Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Mesterséges intelligenciával a véletlen gyorsítások ellen

Posted on 2020-02-212020-02-20 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp


A Toyota már idén nyáron piacra szeretné dobni azt az intelligens technológiát, amely képes eldönteni, hogy a vezető tudatosan vagy tévedésből lépett-e a gázpedálra.

Az évtized derekáról származó statisztikák szerint csak az Egyesült Államokban évente 16 ezer olyan autóbaleset történik, amely a világ legbanálisabb okának, a téves pedálkezelésnek tudható be. Frissebb adatok talán azért nem állnak rendelkezésre, mert az autógyártók hosszú évek óta folytatnak eredményes küzdelmet a figyelmetlenségből, gyakorlatlanságból vagy orvosi vészhelyzet miatt karambolozó autósok ellen.


A Toyota 2012-ben mutatta be első olyan technológiáját, amely a későn (vagy egyáltalán nem) fékező sofőrök helyett képes volt megállítani az autót. A radarral működő ICS jelenleg 26 Toyota és hat Lexus modellben segít megelőzni az ütközést. A gyártó azonban nem nyugodott a babérjain. 2018-ban egy kifejezetten téves pedálhasználatot megakadályozó technológiát mutatott be, amelyet akár utólag is be lehet építeni tucatnyi típusba.


A fent ismertetett rendszerek legnagyobb hibája azonban, hogy csak akkor működnek, ha szenzoraik akadályt észlelnek a jármű előtt vagy mögött. Így nem képesek csírájában elfojtani a gyorsulást, amikor pedig érzékelik a fékezés szükségességét, gyakran már túl gyorsan halad ahhoz a jármű, hogy meg lehessen állítani. A Toyota tavaly augusztusban beharangozott, most pedig sorozatgyártásra alkalmas formában a napokban bemutatott technológiája azonban egészen más adatokra építve óvja a vezető, az utasok és a külvilág épségét.


A mesterséges intelligencián alapuló rendszer fejlesztése során a vállalat szakemberei elsőként is olyan ténylegesen megtörtént baleseteket elemeztek ki, amelyeket igazoltan a nem megfelelő pedálkezelés váltott ki. Ezeknek a helyzeteknek a jellemzőit aztán összevetették a Toyota hálózatba kapcsolt járműveiből beérkező, hatalmas adatmennyiséggel. Miután a mérnökök kiszűrték a váratlan, ám indokolt gyorsításokat, képesek voltak meghatározni a téves pedálhasználat körülményeit, majd ez alapján megalkották azt a biztonsági szabályozó rendszert, amely akadályok híján is meggátolta a kiszámíthatatlan kimenetelű gázadást.


A Toyota biztonsági technológiai arzenáljában továbbra is rendkívül fontos szerepet betöltő ICS radar alapú fékvezérlő rendszerrel összehangolt új technológia az autógyártó reményei szerint hatékonyan veheti fel a harcot a véletlenszerű gyorsításokkal. Ráadásul az új megoldás előnyeit nem csak a Toyota ügyfelei élvezhetik: ahogy annak idején a hibrid hajtástechnológiáit, az új, intelligens gázszabályozó rendszer alapelvét is megosztja versenytársaival az autóipari óriás, így jóval gyorsabban és költséghatékonyan terjedhet el világszerte ez a fontos életmentő megoldás.


Fotók: Toyota

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:mesterséges intelligencia

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (20.02.21.) – Ford Mustang Mach 1 Twin Turbo
Next Post: Visszatért Budapestre a Kossuth Múzeumhajó

kapcsolódó

  • Intelligens drónok segíthetik a jövő repülőtereit Nyúz
  • Az a baj, hogy komolyan gondolja! #KariGeri szerint jól működik az új forgalmi rend a Lánchídon Nyúz
  • Okos kombináció – Az Audi hálózatról tölthető hibridmodelljei Nyúz
  • Autógyártás helyett lélegeztető gépek gyártására állt át a Seat Nyúz
  • A Budapest Airport szerint elveszhet az útvonalhálózat egy része Nyúz
  • Ez, megint nem jött össze! Karácsony újabb járatsűrítésekre utasította a BKK vezetését Nyúz
2020. február
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 
« jan   márc »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Magyarországon is bemutatkozott az új DS 7 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Lassan ébredezik a használtautó-piac
  • Hamis autódiagnosztikai eszközöket és szoftvereket foglalt le a NAV
  • Megérkezett Magyarországra az új DS 3 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Vérbeli terepjárókat villantott a Lexus a Tokio Outdoor Show-n
  • Négy Fülesbagoly Tehetségkutató lesz idén, tíz fesztiválon is zenélhetnek a díjazottak
  • Együttműködésre lép a GKID és a Mastercard
  • Csütörtöktől mozikban A VÁD 
  • A tükörképüket támadó madarak védelmére hívják fel a figyelmet a természetvédők
  • Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.