Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Nincs megállás – Harminc újdonság három év alatt a Toyota-csoporttól

Posted on 2019-12-172019-12-16 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A következő három évben izgalmas változások várhatók a Toyota háza táján. “A szokásos modellfrissítések és generációváltások mellett új szegmensekben is megveti a lábát az autógyártó” – emelte ki Bob Carter, a Toyota Motor North America értékesítésért felelős alelnöke.

36 hónap alatt 31 termékújdonság jön, ebből tíz már 2020-ban – ezt ígérte a december eleji vállalati ünnepségen tartott beszédében, majd ezt később újságíróknak is megerősítette Bob Carter , a Toyota Motor North America értékesítésért felelős alelnöke. Ez akkor is nagy szám és komoly vállalás, ha egy része nyilvánvalóan modellfrissítés vagy annál is kisebb mértékű módosítás – új hajtáslánc-változatok, bővülő felszereltség – lesz. Ugyanakkor nem csupán új generációs típusokra, de vadonatúj modellkoncepciókra is számíthatunk az alelnök szerint.

A közelmúltban részben már vázolta ilyen irányú terveit a vállalat. A paletta olyan modellvariánsokkal bővül hamarosan, mint a jövő év második felében érkező hálózatról tölthető Toyota RAV4 plug-in hibrid, az összkerékhajtású nagy szedánok (a Toyota Avalon és az Európában is forgalmazott Toyota Camry), vagy a Lexus LC kabrió, illetve a Lexus UX tisztán elektromos hajtású változata. Szintén lehet tudni, hogy 2021-től radikálisan megújítja haszonjármű-kínálatát a márka. Az észak-amerikai piacokon forgalmazott Tacoma és Tundra pickupok várhatóan közös platformra épülnek , és nem kizárt, hogy ezen a fejlett technológiai alapon a cég legkisebb és legnépszerűbb platós haszonjárműve, a Hilux is osztozik majd.

Alvázas konstrukció helyett a modern TNGA önhordó padlólemezre épülhet a TJ Cruiser tanulmányautó szériaváltozata, egy extravagáns, fiatalos crossover, amely talán már jövőre megjelenik a piacokon – nem kizárt, hogy Európában is. Várhatóan megújul a Lexus két legöregebb típusa – a márka legkisebb és legnagyobb modellje – is. Az LX luxusterepjáró két éven belül piacra lépő utódjáról az a hír járja , hogy közúton jóval komfortosabb lesz, anélkül, hogy feladná elődeinek legendás terepalkalmasságát, a kizárólag hibrid hajtáslánccal kapható CT helyébe pedig egy UX-nél kisebb városi crossover lép.

Ez utóbbival olyan piaci szegmens felé nyitna a Lexus, amelyben eddig nem képviseltette magát. Öt évvel ezelőtt még biztosan nem lett volna létjogosultsága egy, a csaknem 4,5 méteres UX alá pozícionált szabadidőjárműnek , ma azonban gyakorlatilag minden eladható, ami a dinamikus megjelenést az átlagosnál magasabb üléshelyzettel társítja.

Nem kevésbé lényeges újdonság a második generációs Toyota Mirai megjelenése. A hidrogén üzemanyagcellás szedán tágasabb és elegánsabb lesz, ennél is fontosabb azonban, hogy hajtáslánca hamarosan más típusokban is megjelenik – például a 2021-ben megújuló Lexus LS zászlóshajóban. Ez igazi presztízsnövelő fegyvertény lesz a Toyota részéről, ugyanakkor a hidrogéntartályok különleges helyigénye miatt célszerűbbnek látszik, ha a vállalat a meglévő modellek átalakítása helyett új típusokat fejleszt világelső emissziómentes technológiájához.

Ezen a téren várhatóan ugyanazt a stratégiát követi majd a Lexus, mint annak idején a Prius-szal a Toyota. Amíg az üzemanyagcella piaci jelenléte el nem ér egy kritikus tömeget, célszerűbbnek látszik egyedi típusokkal, hangsúlyosan népszerűsíteni a technológiát. Amikor aztán az FCEV elterjedtsége és árfekvése eléri a jelenlegi hibridek szintjét (a Toyota előrejelzései szerint erre tíz éven belül sor kerülhet), megkezdődhet a hidrogénből elektromos energiát előállító üzemanyagcella integrálása a márkák normál modellpalettájára.

Ezek persze csak a hagyományos, ember-vezetésű járművek; a Toyota azonban új szerepkörének megfelelve, mobilitási szolgáltatóként készül teljesen újraértelmezni az autózás fogalmát.

Elég azokra a tanulmányautókra gondolni, amelyeket idén október végén vonultatott fel Tokióban a gyártó. Olyan önjáró, egy- vagy többszemélyes gépkocsik életképességét latolgatja a Toyota, amelyek az utazáson túl másodlagos funkciót is képesek betölteni. Ilyen az e-Care, amelybe beülve gyors, ám alapos egészségügyi kivizsgáláson eshetünk át; az e-4me, amely belső kialakításától függően edzőteremként, próbafülkeként vagy irodaként szolgálja az utazással töltött idő minél hatékonyabb kihasználását; vagy mindezek koncepcionális ősatyja, az e-Palette.

