Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Ezeknél a Toyotáknál hátul van…

Posted on 2020-01-222020-01-22 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Azt régóta tudjuk, hogy a japán tuning-szcéna egészen más szabályok szerint működik, és hogy a szigetország alkatrészpiaci alkotóművészei sokkal tágabb komfortzónán belül mozognak, mint európai vagy észak-amerikai kartársaik. Ennek a másságnak a mértékét azonban újra és újra alábecsüljük – erre szolgálnak fájdalmasan látványos példával a Sense Brand alkotásai.

A Japán fő szigetén, Honsún található, szűk 50 ezer lakosú Samukawa városban működő műhely nem zárkózik el a szokásos optikai kiegészítőktől, de igazi specialitásuk a kipufogó. Nem sportos hangolású rendszereket, nem nyitott versenykipufogókat gyártanak, hanem valóságos szobrokat: bonyolult csőrendszeren osztják el a motorból kilépő gázokat, hogy aztán azok a lehető legtöbb végcsövön keresztül távozhassanak a külvilágba.

Hogy pontosan miről is van szó, azt két jobb sorsra érdemes, 13. generációs Toyota Crown szedánnal demonstrálta a cég a Tokiói Autószalon (2020. január 10-12.) látogatóinak. Mindkét autót erősen leültették, kerekeiket finoman kitörték, oldalküszöbjeiket egy-egy karvastagságú kipufogócső töri át. Ez azonban csak a kezdet – a folytatáshoz pedig erős idegekre van szükség.

A fehér autót, egy Crown Athlete modellt ezen kívül a Lexus F sportmodellektől megszokott, ferdén egymás fölé rendezett kipufogópárokkal szerelték fel – ez eddig oldalanként 1+2 végcső. A kompozíció azonban nem lett volna teljes két, alighanem motorkerékpárokról átemelt, hajlított végű csőben végződő hangtompító nélkül. Így összesen nyolc ponton fújja ki égéstermékeit a típus 3.5 literes, 315 lóerős V6-os (2GR-FSE) motorja. Ráadásul alighanem irtóznak az üresen hagyott felületektől: a hátsó lökhárítót teljes egészében megszüntették, szabadon hagyva a kipufogórendszer kígyózó nemesacél csöveit és hangtompítóit.

Mindez azonban csak ujjgyakorlat volt a Sense Brand tokiói standjának büszkeségéhez, a sötét színű Toyota Crown szedánhoz képest. A küszöb alatt előbújó kipufogók után itt is megjelennek a sportmotorkerékpárokról átértelmezett egységek – a hátsó lökhárító sarkán kivezetve, oldalanként egy-egy párban. Mellettük két-két tradicionális végcsövet találunk, kissé túlméretes kivitelben. Középen viszont mintha egy F/A–18 Hornet harcászati elfogó-vadász és vadászbombázó repülőgép (a köznyelvben csak F-18-as) sugárhajtómű-párjának méretarányos makettjét helyezték volna el: ezek a hatalmas diffúzorról és a mitológiai szörnyeket idéző szárnyról is elterelik a figyelmet.

Az utóbbi Crown fekete fényszóróburája, matt szürke fényezése, első kerekei mögé vágott air curtain-je és kockászászló-matricázása arra enged következtetni, hogy orrában a széria legnagyobb motorja, a legendás 1UR-FSE 5.0 literes V8-as monstrum dohog (ezt Európában a korabeli Lexus LS 460-ból ismerhetjük). Ha azonban van egy csepp humorérzékük a japán tunereknek, a csúcskivitelű Crown Majesta helyett a Crown Hybridből építették ezt a szörnyszülöttet: nincs is annál szebb, mint amikor 12 öblös kipufogón keresztül nem jön ki semmi, miközben a nehéz szedán méltóságteljesen, emissziómentesen gördül el a lámpától.

