Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Dízel terepjáró épült Toyota Suprából

Posted on 2019-11-272019-11-25 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Felesleges folytatni a negyedik generációs Toyota Supra átépítéseket: ennél őrültebb módosítással aligha fogunk már találkozni. Merész, de következetes munka Nagy-Britanniából.

A negyedik generációs Toyota Supra a világ egyik leggyakrabban tuningolt klasszikus sportautója. Soros hathengeres motorja legendásan tartós: a 2JZ blokk elpusztíthatatlansága nemcsak hosszú élettartamában nyilvánul meg, hanem abban is, hogy a gyári teljesítmény többszörösére átépítve sem adja meg magát. Egy Ashley Whitsey nevű brit autóbolond azonban mégis megvált a háromliteres turbómotortól, hogy a helyére egy másik hathengeres turbós erőforrást, egy Cummins dízelmotort építsen be.
Hősünk választása az észak-amerikai származású Cummins 6BT blokkra esett. A hengerenként kétszelepes, 5.9 literes motort Bosch üzemanyag-befecskendező rendszer táplálja, és eredetileg mezőgazdasági munkagépekhez fejlesztették ki, még 1984-ben. Az erőforrást 1989-től szerelték be könnyű és nehéz teherjárművekbe, illetve buszokba, ahol combos kezdeti forgatónyomatékának köszönhetően hamar népszerű alternatívájává vált a nagy V8-as benzinmotoroknak. A Dodge márka ezt a blokkot szerelte korabeli RAM pickupjába; a 6BT manapság elsősorban Nagy-Britanniában különösen kedvelt cseremotor – igaz, rendszerint terepjárókba építik be, egyetlen olyan átépítésről sem tudunk a bolygón, ahol egy Suprába építették volna be.
Ma már nem tudjuk, hogy vajon a motor ötlete született-e meg először, és ehhez idomult hozzá a Supra, vagy Whitsey eleve sárbarát sportkupét álmodott meg. Az viszont biztos, hogy a Supra ma jóval magasabban hordja az orrát, a farát és mindent, ami a kettő között van: elöl 30, hátul 32 colos, erősen ballonos abroncsokat szereltek rá, és futóművét is megemelték.
Ezen a ponton kötelességünk elárulni, hogy Whitsey úr nem egy mezei Suprát áldozott be a frankensteini művelet érdekében. A test-donor egy makulátlan állapotú kupé volt, TRD 3000 GT motorházfedéllel és alatta egy patika tisztaságú, duplaturbós blokkal, ráadásul a ritkább, kéziváltós kivitelben (fotók a kék színű autóról a galériában).
A dízelmotor eredeti állapotában 250 lóerős volt, ami komoly visszalépés a Supra 320 lóerejéhez képest, a 840 Nm forgatónyomaték viszont kis híján a duplája annak, amit a Toyota 2JZ-GTE turbómotorja nyújtott, és ez a tulajdonos szerint több mint feledteti a csúcsteljesítmény terén mutatkozó deficitet. Ez volt a kiindulási alap; azóta új turbófeltöltőt és módosított szívórendszert szerelt a Cumminsra, mögé pedig megerősített tengelykapcsolót. A jelenlegi teljesítményről nincsenek mérései, de még nincs vége a teljesítménynövelésnek, a tervekben impozáns számok szerepelnek: 500 lóerő és több mint 1300 Nm a kitűzött cél.
A dízel terep-Supra még nincs teljesen kész, de már járóképes: a füstokádó, zajosan kerregő klasszikus sportautó legalább annyira megdöbbentő, viszont szellemiségében legalább illik hozzá a kupéra hegesztett vonóhorog. Ashley nem szabott határidőt magának a projekt befejezésére, de reméljük, most felpörögnek az események, mert már körvonalazódik egy következő átépítés: egy Rover 25-ös városi kisautóba fog beépíteni egy hathengeres Subaru boxermotort…
Videó az első motorindításról: https://www.facebook.com/ashley.whitsey/videos/10157346853147710/
Fotók: Ashley Whitsey Facebook oldala

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Toyota Supra

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (19.11.26.) – Hyundai i30 Fastback N
Next Post: Van képünk hozzá (19.11.27.) – Electric Volvo XC40

kapcsolódó

  • Így fertőtlenítse kocsiját a járvány idején Nyúz
  • Michael Schumacher győztes Ferrari F2003-GA-ja közel 15 millió dollárért kelt el Nyúz
  • Egyre több emlősállatot ütnek el repülőgépek Nyúz
  • Eddig 24 autót jelöltek az Év Magyar Autója díjakra Nyúz
  • 85 éves a SuperB Nyúz
  • A Mol továbbra sem lát lehetőséget a közgyűlés megtartására Nyúz
2019. november
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
« okt   dec »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Szabálytalankodó autósokat bírságoltak civil járműből ellenőrző rendőrök Budapesten
  • A Volvo Trucks és a Boliden közösen állítanak forgalomba elektromos teherautókat a földalatti bányamunkák elvégzésére
  • 27 új Siemens Desiro ML motorvonat érkezik az ÖBB-hez
  • Újabb közlekedésrendészeti ellenőrzések
  • További funkciók és továbbfejlesztett technológia a Mercedes-AMG GLA és GLB számára
Hiba történt: a hírcsatorna nem elérhető. Később próbálkozzunk újra.
  • Az internetes csalásokra is felhívja a figyelmet az országos pénzügyi teszt
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • A Mazda CX-9 gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.