Most jó japánnak lenni!
A TOYOTA GAZOO Racing célja „az emberek és az autók továbbfejlesztése”, és még jobb autók készítése. Az első, 2017-es monacói Monte-Carlo Rallyn történt részvétel óta a vállalat autói a világ számos útján versenyeztek. Ezért a GR Yaris fejlesztésénél elsőrendű fontossággal bírt, hogy a jármű minden vezetői igénynek megfeleljen, bárhol is használják. A TOYOTA GAZOO Racing tudása és tapasztalatai révén a GR Yaris olyan gép lett, melyben formát ölt mindaz a tudás, amit a TOYOTA GAZOO Racing World Racing Team a Rally Világbajnokságon szerzett. Emellett a fejlesztés korai fázisában olyan pilóták értékelését is figyelembe vették, akik nem a Toyota gyári csapat tagjai. Röviden: a fejlesztők arra törekedtek, hogy a GR Yarist bárki teljes élvezettel vezethesse. A GR Yaris egy olyan összkerékhajtású platformon alapul, melyet a TNGA elv alapján készítettek. A TOYOTA GAZOO Racing valós WRC-tapasztalatokat alapul véve a nulláról kezdve tervezte meg a GR Yarist. Fontos szempont volt a kifinomult egyensúly érdekében lehető legnagyobb karosszériamerevség, valamint az optimalizált első és hátsó futómű-geometria kialakítása. A platformot a “GR-FOUR” összkerékhajtással kombinálva rendkívül magas szintű dinamikus teljesítményt sikerült elérni. Az alumínium motorháztető, csomagtérajtó és ajtóborítások mellett szénszálas műanyag tetőpanelt alkalmaztak. Ezt egy olyan táblaformázásos eljárással készítik, amely nagy szabadságot tesz lehetővé a forma kialakításában. Így a merev háromajtós karosszériának az aerodinamikai tulajdonságai is kiválóak, miközben tömege rendkívül alacsony maradt.
A GR Yaris motorváltozatai közül új fejlesztésű a könnyű, kompakt és nagy teljesítményű közvetlen befecskendezéses, soros háromhengeres, 1,6 literes turbómotor. A gyors égésű TNGA motorban kis tömegű mozgó alkatrészek használatával növelték a fordulatszámot, valamint optimalizálták a turbótöltést, illetve a szívó- és kipufogórendszer részeit. Ezzel sikerült létrehozni a világ legnagyobb teljesítményű háromhengeres motorját7 (200 kW/272 LE), és elérni azt, hogy a nyomaték bőséges legyen a lehető legnagyobb fordulatszám-tartományban. Ezt a motort egy hatfokozatú iMT (Intelligent Manual Transmission/intelligens kézi váltó) sebességváltóval kombinálták, ami ritmikus váltást tesz lehetővé. A motor lenyűgöző gyorsulást biztosít, és remek élményt nyújt, miközben a fordulatszám folyamatosan nő.
Szintén új fejlesztés a “GR-FOUR” elnevezésű sport összkerékhajtási rendszer, melyben változtatható az előre és hátra jutó hajtónyomaték. A rendszerben egy többtárcsás tengelykapcsoló viszi át minimális veszteséggel az új motor erejét a kerekekre. Az első és a hátsó tengelyre jutó nyomaték még szabadabban osztható el, így a nyomatékeloszlást az útfelülettől függően lehet vezérelni. Az új fejlesztéseknek köszönhetően a menetstabilitás sokkal magasabb szintre lépett.
Az összeszerelés a Toyota Motomachi üzemében, egy külön erre a célra kijelölt gyártósoron történik majd. Ebben a gyáregységben már sok sportkocsi készült, és a tervek szerint az összeszerelést Takumi kézműves mesterek fogják végezni.
A kizárólag előrendeléssel megvásárolható RZ “First Edition” különszéria a Yaris RZ változatán alapul. Különlegessége a matt fekete fényezésű első hűtőrács, az első oldalsó diffúzorok, a hátsó légterelő és a hátsó lökhárító. Az RZ “High-performance First Edition” különszéria, ami szintén a Yaris RZ változatán alapul, különböző teljesítménynövelő felszerelésekkel készül*8, és az RZ “First Edition” változat különlegességein túl még matt fekete BBS kovácsolt alumínium keréktárcsákat is kap.
RZ “High-performance First Edition” különszéria főbb műszaki adatok