Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Csak a Toyota kerülhetné el a büntetéseket?

Posted on 2020-02-032022-10-09 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A PA Consulting a napokban publikált tanulmánya átfogó elemzést közöl arról milyen hatással lehet a vezető autógyártók profitabilitására a 2020-tól érvénybe lévő Európai Uniós 95 gramm/km-es flottaszintű emissziós kvóta. Ennek meghaladása esetén ugyanis az autógyáróknak extra grammonként és autónként 95 eurós bírságot kell megfizetniük, ez pedig a legtöbbjük számára gigabírságokat jelent majd, ami drasztikus hatással lehet a profitabilitásukra, hacsak nem építik be a büntetés összegét az új autók árába, és/vagy nem szűntetnek fel számos modellt és hajtásláncot a kínálatukban. Az egyetlen autógyártó (az Európában egyelőre marginális értékesítéseket jegyző Teslát leszámítva) amely elkerülheti a büntetéseket a Lexus prémium márkát is jegyző, az elmúlt 22 évben világszerte több, mint 15 millió környezetbarát hibrid elektromos autót értékesítő Toyota, amelynek európai értékesítéseiben már most 63%-ot tesznek ki a hibridek.

Az éghajlatváltozás miatti, növekvő aggodalom egyre szigorúbb szabályozások meghozatalára készteti a döntéshozókat. Ennek a változásnak az egyik legszembetűnőbb jele az Európai Unió 2021-es széndioxid-kibocsátási célkitűzése, aminek alapján a PA Consulting számításai szerint akár 14,5 milliárd euró pénzbírságot is kiszabhatnak az európai piacon legnagyobb 13 autógyártóra. Mindezt úgy, hogy a 2020-as még átmeneti év, melyben a kilométerenként 50 grammnál kevesebb CO2-t kibocsátó részben vagy teljesen elektromos autók duplán kerülnek beszámításra, illetve a flották legjobban szennyező 5%-a nem kerül figyelembe vételre. 2021-től viszont fokozatosan csökkennek a kedvezmények, 2030-ig pedig az autógyártóknak további 37,5 %-al kell majd csökkentiük a flottaszintű CO2-kibocsátást. Van olyan autógyártó, amely a tanulmány szerint egymaga 4,5 milliárd eurós büntetésre számíthat (a határértékektől való elmaradás tekintetében ugyan a középmezőnyben van, de nagy értékesítési volumene megdobja a kalkulált büntetés összegét), az új emissziós normától legnagyobb mértékben elmaradó autógyártó kalkulált büntetése ugyanakkor az alacsony európai értékesítés miatt „csak” 877 millió euró. Ezek önmagukban is brutális számok, még drasztikusabb ugyanakkor a kép, ha ezeket a kalkulált büntetéseket az autógyártók várható világszintű profitjával állítjuk szembe: itt akad olyan autógyártó is, amelynek európai eladásai után teljes globális profitjának négyszeresét kellene befizetnie. A PA Consulting tanulmánya a várható büntetések és ezek profitabilitást érintő hatásának kalkulációkor azzal is igyekszik számolni, hogy egy-egy gyártó milyen mértékben képes mérsékelni emissziós értékeit különféle kezdeményezésekkel. Ettől függetlenül a végül ténylegesen befizetett büntetések mértéke és ezek hatása a profitabilitásra, még ha nagyságrendileg nem is de várhatóan azért valamivel kevesebb lesz a tanulmányban megfogalmazottaknál. Az autógyártók ugyanis a befizetendő büntetések mértékét rövid távon egyes modellek és meghajtások megszüntetésével csökkenthetik, míg a pénzügyi hatást áremelések révén mérsékelhetik.

