Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Hem kell minden f@szságnak bedőlni!!! “A modern dízelek kiszűrik a városi levegőből a port” – a Volkswagen szerint…

Posted on 2019-12-102019-12-10 By Troll aki István

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Arról már ITT volt szó korábban blogunkban, hogy még az utcai levegőben lévő kénoxidot és a nitrogénoxidot is kiszűri a Volkswagen AG újdonsága, az Air Care Climatronic, de most valósággal mesébe illő eredményt hozott az Auto Motor und Sport által Stuttgartban végzett mérés sorozat, amely a dízelmotoros autók kipufogógázára és a városi levegő szálló por tartalmára koncentrált.

Más kipufogógáz-összetevőkhöz képest ugyanis a szilárd részecskék, vagyis a szálló por egészségkárosító hatása bizonyult jelentősnek, mert belégzéskor épp a legkönnyebb és legkisebb részecskék jutnak be legmélyebbre tüdőnkbe.

Az autókkal szemben támasztott emissziós követelmények szerint a szilárd részecskék tömege mellett a számuk is mérési szempont, így ez a helyzet a dízelmotorok esetében is 2011 óta. Az Auto Motor und Sport és az Emission Analytics mérőberendezései ezért nem súlyra mérték a dízel autók kipufogógázában lévő részecskéket, hanem megszámolták őket. Az összehasonlíthatóság kedvéért a kipufogógáz mellett a mérés helyszínén a stuttgarti városi levegő részecske számát is meg kellett állapítani, majd ezt vetették össze a kipufogógáz-mennyiség részecske tartalmával.

Ezt tudja a Tiguan 2.0 TDI

A tesztre véletlenszerűen kiválasztott négy márka modelljei a különféle kategóriákat képviselték, melyek között egy Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION kipufogó csövére is csatlakoztatták a hordozható kipufogógáz elemző berendezést (PEMS–Portable Emissions Measurement System).

dieselabgase2_ams_m.jpg

A Tiguan TDI a négy autó közül messze a legkisebb részecske kibocsátással működött a teszten, és egy szennyezett napon a közepes, 30 kilométeres úton csökkenteni is tudta a környezet szállópor terhelését, még akkor is, ha ezen az útszakaszon ment végbe a részecskeszűrő tisztára égetése, ami elméletileg a legkedvezőtlenebb konstelláció lenne.

A mérésben szereplő autók kipufogógázával a vizsgált üzemállapotok zömében kevesebb szilárd részecske távozott, mint amennyit a motor a levegővel beszívott. Pedig a 3, 30 és 300 kilométeres tesztutakon aztán mindenféleképpen kipróbálták a motorokat: volt hideg indítás, alapjárati mérés, valamint mérsékelt és nagy terheléssel megtett út meleg motorral. Ráadásul a közepes és a hosszú szakasz részecsketerhelésébe egy-egy részecskeszűrő öntisztítást is belekalkuláltak, ráadásul a 3 kilométeres szakaszon a hideg részecskeszűrőben nem is indul el a korom hamuvá égetése.

Mindezek ellenére a független mérés sorozat újabb bizonyítéka annak, hogy a dízelmotor nemcsak erős, nemcsak kevesebbet fogyaszt, nemcsak a szén-dioxid-kibocsátás visszafogásában előnyös, de igazoltan tisztábban is működik.

A teszt során a nitrogén-oxidok szintjét ezúttal nem vizsgálták, mert korábbi tesztek során a mai Euro 6d Temp és Euro 6d besorolású autók visszatérően igazolták, hogy kipufogócsövükön alig távoznak nitrogén-oxidok, és könnyedén teljesítik az igen szigorú határértékeket.

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Troll aki István Tags:modern dízel

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Gyermekrohamkocsira gyűjtenek a musical nagyágyúi
Next Post: Van képünk hozzá (19.12.10.) – Bugatti Baby

kapcsolódó

  • A “Sanyó Mi” jövőre elkezdi a “Modell S11” gyártását Nyúz
  • Az osztrák OMV leállította oroszországi befektetéseit Nyúz
  • Pérez nyerte a sprintfutamot Troll aki István
  • A Nissan e-4ORCE technológiája tökéletesen szállít egy tál rament Troll aki István
  • Unatkoztak… A Mercedes-Benz és a Moncler bemutatja a PROJEKT MONDO G-t Nyúz
  • Szép a színe, arcom csupa derű Troll aki István
2019. december
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« nov   jan »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A MINI oxfordi gyára is elektromos üzemmódba kapcsol
  • Ideális fényviszonyok különféle vezetési helyzetekben
  • Így dolgozik a BKK „különleges ügyosztálya”
  • Közlekedésbiztonsági családi napon dől el, ki Magyarország legjobb kamionsofőrje
  • A Bentley Mulliner háromkerekűje az Ultimate Kindergarten Flex
  • Életre kel a Magányos Cédrus
  • Aki bújt, aki nem – A Random Trip pop ódát írt Veszprémhez
  • Küldd a szeretet jelét!
  • Ezreket spórolhatunk az iskolakezdésnél a könyveken, ha jól használjuk a keresőt
  • A QNAP bemutatja az ARM-alapú AI NAS-t
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • A laboratóriumi és klinikai tesztek mellett neuropszichológusok játékos tesztekkel vizsgálják a szellemi képességek lehetséges hanyatlását
  • Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
  • A tesztelések után 19 eljárás indult kakaóitalpor-forgalmazók ellen
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Tizennégy új magyar étterem kapott idén Michelin-ajánlást
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.