vonalak, amelynek továbbfejlesztett változatát később az IBX koncepción láthattuk. Ez utóbbi már sokban hasonlított az SEAT Arona modellen látható vonalakhoz” – mondta Xavier Villanueva, a SEAT külső formatervezője.

2007

seat_tribu_m.jpg

A Tribu volt a martorelli márka első tanulmánymodellje, amely minden SUV-jellemzőt egyesített: terepjárós megjelenését jelentős hasmagasság és kompakt méretek teszik teljessé. A Salsa Emoción tanulmányhoz hasonlóan a Tribu is három vezetési módot kínál, és vele kezdődött a terepképesség kombinálása a városi karakterrel.

„Az Ateca modellen ennél négyzetesebb kerékjáratokat találunk, a hátsó lámpák háromszög alakú megjelenése pedig olyan stílust teremtett, amely inspirációt jelentett később a Tarraco megalkotásánál” – magyarázta Xavier Villanueva.

2011

seat_ibx_m.jpg

A SEAT Genfben mutatta be az IBX koncepciót, amely továbbfejlesztette a Tribunál megismert terepjárós felépítést, ám még karakteresebb vonalai vannak.

„A magas orrkialakítás, a kompakt utastér, a feszesen formált felületek és a határozott vonalvezetésű fényszórók csak néhány azok közül a jellemzők közül, amelyek most az Ateca és Arona modelleken is visszaköszönnek” – hangsúlyozza Xavier.

Ezen kívül az IBX tanulmányt olyan korszerű technológiai megoldásokkal látták el, mint a teljes LED-világítás és az elektromos hibrid erőforrás.

2015

seat_20v20_m.jpg

A 20v20 terepjáró tanulmányt közvetlenül az első sorozatgyártású SUV-modell, az Ateca érkezése előtt mutatták be a nagyközönségnek. Először Genfben volt látható, és a sportos kupé formavilágot ötvözte egy feltűnő SUV-karakterrel.

seat_cross_sport_m.jpg

A szintén 2015-ben, Frankfurtban leleplezett Leon Cross Sport pedig egyesítette a kompakt sportautók teljesítményét és az összkerékhajtású modellek sokoldalúságát.

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Seat, SUV, történelem

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (20.03.02.) – Lazareth
Next Post: Kánaán van! A vártnál 10 százalékkal több új személygépkocsit helyeztek forgalomba

kapcsolódó

  • Tudtad? A Scala az új Golf Nyúz
  • A repülőtér beköltözött a Minipoliszba Nyúz
  • A Közbeszerzési Hatóság szerint az ajánlatkérő hibájából jogellenes a tender felhívása Nyúz
  • A GYSEV munkatársai gyűjtöttek a csornai kórház számára Nyúz
  • McLaren Speed Champions dupla csomag Nyúz
  • Bécsben a tömegközlekedés utasait is bevonnák a csomagszállításba Nyúz
2020. március
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« febr   ápr »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Stratégiai együttműködés a Duna Autó, a CATL és a Xiaomi között
  • A digitális járműkulcs már elérhető az iPhone és az Apple Watch számára
  • A tervezettnél is gyorsabban növekedhet az AutoWallis Csoport
  • A Mercedes-Benz úttörőként vezeti be a „Digital First” gyártást a következő generációs MMA platformhoz
  • Baleset miatt teljes útzár van a 81-es főúton
  • A Casio kiadja a League of Legends G-SHOCK karórákat
  • Az SKS 707X konyhai mérleg akár okostelefonnal is párosítható
  • Készülj fel a LEGO® Super Mario™ Piranha Plant kirakására
  • Bemutatták a november 30-tól az ország összes mozijában látható Semmelweis film plakátját!
  • Az Alexandre Trauner Art/Film Fesztiválon láthatja először hazai közönség az Elfogy a levegőt
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • A laboratóriumi és klinikai tesztek mellett neuropszichológusok játékos tesztekkel vizsgálják a szellemi képességek lehetséges hanyatlását
  • Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Ezért lehet fontos segítség a konyhában egy okosmérleg
  • Varázslat a tányérokon
  • Levesdiéta
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.