Egyetlen vezető autógyártó van, amely teljes mértékben elkerülheti a büntetéseket, ez pedig nem más, mint a Lexus prémium márkát is jegyző, Európában értékesített autóinak 75%-át a kontinensen is gyártó Toyota. A PA Consulting tanulmánya ugyan még a vezető autógyártók között messze a legjobban teljesítő Toyota esetében is számol minimális büntetéssel (18 millió euróval, azaz a á vállalat világszintű profitjának 0,1%-ával), figyelembe véve azonban azt hogy 2019-ben az európai Toyota értékesítések 61%-át, a Lexus eladásoknak pedig 96%-át tették ki a hibrid elektromos autók, az arány pedig idén várhatóan még tovább nő majd, a Toyotának jó eséllyel egyáltalán nem kell majd fizetnie, hiszen minden valószínűség szerint a 95 gramm/kilométeres határérték alatt végez majd. Ez a Lexussal együtt a piac legszélesebb, Európában mintegy 20 modellből álló, és ezzel gyakorlatilag minden személyautó szegmenst lefedő Toyota számára hatalmas versenyelőnyt jelent: nem kényszerül áremelésre, és modellek megszüntetésére sem, ráadásul a világ legnagyobb akkumulátorgyártási kapacitása fölött diszponálva (a saját kapacitásokon túl stratégiai együttműködésre lépett a világ vezető akkumulátorgyártóival, a CATL-lel, a Panasonic-kal és a BYD-del) különösebb szállítási nehézségek veszélye nélkül szolgálhatja ki a megnövekedő keresletet.

Strukturális átalakítás szükséges

Hogyan csökkenthető a CO₂-kibocsátás – rövidebb és hosszabb távon? A PA Consulting elemzése rámutat, hogy a 2021-es célszámok eléréséhez már nem lesz elég a technológiai változtatások bevezetése, ezért a gyártóknak különböző stratégiákat kell kialakítaniuk az azonnali eredmény érdekében. Ugyanakkor az általuk kifejlesztett új, alacsony emissziós technológiák is létfontosságúak a CO₂-kibocsátás csökkentésében, mivel a hangsúly egyre inkább az EU 2025-ös és 2030-as emissziós céljai felé tolódik. Az azonnali eredmények érdekében a gyártóknak alaposan meg kell vizsgálniuk, hogyan ösztönözhetik az alacsony emissziójú járművek értékesítését 2020-ig, mivel az elektromos hajtású járművek és a plug-in hibridek olyan szuper-krediteket jelentenek az értékelésben, ami jelentősen csökkentheti a bírságot. Ez azt jelenti, hogy felül kell vizsgálniuk az áraikat és a promócióikat, és az alacsony emissziójú modellekre kell helyezni a hangsúlyt az értékesítésben. Közép- és hosszútávon ugyanakkor az autógyártóknak fel kell gyorsítaniuk azt a gyakorlatot, hogy a hagyományos hajtások mellett minden modelljükhöz innovatív technológiákat is kínálnak. Mivel e hajtásláncok kifejlesztése és bevezetése drága folyamat, együtt kell működniük más autógyártókkal és beszállítókkal, hogy mérsékeljék ennek költségeit, emellett pedig nyílt platformokat kell kidolgozniuk, amelyek révén elérhetőbbé válik az elektromos technológia. A kizárólag csekély károsanyag-kibocsátású járműveket használó autómegosztó rendszerek szintén a környezettudatos autózás felé terelik a fogyasztókat. Az emberek Európa-szerte egyre inkább szolgáltatásnak tekintik a közlekedést, és inkább kibérelnek egy autót, amikor szükségük van rá, ahelyett hogy vásárolnának egyet maguknak. Az autógyártók kizárólag az alacsony CO₂-kibocsátású járművek értékesítésének növelésével haladhatnak a kitűzött emissziós célok felé és csökkenthetik a rájuk váró bírságokat. Ez azt jelenti, hogy a gyártóknak a CO₂-kibocsátás alapján kell elemezniük az eladásokat, az öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos akkumulátoros elektromos, illetve hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellek értékesítését priorizálva, alaposan átgondolva az árképzési politikát. Habár a technológiai váltás jelenleg komoly zavart és bizonytalanságot okoz a legtöbb gyártó számára, ez a hosszú távú megoldás alapja, amelynek révén egyszerre csökkenthető az emisszió és a költségek.

