Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Így enyhíti a forgalmi dugókat a Toyota

Posted on 2019-12-012019-12-03 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp


Mára már nyilvánvalóvá vált, hogy a civilizáció okozta problémákra kizárólag társadalmi összefogással lehet megoldást találni. A Toyota mobilitási alapítványa most a világ egyik legsűrűbb forgalmú térségében igyekszik enyhíteni a közlekedési dugókon.

Bangkok, Thaiföld fővárosa lakosai számát (8,3 millió) és területét (1569 km2) tekintve Londonnal vetekszik, nem csoda hát, hogy a bolygó egyik legzsúfoltabb közlekedésű metropoliszának számít. A különböző felmérésekben rendre a szégyenlista élmezőnyében szerepel a thaiföldi főváros, egy most útjára induló tudományos és technológiai projekt azonban megoldást – vagy legalábbis enyhülést – hozhat a problémára.

A Toyota 2014-ben létrehozott mobilitási alapítványa (Toyota Mobility Foundation) kormányzati, hatósági, oktatási és szállítmányozási partnerekkel összefogásban valósítja meg az adat alapú elemzésekre épülő „Rama4 Modell” projektet, amely Bangkok egyik legforgalmasabb közlekedési útvonalát kívánja járhatóbbá tenni. A IV. Ráma thaiföldi királyról elnevezett út már most is borzalmas dugók helyszíne, a folyamatos ingatlanfejlesztések pedig hónapról hónapra rontják az eleve kritikus helyzetet.

A Toyota Mobility Foundation 50 millió bhat (kb. fél milliárd forint) összegű támogatással, valamint mobilitási tapasztalatával és szakértelmével járul hozzá a projekthez, amely 2019 novemberétől várhatóan 2021 elejéig zajlik. A Rama4 Modell keretében a legkülönfélébb forrásokból származó, hatalmas adatmennyiségeket – a részt vevő taxitársaság és tömegközlekedési vállalatok járműveinek műholdas navigációs berendezéseiből, térfigyelő kamerákból, illetve különböző érzékelőkből származó információkat – fognak új generációs adatelemzési technológiák (mesterséges intelligencia és gépi tanulás) segítségével analizálni.

Az így kapott értékeket felhasználva kutatási intézmények és technológiai vállalatok szakértői igyekeznek megérteni és megjeleníteni a pillanatnyi forgalmi állapotokat, majd a felfedezhető szabályszerűségek és mintázatok segítségével előrejelezni jövőbeli kritikus közlekedési helyzeteket. A projekt végső célja, hogy kiderítsék, hogyan lehet mindezt hatékony forgalomirányító rendszerek, közlekedési hálózatok tervezésére, illetve várostervezési folyamatok során felhasználni.

A projekt részben arra a Sathorn Modellre épül, amely 2015 és 2017 között olyan eszközökkel ért el valós eredményeket a dugók enyhítése terén, mint a lámpák optimalizált összehangolása, az intelligens közösségi közlekedési rendszerek bevezetése, a rugalmas munkaidő alkalmazása vagy a P+R rendszerek bevezetése.

A Toyota Mobility Foundation az anyavállalat teljes körű mobilitási szerepvállalásához igazodva egy mozgásképesebb társadalom létrejöttét igyekszik elősegíteni. A Toyota technológiai, biztonsági és környezetvédelmi szakértelmét kiaknázó alapítvány egyetemekkel, kormányzati szervekkel, nonprofit szervezetekkel, kutatóintézetekkel és egyéb szervezetekkel együttműködve törekszik a világ minden pontján felmerülő mobilitási nehézségek új generációs közlekedési szolgáltatásokon és a személyes mobilitási megoldások kiterjesztésén keresztül történő enyhítésére.
Fotók: Toyota, shutterstock, bangkokpost.com

