Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Új technológiával zöldítik a magyar mezőgazdasági gépeket

Posted on 2020-02-282020-02-29 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp



Akár több lóerőt is visszanyerhetnek a mezőgazdasági munkagépek egy vadonatúj megoldásnak hála, ami nem csak a gazdák munkáját teszi hatékonyabbá, de a termés is egészségesebbé válhat általa – ezáltal jó választ ad a mezőgazdasági szektor egyik legkörnyezetszennyezőbb problémájára.

Tudta, hogy a legtöbb mezőgazdasági gép nagy valószínűséggel a képességei alatt teljesít? Traktorból például többszázezer található Magyarországon, az átlagéletkoruk pedig igen magas: 8 és 12 ezer közti üzemóra. Jellemző, hogy ezek a járművek akár 3-30Nm nyomaték értékkel is alacsonyabb hatékonysági fokkal dolgoznak, mint amilyennel eredetileg működniük kéne.

Ennek elsődleges oka nem más, mint a folyamatos érintkezés a talajjal, ami a nedvesség, esőzések hiánya miatt beszárad, ezzel nehezítve az elvégzendő munkafeladatokat. Előbb-utóbb koromlerakódások, eltömődések keletkeznek a motor szerkezetében, égésterében, vagy például a részecskeszűrőben, vagy az EGR rendszerben egyaránt. A korlátozottabb motor nem képes olyan teljesítményre, mint korábban vagy mintha szabadon lélegezne. Ennek eredménye, hogy akár egy 180 lóerős traktor esetében a hatékonyság akár 160-175-re is visszaeshet, a kezelő pedig lassabban halad a táblák megmunkálásával.

Hogy mindez miért különösen ártalmas az egészségünknek? Mert miután a táblát „telepuffogtuk” az eltömődött motorból-kipufogóból távozó korommal és gázzal, az nem csupán a levegőt szennyezi: beépül a növények sejtszerkezetébe is. A learatott termés aztán valamilyen formában a tányérunkra kerül, anélkül, hogy felmerülne bennünk, előtte milyen hatásoknak volt kitéve.

Nem csoda, hogy a gazdák többféle módszert is alkalmaznak a szennyeződések eltávolítására: eddig sokan manuálisan szedték szét és kapargatták le például az EGR rendszer lerakódásait, vagy egy környezetre és emberre is veszélyes, savas eljáráshoz folyamodtak. Van olyan is, aki ugyanezeket a hibákat a traktorja tuningolásával igyekszik kiküszöbölni – ez azonban nem tesz jót az alkatrészeknek, a motornak, amelyek nem a megnövelt teljesítményre vannak optimalizálva.

Egy motor- és környezetbarát megoldás

Nemrég lépett a magyar piacra a TerraClean újdonságnak számító technológiája. Ennek során rendkívül finomított, alifás üzemanyag használatával tisztítják ki a motorban keletkezett, lerakódott karbon szennyeződéseket. Ez a technológia bármilyen belső égésű motorral szerelt gépjárműre, így traktorra, kombájnra és akár aratógépre is alkalmazható, akár hibaelhárítási, akár csak karbantartási céllal. Megszünteti a lerakódásokat, kitisztítja a letapadt kokszot, az EGR szelep betömődését, és dekarbonizálja a kipufogó rendszert is. Az eredmény: azonnali, mérhető teljesítménynövekedés, ami jóval gyorsabb munkavégzést tesz lehetővé a gazdák számára.

Az alkalmazás azonnali, 3-30Nm nyomaték körüli teljesítménynövekedést idéz elő már a viszonylag újnak számító gépek esetében is: a forgalmazók hangsúlyozzák, hogy akár ezer munkaóra, tehát az élettartam egytizede alatt is érdemes vele karbantartást végezni. Ezzel együtt általában elmondható, hogy minél magasabb, több az adott gép üzemideje, a lerakódás is annál súlyosabb mértékű.

A TerraClean technológia előnye, hogy teljességgel mobilis, ezért nem igényli, hogy a járművet szakszervízbe szállítsuk. Ha például egy mező közepén következik be a meghibásodás, a technikus helyben tudja a tisztítást elvégezni. Egyedül áram szükséges hozzá, ami a traktor akkumulátorából is nyerhető. Az eljárás általában mindössze egy órát vesz igénybe, ami természetesen azt is jelenti, hogy például egy nap ráfordításával egy gazda teljes gépállománya a saját telephelyén áttisztítható.

Az optimális motorműködésnek köszönhetően csökken a károsanyag-kibocsátás mértéke. A tisztítás következtében a kipufogóból távozó koromrészecskék száma is redukálódik: ezt abból is tapasztalhatjuk, hogy az addig sötét kipufogógáz szinte „láthatatlanná” válik. Ha tehát javítunk a gépünk motorjának állapotán, visszaállítjuk a megfelelő motorteljesítményt azzal nem csak munkaidőt csökkentünk, hanem sokat teszünk a levegő, a termény és az azt fogyasztó emberek egészségéért is.

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:mezőgazdasági gépek, Technológia

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (20.02.27.) – Shelby Mustang GT500
Next Post: Van képünk hozzá (20.02.28.) – Volvo FMX

kapcsolódó

  • A Suzuki is újrakezdi Nyúz
  • Megérkezett a Vatikánba az eddigi legtisztább üzemű pápamobil – Ráadásul kettő is Nyúz
  • Ha lassan is, de “felébredtek” Nyúz
  • Ismét meghirdeti dizájnversenyét a Lexus Nyúz
  • Az elektromos autók fogyasztását is feltüntetik a benzinkutakon Nyúz
  • Semmi meglepő – Eredményromlás miatt csökkentette éves előrejelzését a Nissan Nyúz
2020. február
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 
« jan   márc »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Szabálytalankodó autósokat bírságoltak civil járműből ellenőrző rendőrök Budapesten
  • A Volvo Trucks és a Boliden közösen állítanak forgalomba elektromos teherautókat a földalatti bányamunkák elvégzésére
  • 27 új Siemens Desiro ML motorvonat érkezik az ÖBB-hez
  • Újabb közlekedésrendészeti ellenőrzések
  • További funkciók és továbbfejlesztett technológia a Mercedes-AMG GLA és GLB számára
Hiba történt: a hírcsatorna nem elérhető. Később próbálkozzunk újra.
  • Az internetes csalásokra is felhívja a figyelmet az országos pénzügyi teszt
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • A Mazda CX-9 gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.