A Toyota vezető szerepe az európai autópiac zöldülésében továbbra is megkérdőjelezhetetlen

A jövőképen magát a világ vezető mobilitási szolgáltatójaként definiáló Toyota előnye versenytársaival szemben azonban nem csupán a pillanatnyi helyzetet tükrözi. A japán autógyártó több, mint két évtizeddel ezelőtt tette meg az első lépést az autóipar zöldüléséért a világ első öntöltő hibrid elektromos autójának bemutatásával. Azóta több, mint 15 millió hibrid Toyota és talált gazdára világszerte, a vállalat mára Európában 20, globálisan pedig 40 hibrid modellt kínál. Az elektromosításban a többi autógyártóval szemben több, mint 20 éves előnnyel rendelkező Toyota ezen felül nem csupán a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos meghajtását jegyzi, de vezető fejlesztőnek számít a plug-in hibrid elektromos, az akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtások területén is, épp úgy, mint a hatalmas potenciált magukban rejtő szilárd test akkumulátorok és a sztenderdizált akkumulátor koncepció fejlesztésében. A Toyota fejlesztései tehát több évtizedes tudatos stratégiai építkezés és irányvonal, és az ezt megalapozó folyamatos célzott kutatási és fejlesztési tevékenység kipróbált eredményei (a világ legjobb megbízhatósági statisztikáival), és nem az új emissziós határértékek miatt, a büntetések elkerülése érdekében sebtében végrehajtott és levezényelt megoldások. Miközben versenytársai hatalmas erőfeszítéséket tesznek a 2020-as kibocsátási céloknak való megfelelés érdekében, az azokat könnyűszerrel teljesítő Toyota 2025-re már azzal számol, hogy európai értékesítéseinek minimum 90%-át teszik majd ki a részben vagy teljesen elektromos autók (70% hibrid elektromos, 10% plug-in hibrid elektromos és 10% akkumulátoros elektromos és/vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos megoszlásban). Ugyanebben az évben a vállalatnak már egyetlen olyan autója sem lesz, amely ne lenne elérhető valamilyen részben vagy teljesen elektromos hajtással globális értékesítéseiben pedig minimum évi 1 millió zéró emissziós autó eladását várja. Az évi 10,7 milliós értékesítésével a világ egyik legnagyobb autógyártójaként a Toyota vezető szerepe ugyanakkor a versenytársak környezetbarát fejlesztéseit is magával vonja, amely meglehetősen pozitív hatással bír mind az európai, mint a globális autópiac zöldülésére.

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:büntetések

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (20.02.03.) – DAMD Suzuki Jimny The Roots body kit
Next Post: Van képünk hozzá (20.02.04.) – MINI Cabrio Sidewalk

kapcsolódó

  • Elkezdi a ferihegyi repülőtér 2-es futópályájának felújítását a Budapest Airport Nyúz
  • Egy londoni vonaton felejtettek egy 310 éves antik hegedűt Nyúz
  • Újabb veszteséges negyedévet jelentett a Boeing Nyúz
  • Amikor nincs igazából miről beszélned, de mégis úgy gondolod, meg kell szólalnod Nyúz
  • Autóbuszon szülte meg kisfiát egy nő Rio de Janeiróban Nyúz
  • Tavaly csaknem 88 százalékkal nőtt a romániai repülőterek utasforgalma Nyúz
2020. február
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 
« jan   márc »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Magyarországon is bemutatkozott az új DS 7 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Lassan ébredezik a használtautó-piac
  • Hamis autódiagnosztikai eszközöket és szoftvereket foglalt le a NAV
  • Megérkezett Magyarországra az új DS 3 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Vérbeli terepjárókat villantott a Lexus a Tokio Outdoor Show-n
  • Négy Fülesbagoly Tehetségkutató lesz idén, tíz fesztiválon is zenélhetnek a díjazottak
  • Együttműködésre lép a GKID és a Mastercard
  • Csütörtöktől mozikban A VÁD 
  • A tükörképüket támadó madarak védelmére hívják fel a figyelmet a természetvédők
  • Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.