Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Bogár nélkül

Posted on 2020-02-112020-02-11 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Számos emlékezetes pillanatot tartogatott a 2019-es esztendő, ami az autók világára is igaz, kiváltképp a Volkswagen esetében. Sokan úgy is vélik, hogy a világ már nem lesz ugyanolyan, mint korábban, elvégre 2019. július 10-én legördült az utolsó Beetle is a mexikói Puebla VW-gyárban. A Bogár búcsúztatása alkalmából mexikói módra nagy fiesztát is csaptak: még egy mariachi zenekar is megjelent, mert ha már elköszöntek az ikonikus modelltől, meg kellett adni a módját.

Az első Volkswagen Type 1, a későbbi Bogár nem sokkal a II. világháború vége után, 1946 első napjaiban gördült le a gyártószalagról, amelyből több mint 21 millió készült. Az üzemet 1945. április 11-én foglalták el az amerikai csapatok, majd brit irányítás alá került a 6 ezer fős gyár. Augusztus 22-én egy frissen kinevezett főtiszt, a 29 éves Ivan Hirst őrnagy vette át az üzem vezetését, és irányításával az üzem 1947-től exportra is termelt, a hazai kereskedőhálózat pedig 1948-ra lefedte Németország mindhárom nyugati zónáját. Egy évre rá, 1949 októberében a Volkswagenwerk GmbH a német szövetségi kormány és Alsó-Szászország tulajdonába került.

Fekete-fehér fotónkon a wolfsburgi gyár látható, ahol az 1950-es évek derekán már 900 kocsi készült naponta, és 1955-ben ünnepelték az egymilliomodik darab kiszállítását. A Bogár jelentős mértékben hozzájárult Nyugat-Németország háború utáni talpraállásához, és rövidesen az Egyesült Államok lett a Volkswagen legfőbb exportpiaca. A kivitel csúcsévében, 1968-ban több mint 563 ezer Beetle kapott amerikai rendszámot, és ez a mennyiség a teljes termelés 40 százalékát tette ki.

beetle8_m_1.jpg

Wolfsburgban viszont tíz évre rá leállították a Beetle gyártását, mert egyre több hely kellett az 1974-ben bemutatott Golf szerelőszalagjai számára. Addigra azonban már felfutott a termelés Mexikóban, ahol 1967-től napjainkig három Bogár generációból 1,7 millió készült, világszerte pedig a kezdetektől összesen 23 millió talált gazdára.

A Beetle búcsúztatásával azonban nem marad üresen a szerelősor, mivel 2020-ban elkezdődik egy, a Tiguannál kisebb SUV sorozatgyártása. Steffen Reiche, a Volkswagen de Mexico vezérigazgatója úgy tájékoztatta a The Drive portált, hogy Bogár helyett ott készül a Tiguan mellett a Tarek is.

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Bogár

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Ezek ott lesznek FeHoVa-n
Next Post: Van képünk hozzá (20.02.11.) – Hyundai Sonata Hybrid

kapcsolódó

  • Jubileumi kiadással érkezik Genfbe a Fiat Nyúz
  • Földi manőverezés közben összekoccant Romániában a Wizz Air két repülőgépe Nyúz
  • Vissza az iskolapadba – vissza az utakra Nyúz
  • Fantasztikus (majdnem) Nyúz
  • Kiss Norbert 11. a túraautósok vasárnapi futamán Nyúz
  • A Citroen kényelem új megfogalmazása Nyúz
2020. február
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 
« jan   márc »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Újrahasznosított autó?
  • Videón mutatja be a BKK az autóbuszsáv-ellenőrzési akcióját
  • Bemutatkozott az ID. 2ALL
  • Kiosztották a Kerékpárosbarát Település és a Kerékpárosbarát Munkahely címeket
  • Gáz- és dízelüzemű buszokat állítanak forgalomba Zala vármegyében
  • Érkeznek Goya mesterművei
  • Új csúcskategóriás okoseszközöket mutat be a Huawei Európában
  • A Sony 2023-as tévéi
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
Hiba történt: a hírcsatorna nem elérhető. Később próbálkozzunk újra.
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.