Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Esti mese

Posted on 2019-12-062019-12-06 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

6000 kilométer közutat újítottak fel 2010-2019 között

   Magyarországon 2010 elejétől 2019 végéig több mint 6000 kilométer útszakaszt újítottak fel, az elvégzett beruházások összértéke 755 milliárd forint, ebből az idén a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásaiban 160 útszakasz újult meg összesen több mint 500 kilométeren 65 milliárd forintból – mondta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikai államtitkára pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten.

    Megjegyezte, a 2010 előtti időszakban évtizedes karbantartási lemaradás halmozódott fel a 32 ezer kilométeres országos közúthálózaton.


    Mosóczi László hangsúlyozta, a közúthálózat szolgáltatási színvonala alapvetően befolyásolja az ország és egyes térségei,


    Az államtitkár elmondta, hogy a kormány három párhuzamosan futó útfelújítási programban támogatja a hazai közutak műszaki állapotának javítását.


    A 2016-ban hazai költségvetési forrásból indult Komplex Útfelújítási Programban a kormány az idén 16,4 milliárd forint többlettámogatást biztosított az eddig forráshiány miatt meg nem valósult projektekre. Ezzel a Komplex Útfelújítási Program teljes keretösszege meghaladja a 174 milliárd forintot, ebből 2016 és 2020 között több mint 550 útszakasz újul meg mintegy 1500 kilométeren – ismertette.


    Elmondta, az uniós társfinanszírozású Terület- és Településfejlesztés Operatív Program (TOP) 55 milliárd forinttal támogatja az országos közutak korszerűsítését. A programban a megyei önkormányzatok bevonásával kijelölt 184 útszakasz műszaki állapota javul összesen 520 kilométeren.


    A Magyar Falu Programban 2019-ben kezdődött meg a kivitelezés a vidéki bekötő- és összekötőutak korszerűsítésére szánt forrásokból. Ez idén mintegy 80 helyszínen több mint 220 kilométernyi útszakasz újult meg mintegy 26 milliárd forintból. A tervek szerint a részben az útdíj-bevételekből finanszírozott program éves keretösszege jövőre 50 milliárd forint lesz, a jövő évi munkák előkészítésére 2019-ben 2,5 milliárd forintot fordítanak  – mondta Mosóczi László.


    A három útfelújítási programban 2016 és 2020 között 280 milliárd forintból több mint 900 útszakasz szolgáltatási színvonala javul több mint 2400 kilométeren – összegezte az államtitkár.


    Mosóczi László szólt arról, hogy a kormány tavalytól hazai finanszírozással támogatja a legnagyobb terhelésnek kitett sztrádaszakaszok felújítását, 2018 és 2020 között összesen mintegy 30 milliárd forintból javítják az M1 és M7 autópályák egyes szakaszainak műszaki állapotát több mint 110 kilométeren. Példaként említette egyebek közt, hogy ebből több mint 3,4 milliárd forint költségvetési forrásból újult meg az M7 Balatonvilágos és Zamárdi között a Szlovénia felé vezető oldalon, összesen több mint 20 kilométeren. Az idén folytatódott a 2018-ban kezdett M1 autópálya rendbetétele Budapest és Tatabánya között, mindkét irányban összesen 71 kilométer szakasz újul meg 2020 végéig több mint 22 milliárd forintból.


    Az ITM közlekedéspolitikai államtitkára elmondta azt is, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel üzemeltetésre és karbantartásra a 2016-ban öt évre megkötött közhasznúsági szerződés alapján összesen 400 milliárd forintnyi költségvetési forrást biztosítottak. A jövő év feladata lesz a szerződéses időszak tapasztalatainak összegzése, a bevált gyakorlat folytatása érdekében egy új megállapodás előkészítése.


    Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a hosszú távú finanszírozás biztosítása lehetővé teszi a tervezhető, hatékony munkavégzést. Míg a hosszú távú szerződés első évében, 2016-ban 56,5 milliárd, addig idén már 89,5 milliárd forint állami forrás állt rendelkezésre a 32 ezer kilométeres közúthálózat üzemeltetési és fenntartási feladataira.


    A Magyar Közút az idén több mint 133 ezer tonna aszfaltot használt fel a lokális burkolatjavításra, a gyorsforgalmi utakon mintegy 16 ezer tonna aszfaltot dolgoztak be. A tavaly kezelésükbe került csaknem 1000 kilométernyi külterületi kerékpárúton csaknem 200 tonna aszfaltot vittek fel. Az országos közúthálózaton a lokális- és nagyfelületű javítások során, a repedések kiöntésére, keréknyomvályúk megszüntetésére, felületi bevonatok készítésére csaknem 15 milliárd forintot fordíthattak – mondta Szilvai József Attila.

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:közút, Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Idén is gyűjti az ajándékokat a trogiccsbusz
Next Post: Van képünk hozzá (19.12.07.) – Toyota Mirai

kapcsolódó

  • Leáll az esztergomi Suzuki gyár is Nyúz
  • Ezzel se viccelnek Nyúz
  • A vasárnapi Magyar Nagydíjon Russel indulhat az élről Nyúz
  • Lopott luxusautókat legalizáló céghálózatot buktattak le Miskolcon Nyúz
  • Börtönre ítélték a férfit, aki zsebkéssel követelt kölcsönt egy fővárosi taxistától Nyúz
  • A GVH-hoz fordult a Lánchíd szerződés miatt a Volner gitt egylet Nyúz
2019. december
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« nov   jan »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Szabálytalankodó autósokat bírságoltak civil járműből ellenőrző rendőrök Budapesten
  • A Volvo Trucks és a Boliden közösen állítanak forgalomba elektromos teherautókat a földalatti bányamunkák elvégzésére
  • 27 új Siemens Desiro ML motorvonat érkezik az ÖBB-hez
  • Újabb közlekedésrendészeti ellenőrzések
  • További funkciók és továbbfejlesztett technológia a Mercedes-AMG GLA és GLB számára
Hiba történt: a hírcsatorna nem elérhető. Később próbálkozzunk újra.
  • Az internetes csalásokra is felhívja a figyelmet az országos pénzügyi teszt
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • A Mazda CX-9 gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.