Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

A Daimler a román vasúthálózat fejlesztését sürgeti

Posted on 2020-02-212020-02-20 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

  A német járműgyártó Daimler, amely a romániai Szászsebesen sebességváltókat gyártó üzemet működtet, a román vasúthálózat fejlesztését sürgeti, hiszen a közúti szállításról át akar térni a vasúti szállításra a karbonsemlegesség elérése érdekében – adta hírül csütörtökön a román média.

    Martin Schulz, a Mercedes-Benz Románia vezérigazgatója a Ziarul Financiar című gazdasági napilap elektronikus kiadásának elmondta, hogy a német gyártó valamennyi üzemét karbonsemlegessé akarja tenni 2022-ig, ezért a technológiában eszközölt módosítások mellett a sebességváltók szállítási módozatán is változtat, így a közúti szállításról áttérnek vasúti szállításra.


    A dél-erdélyi Szászsebes 230 kilométerre van a román-magyar határtól, de a vasúti pályafejlesztések elmaradása miatt a tehervonatok csak 20 kilométer/órás átlagsebességgel közlekedhetnek, ami csökkenti a vasúti szállítás hatékonyságát a környező országokéhoz képest.


    A Daimler kettős tengelykapcsolós, nyolc fokozatú automata sebességváltókat kezdett el gyártani tavaly Szászsebesen egy 250 millió euróra becsült beruházás nyomán. A német gyártónak a szintén dél-erdélyi Fehér megyében levő Kudzsiron (Cugir) is van üzeme, a két romániai telephelyen jelenleg több mint 3 ezer dolgozót foglalkoztat.


    A Hotnews.ro hírportál emlékeztetett, hogy tavaly az amerikai Ford és a francia Renault tulajdonában levő Dacia vezetősége is sürgette a közúti és vasúti közlekedési infrastruktúra fejlesztését, hiszen Craiovából és Mioveniből, a két gyártó dél-romániai üzemeiből az autókat exportra szállító vonatoknak akár egy napba is belekerül, amíg elérnek Magyarországra vagy a fekete-tengeri Konstanca kikötőbe. A Dacia és a Ford üzemei 90 százalékban exportra dolgoznak.


    A Dacia vezetősége a héten jelentette be, hogy a mioveni-i üzemben leállítják a tervezett bővítést, amely egy összesen 100 millió eurós beruházás keretében kellett volna megvalósuljon. A Dacia az idén 350 ezerről 406 ezerre tervezte növelni az éves gyártási kapacitását, de a vezetőség úgy döntött, egyelőre a meglévő kapacitásokat fejlesztik, újakat nem hoznak létre. A döntés hátterében az áll, hogy a nemzetközi autópiac növekedése megállt, emellett a szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó európai szabványok is óvatossá teszik a gyártót.


    A Dacia a romániai üzemében jelenleg nem gyárt elektromos járművet, a vezetőség nem zárkózik el ettől, de a versenyképesség megőrzéséhez köti egy környezetkímélő modell előállításának a bevezetését.

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Daimler, fejlesztés, román vasúthálózat

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Tony Abbott: “A maláj kormány a pilóta szándékos tettét sejti a szerencsétlenség mögött”
Next Post: Van képünk hozzá (20.02.21.) – Ford Mustang Mach 1 Twin Turbo

kapcsolódó

  • Szerverhiba miatt lassult le az autók műszaki vizsgáztatása hétfőn Nyúz
  • A Volánbusz a MOL-lal 25 millió forintot ad jótékony célra Nyúz
  • “Azért büntettek, mert néger vagyok?!” – Picsoghatott a rasszista Hamilton Nyúz
  • Debrecenben is megnyílt a Pizza, Kávé, Világbéke a MINI együttműködésében Nyúz
  • Házon belülről érkezik a Forma-1-es McLaren istálló új csapatfőnöke Nyúz
  • Amikor nincs igazából miről beszélned, de mégis úgy gondolod, meg kell szólalnod Nyúz
2020. február
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 
« jan   márc »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Újrahasznosított autó?
  • Videón mutatja be a BKK az autóbuszsáv-ellenőrzési akcióját
  • Bemutatkozott az ID. 2ALL
  • Kiosztották a Kerékpárosbarát Település és a Kerékpárosbarát Munkahely címeket
  • Gáz- és dízelüzemű buszokat állítanak forgalomba Zala vármegyében
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • A Linkin Park egy újabb kiadatlan számot fedett fel „Fighting Myself” címmel
  • A Képzőművészeti Egyetem jótékonysági adományozást szervez a török földrengés áldozatai javára
  • Újabb szívhez szóló dalt ismerhetünk meg a The National közelgő lemezéről
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • A Mazda CX-9 gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
Hiba történt: a hírcsatorna nem elérhető. Később próbálkozzunk újra.
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.