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:dugó, enyhítés, forgalmi dugók, forgalom, káosz, közlekedés, közlemény, Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Karácsonyi giccsllamos, trogiccsbusz és adventi hajó
Next Post: Van képünk hozzá (19.12.01.) – FIAT 124 Abarth Group

kapcsolódó

  • Több mint háromszorosára nőtt a légitársaságok forgalma az egy évvel korábbihoz képest Nyúz
  • Jelentősen csökkenti alkalmazottai számát a Tarom román állami légitársaság Nyúz
  • Zsoltika szerint a BKV buszbérlési pályázata kezd tragikomédiába fulladni Nyúz
  • És az, mitől autós hír, hogy premier az Eiffel Műhelyházban Nyúz
  • Ki fizeti a révészt? 21 autó bármelyikéből lehet még vérbeli magyar gépkocsi Nyúz
  • Gyári matt narancs fényezést kapott az LC 500h Nyúz
2019. december
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« nov   jan »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Az Egyesült Királyságban 9,9 százalékkal nőtt az autógyártás áprilisban
  • A világpiacon a nagy EV a menő
  • Változások a Ford Magyarország managementjében
  • Az Alstom további 60 RER NG vonatot szállít az SNCF-nek
  • A főbohóc megint a Lánchíd kisajátítása mellett kampányolt
  • Az Acer az új Predator Triton 16-tal bővíti prémium játékportfólióját
  • A „VERY BIG” virális sikerei után G.Zsoltit nem érdekli más, csak a „JÓNI”
  • Csavard fel a szőnyeget!
  • Pókember – A PÓKVERZUMON ÁT
  • Veszélyes vegyi anyagok az otthonunkban
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • A tesztidőszak tapasztalatai alapján…
  • A tesztelők idén nagyobb figyelmet fordítottak az alternatív vendéglátóhelyekre
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nyár elején rendezik meg a gourmet fesztivált
  • Mi lehet a titok az Avalonban?
  • 10 helyett 30 százalék kedvezményt ad vásárlóinak a PENNY
  • Itt az idei nyár legmenőbb itala, a jégre töltött pezsgő!
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

RSS Begurulva RSS

  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket 2023-05-26
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle 2023-05-25
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ 2023-05-24
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta… 2023-05-19
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett 2023-05-12

RSS Teszt a lelke mindennek RSS

  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken 2023-05-28
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél 2023-05-27
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban 2023-05-25
  • A tesztidőszak tapasztalatai alapján… 2023-05-24
  • A tesztelők idén nagyobb figyelmet fordítottak az alternatív vendéglátóhelyekre 2023-05-23

RSS PodCars RSS

  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary

RSS Egyszer már láttam autót RSS

  • Az Egyesült Királyságban 9,9 százalékkal nőtt az autógyártás áprilisban 2023-05-28
  • A világpiacon a nagy EV a menő 2023-05-28
  • Változások a Ford Magyarország managementjében 2023-05-27
  • Az Alstom további 60 RER NG vonatot szállít az SNCF-nek 2023-05-27
  • A főbohóc megint a Lánchíd kisajátítása mellett kampányolt 2023-05-27

RSS Gasztroll RSS

  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton 2023-05-28
  • Nyár elején rendezik meg a gourmet fesztivált 2023-05-27
  • Mi lehet a titok az Avalonban? 2023-05-26
  • 10 helyett 30 százalék kedvezményt ad vásárlóinak a PENNY 2023-05-25
  • Itt az idei nyár legmenőbb itala, a jégre töltött pezsgő! 2023-05-24

RSS Mi az a blogger RSS

  • Az Acer az új Predator Triton 16-tal bővíti prémium játékportfólióját 2023-05-28
  • A „VERY BIG” virális sikerei után G.Zsoltit nem érdekli más, csak a „JÓNI” 2023-05-28
  • Csavard fel a szőnyeget! 2023-05-28
  • Pókember – A PÓKVERZUMON ÁT 2023-05-28
  • Veszélyes vegyi anyagok az otthonunkban 2023-05-28

Címkék

#maradjotthon autósport betegség BKK Budapest Airport Carlos Sainz Jr. Charles Leclerc COVID-19 COVID-19 koronavírus Covid-19-tüdőgyulladás egészség F1 ferihegyi repülőtér Forma-1 Formula one gusztustalan Hamilton gyomorforgató Hamilton Hamilton hisztiző Hamilton járvány koronavírus koronavírus-járvány kór kórság közlekedés Leclerc Lewis Hamilton Lexus Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Max Verstappen megelőzés mutyi nyavajgó Hamilton picsogó Hamilton Pérez rasszista Hamilton repülőtér Sainz Jr. sport technikai sport Toyota Verstappen veszély visszataszító Hamilton vérlázító Hamilton

In memoriam Zsiska Ferenc

MTI

IMEDIA

NMHH

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.