Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Nincs megállás – Harminc újdonság három év alatt a Toyota-csoporttól

Posted on 2019-12-172019-12-16 By Troll aki István

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A következő három évben izgalmas változások várhatók a Toyota háza táján. “A szokásos modellfrissítések és generációváltások mellett új szegmensekben is megveti a lábát az autógyártó” – emelte ki Bob Carter, a Toyota Motor North America értékesítésért felelős alelnöke.

36 hónap alatt 31 termékújdonság jön, ebből tíz már 2020-ban – ezt ígérte a december eleji vállalati ünnepségen tartott beszédében, majd ezt később újságíróknak is megerősítette Bob Carter , a Toyota Motor North America értékesítésért felelős alelnöke. Ez akkor is nagy szám és komoly vállalás, ha egy része nyilvánvalóan modellfrissítés vagy annál is kisebb mértékű módosítás – új hajtáslánc-változatok, bővülő felszereltség – lesz. Ugyanakkor nem csupán új generációs típusokra, de vadonatúj modellkoncepciókra is számíthatunk az alelnök szerint.

A közelmúltban részben már vázolta ilyen irányú terveit a vállalat. A paletta olyan modellvariánsokkal bővül hamarosan, mint a jövő év második felében érkező hálózatról tölthető Toyota RAV4 plug-in hibrid, az összkerékhajtású nagy szedánok (a Toyota Avalon és az Európában is forgalmazott Toyota Camry), vagy a Lexus LC kabrió, illetve a Lexus UX tisztán elektromos hajtású változata. Szintén lehet tudni, hogy 2021-től radikálisan megújítja haszonjármű-kínálatát a márka. Az észak-amerikai piacokon forgalmazott Tacoma és Tundra pickupok várhatóan közös platformra épülnek , és nem kizárt, hogy ezen a fejlett technológiai alapon a cég legkisebb és legnépszerűbb platós haszonjárműve, a Hilux is osztozik majd.

Alvázas konstrukció helyett a modern TNGA önhordó padlólemezre épülhet a TJ Cruiser tanulmányautó szériaváltozata, egy extravagáns, fiatalos crossover, amely talán már jövőre megjelenik a piacokon – nem kizárt, hogy Európában is. Várhatóan megújul a Lexus két legöregebb típusa – a márka legkisebb és legnagyobb modellje – is. Az LX luxusterepjáró két éven belül piacra lépő utódjáról az a hír járja , hogy közúton jóval komfortosabb lesz, anélkül, hogy feladná elődeinek legendás terepalkalmasságát, a kizárólag hibrid hajtáslánccal kapható CT helyébe pedig egy UX-nél kisebb városi crossover lép.

Ez utóbbival olyan piaci szegmens felé nyitna a Lexus, amelyben eddig nem képviseltette magát. Öt évvel ezelőtt még biztosan nem lett volna létjogosultsága egy, a csaknem 4,5 méteres UX alá pozícionált szabadidőjárműnek , ma azonban gyakorlatilag minden eladható, ami a dinamikus megjelenést az átlagosnál magasabb üléshelyzettel társítja.

Nem kevésbé lényeges újdonság a második generációs Toyota Mirai megjelenése. A hidrogén üzemanyagcellás szedán tágasabb és elegánsabb lesz, ennél is fontosabb azonban, hogy hajtáslánca hamarosan más típusokban is megjelenik – például a 2021-ben megújuló Lexus LS zászlóshajóban. Ez igazi presztízsnövelő fegyvertény lesz a Toyota részéről, ugyanakkor a hidrogéntartályok különleges helyigénye miatt célszerűbbnek látszik, ha a vállalat a meglévő modellek átalakítása helyett új típusokat fejleszt világelső emissziómentes technológiájához.

Ezen a téren várhatóan ugyanazt a stratégiát követi majd a Lexus, mint annak idején a Prius-szal a Toyota. Amíg az üzemanyagcella piaci jelenléte el nem ér egy kritikus tömeget, célszerűbbnek látszik egyedi típusokkal, hangsúlyosan népszerűsíteni a technológiát. Amikor aztán az FCEV elterjedtsége és árfekvése eléri a jelenlegi hibridek szintjét (a Toyota előrejelzései szerint erre tíz éven belül sor kerülhet), megkezdődhet a hidrogénből elektromos energiát előállító üzemanyagcella integrálása a márkák normál modellpalettájára.

Ezek persze csak a hagyományos, ember-vezetésű járművek; a Toyota azonban új szerepkörének megfelelve, mobilitási szolgáltatóként készül teljesen újraértelmezni az autózás fogalmát.

Elég azokra a tanulmányautókra gondolni, amelyeket idén október végén vonultatott fel Tokióban a gyártó. Olyan önjáró, egy- vagy többszemélyes gépkocsik életképességét latolgatja a Toyota, amelyek az utazáson túl másodlagos funkciót is képesek betölteni. Ilyen az e-Care, amelybe beülve gyors, ám alapos egészségügyi kivizsgáláson eshetünk át; az e-4me, amely belső kialakításától függően edzőteremként, próbafülkeként vagy irodaként szolgálja az utazással töltött idő minél hatékonyabb kihasználását; vagy mindezek koncepcionális ősatyja, az e-Palette.

Hogy az ultra fejlett szilárdtest-akkumulátorokkal megálmodott, önjáró szerkezet szériaverziója elkészül-e a következő három évben, még nem tudni, az viszont biztosnak látszik, hogy a modell prototípusának már a 2020-as nyári olimpián fontos szerepet szán a Toyota. Bob Carter szerint a Toyota-csoport története talán legizgalmasabb három éve előtt áll.

Fotók: Toyota, Lexus

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Lexus, Toyota, Toyota-csoport

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A vadászat második felvonása
Next Post: Elektromos autókat kapott a Magyar Máltai Szeretetszolgálat

kapcsolódó

  • Több száz Boeing repülőgép megrendelését mondták vissza Nyúz
  • Mindenki eszeveszettül heppi! Az Audi Hungariánál vette át tulajdonosa az első magyarországi Audi e-tront Nyúz
  • Flottanyilvántartás egyszerűen Nyúz
  • A brit fogyasztóvédelem szerint is a Lexus a legmegbízhatóbb Nyúz
  • A vegán bőr használata rontana a luxusautók minőségén a Rolls-Royce  szerint Nyúz
  • Ezt, meg, minek?! A Független Benzinkutak Szövetsége parlamenti vizsgálóbizottság felállítását kéri Nyúz
2019. december
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« nov   jan »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Hátul még tágasabb
  • Új vezető a LIEGL & DACHSER Logisztikai Kft. pénzügyi osztályának élén
  • Forgalmi változások lesznek szombaton az Eurojackpot Szuperkoncertje miatt a Puskás Aréna környékén
  • A Siemens Mobility és az ÖBB digitalizálja ausztriai vasúthálózatát
  • Kifutottak első útjukra a Bahart új hajói
  • Életre kel a Magányos Cédrus
  • Aki bújt, aki nem – A Random Trip pop ódát írt Veszprémhez
  • Küldd a szeretet jelét!
  • Ezreket spórolhatunk az iskolakezdésnél a könyveken, ha jól használjuk a keresőt
  • A QNAP bemutatja az ARM-alapú AI NAS-t
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • A laboratóriumi és klinikai tesztek mellett neuropszichológusok játékos tesztekkel vizsgálják a szellemi képességek lehetséges hanyatlását
  • Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
  • A tesztelések után 19 eljárás indult kakaóitalpor-forgalmazók ellen
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Tizennégy új magyar étterem kapott idén Michelin-ajánlást
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.