Hogy az ultra fejlett szilárdtest-akkumulátorokkal megálmodott, önjáró szerkezet szériaverziója elkészül-e a következő három évben, még nem tudni, az viszont biztosnak látszik, hogy a modell prototípusának már a 2020-as nyári olimpián fontos szerepet szán a Toyota. Bob Carter szerint a Toyota-csoport története talán legizgalmasabb három éve előtt áll.

Fotók: Toyota, Lexus

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Lexus, Toyota, Toyota-csoport

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A vadászat második felvonása
Next Post: Elektromos autókat kapott a Magyar Máltai Szeretetszolgálat

kapcsolódó

  • “Játék a betűkkel” – RCTA/RCCW Nyúz
  • Több női és színesbőrű pilótát képezne a United Airlines amerikai légitársaság Nyúz
  • Számos légi és szárazföldi bemutató szerepel a kecskeméti programok között Nyúz
  • A Cupra, a Hyundai és a Seat nevezett elsőként az év magyar autójának Nyúz
  • A harmadára csökkent a bukaresti Henri Coanda nemzetközi repülőtér utasforgalma Nyúz
  • Már nem sok választja el a SkyDrive repülő autóját a Japánban való forgalmazástól Nyúz
2019. december
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« nov   jan »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A LEVC frissített akkumulátort fejlesztett a TX és a VN5 számára
  • A Magyar Suzuki felmért
  • Országos szemétgyűjtési akcióhetet szervez a Magyar Közút
  • A főbohóc tovább folytatja apja tragikus halálának megbosszulását! – #Karigerikerékpársugárúttá lesznek a metrópótló buszok egykori sávjai
  • A Volvo Trucks új biztonsági rendszereket vezet be teherautóiban
  • A TP Vision és az FC Barcelona több évre szóló megállapodást kötött
  • Psoriasis és társbetegségei
  • Megjelent Steigervald Krisztián új könyve, a Generációk harca a figyelemért
  • Programozható robotokkal a jövő mérnökeiért
  • „Látjuk a jövőt!”
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • A tesztidőszak tapasztalatai alapján…
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nyár elején rendezik meg a gourmet fesztivált
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

RSS Begurulva RSS

  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket 2023-05-26
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle 2023-05-25
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ 2023-05-24
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta… 2023-05-19
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett 2023-05-12

RSS Teszt a lelke mindennek RSS

  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben 2023-05-29
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken 2023-05-28
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél 2023-05-27
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban 2023-05-25
  • A tesztidőszak tapasztalatai alapján… 2023-05-24

RSS PodCars RSS

  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary

RSS Egyszer már láttam autót RSS

  • A LEVC frissített akkumulátort fejlesztett a TX és a VN5 számára 2023-05-29
  • A Magyar Suzuki felmért 2023-05-29
  • Országos szemétgyűjtési akcióhetet szervez a Magyar Közút 2023-05-29
  • A főbohóc tovább folytatja apja tragikus halálának megbosszulását! – #Karigerikerékpársugárúttá lesznek a metrópótló buszok egykori sávjai 2023-05-29
  • A Volvo Trucks új biztonsági rendszereket vezet be teherautóiban 2023-05-29

RSS Gasztroll RSS

  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon 2023-05-29
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait 2023-05-29
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő 2023-05-29
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton 2023-05-28
  • Nyár elején rendezik meg a gourmet fesztivált 2023-05-27

RSS Mi az a blogger RSS

  • A TP Vision és az FC Barcelona több évre szóló megállapodást kötött 2023-05-29
  • Psoriasis és társbetegségei 2023-05-29
  • Megjelent Steigervald Krisztián új könyve, a Generációk harca a figyelemért 2023-05-29
  • Programozható robotokkal a jövő mérnökeiért 2023-05-29
  • „Látjuk a jövőt!” 2023-05-29

Címkék

#maradjotthon autósport betegség BKK Budapest Airport Carlos Sainz Jr. Charles Leclerc COVID-19 COVID-19 koronavírus Covid-19-tüdőgyulladás egészség F1 ferihegyi repülőtér Forma-1 Formula one gusztustalan Hamilton gyomorforgató Hamilton Hamilton hisztiző Hamilton járvány koronavírus koronavírus-járvány kór kórság közlekedés Leclerc Lewis Hamilton Lexus Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Max Verstappen megelőzés mutyi nyavajgó Hamilton picsogó Hamilton Pérez rasszista Hamilton repülőtér Sainz Jr. sport technikai sport Toyota Verstappen veszély visszataszító Hamilton vérlázító Hamilton

In memoriam Zsiska Ferenc

MTI

IMEDIA

NMHH

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.