Megjelent a Közlekedés- és Technikatörténeti Szemle második száma
Immár második számával jelentkezik a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum új kiadványa, a Közlekedés- és Technikatörténeti Szemle. A múzeum megújítását kísérő tudományos kutatásokat bemutató kötet az előző év eredményeit, járműfelújításait, gyarapításait is részletesen bemutatja. A kiadvány a Földalatti Vasúti Múzeumban vásárolható meg.
A Közlekedés- és Technikatörténeti Szemle a Közlekedési Múzeum megújulásának fontos hírvivője, ismét közzéteszi az intézményben folyó tudományos kutatások eredményeit. A csaknem 300 oldalas kötet a múzeum munkatársainak közlekedés- és technikatörténeti tanulmányait tartalmazza, a szakma és a nagyközönség számára is érdekes, olvasmányos formában és gazdag képi illusztrációval. A kötet szerzői egyebek mellett olyan témákat dolgoztak fel, mint a Boráros téri híd megépítésének előtörténete, a merev testű léghajók hőskora és a magyar Schwarz Dávid szerepe a repülésben, az első dunai utazások Bécsből Konstantinápolyig, vagy a fiumei magyar kereskedelmi tengerészet egykori állami közlekedésfejlesztési beruházásként történő értékelése. De a tanulmányokból az olvasó többet megtudhat a vasút sztahanovista mozgalmairól és a vasúti propagandáról, vagy a legendás Ford T-modell magyarjairól is. A kiadvány a tanulmányok közlése mellett betekintést nyújt a múzeumban folyó szakmai munkába is, és részletesen bemutatja a volt Északi Járműjavító területén létrejövő új múzeum fejlesztésének eddigi mérföldköveit, a gyűjteményfejlesztési és restaurálási program legújabb darabjait, a múzeum digitalizálási eredményeit, programjait, kiállításait és részletes interjút olvashatunk a frissen restaurált Ikarus 66-os, faros megújításáról is, ami az új múzeum elsőként elkészült új műtárgya.