A 2008-tól 2012-ig gyártott Toyota Crown egyébként stílusos választás volt a Sense Brand részéről: az autó a maga korában a világ egyik legkifinomultabb autójának számított. Olyan világújdonságokkal jelent meg a piacon, mint a mesterséges intelligencia által, navigációs adatok alapján vezérelt adaptív felfüggesztés; a fizetőkapuk előtt módosított motorfékhatással lassító navigációs berendezés; vagy az előzéskor vagy kanyarodáskor bekövetkező frontális ütközéseket megelőző, radaros fékvezérlő rendszer, amely elkerülhetetlen ütközést észlelve villámgyorsan utasvédelmi szempontból optimális pozícióba állította a hátsó üléseket.

Szintén a világon elsőként kapott műholdas adatokkal vezérelt automatikus vészfékfunkciót, amely stoptáblához közeledve akár a vezető beavatkozása nélkül is megállította az autót; gyalogosfelismerő funkcióval kiegészített aktív éjjellátó berendezést; illetve a két első ülés közötti légzsákot. Ami pedig a Crown éberségfelügyeleti rendszerét illeti, az akár éjszaka, napszemüveg mögött is képes volt felismerni, ha a sofőr laposakat pislog.

Mindez persze a műhely átépítő mestereit egyáltalán nem érdekelte, ők csak az autó hátsójára fókuszáltak a maguk egyedi módján.

Fotók: Sense Brand

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Sense Brand

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Szakértők országa… Kilométerenként átlagosan 70 grammnyi szén-dioxidot termel egy elektromos autó – mondja a “jeles szakértő”
Next Post: “A hidrogéngazdaság a klímavédelem egyik alapja”

kapcsolódó

  • Kiss Norbiék ezentúl Casio G-Shock karórákkal versenyeznek Nyúz
  • Bemutatkozott a legújabb Lexus Art Car Nyúz
  • A Hankook felkérésére magyar diáksportolóknak tartott fociedzést a Real Madrid Nyúz
  • Mindössze 561 ezeren nézték a világ egyik legrasszistább sporteseményét a kö(s)ztévén Nyúz
  • A VW csoport 60 milliárd eurót fordít elektromobilitásra és digitalizációra Nyúz
  • A mestertolvajok szerint a BKV buszbérlési tenderének azonnali kivizsgálására van szükség Nyúz
2020. január
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« dec   febr »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Újra a TOP10-ben Kovács Bálint az IDM második versenyhétvégéjén
  • Ez már a XXI. század – A Hősök tere környékén is korszerűbbé vált az utastájékoztatás
  • A Continental veszprémi telephelye az idén elérte az egymilliárd legyártott szenzort
  • A Toyota a karbonsemlegességet és a motorsport örökséget állítja középpontba a Le Mans-i centenáriumon
  • Baleset miatt lezárták az M7-est a Balaton felé Martonvásárnál
  • 2022-es rekordárbevétel, beruházások, online fejlesztések a Praktikernél
  • Saját rendezésű videóval jelentkezett az idén 15 éves Paddy and the Rats
  • Az SZFE a Magyar Mozgókép Fesztiválon
  • Sorsdöntő változások a vállalkozói szegmensben
  • Orbánék már szervezik, mit, hogyan, mikor lophatnak el az uniós elnökség alatt
  • Dróntaxikat teszteltek Izraelben
  • Irodát nyitott Budapesten az Amazon Web Services – tesztelhetnek az ügyfelek
  • Versenykörülmények között teszteli folyékony hidrogén hajtású technológiáját a Toyota
  • Fél évnyi tesztelés után országszerte minden SPAR-ban és INTERSPAR-ban elérhető a Munch-ételmentés
  • Már több mint 21 ezer regisztrált felhasználó töltötte ki a teszteket
  • Idén a nyári emlékek ihletik a Debrecziner Gourmet Fesztivál fogásait
  • Szigorúan ellenőrzi a magyar hatóság az ukrán gabonát
  • Katasztrófahelyzetben ingyen ételt és italt kínáló automatákat telepítettek
  • Átadták a Szentkirályi Magyarország Kft. új PET-palackozó gyártósorát
  • Megújuló forrásból származó magyar fából készül a Westend új ételudvara a Hello Wood tervei alapján
  • Anita és Sanyi a Hypermotion RUNKIE 16” (“klasszikus”) rollerrel támad
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • E-Tech Renault Captur
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.