Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Időjárás előrejelzés Toyota-ablaktörlőkkel

Posted on 2019-11-052023-01-26 By Troll aki István

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Japán legnagyobb meteorológiai szolgáltatója az első számú japán autógyártóval közösen a csapadék előrejelzésének igazán egyedi és modern módszerét dolgozta ki.

Az ablaktörlő használata és az esőzés közötti, nyilvánvaló összefüggést kihasználva szeretné pontosabbá tenni időjárás előrejelzési szolgáltatását a Weathernews.com. A meteorológiai weboldal a Toyota Motor Corporation globális járműkommunikációs hálózatán valósította meg világelső elképzelését.

November elsejétől különleges kísérlet vette kezdetét Tokióban, Oszakában, valamint Aicsi prefektúrában: hálózatba kapcsolt Toyota gépkocsik ezrei küldenek adatokat a Weathernews.com időjárás-előrejelző szolgálatnak. Habár az ennek során felhasznált technológia kifinomult, az információ meglehetősen egyszerű: arra kíváncsi ugyanis a meteorológiai szervezet, hogy működnek-e a járművek ablaktörlői, és ha igen, milyen fokozatban.

A kísérlet egy fontos, hiányzó láncszemet igyekszik pótolni a csapadék-előrejelzés folyamatában. Ugyanis bár a Weathernews.com Japán-szerte mintegy 13 ezer telepített figyelőállomással rendelkezik, saját megfigyeléseiket pedig naponta 180 ezer, felhasználóktól kapott jelentések segítségével pontosítják, az általuk használt technológiának van egy fontos hiányossága. Az esőfelhőket észlelő radarok ugyanis jellemzően képtelenek a troposzféra1 alsóbb rétegében (a földfelszíntől számított 2000 méteres magasságon belül) kialakuló esőfelhők, illetve a rendkívül kis cseppekből álló szitálások észlelésére. Az ablaktörlők működtetéséből azonban – a rendelkezésre álló meteorológiai információkkal összevetve – nagy biztonsággal megállapítható a csapadék jelenléte – legalábbis ezt igyekszik most tesztekkel igazolni a Toyota és meteorológiai partnere.

Ez az együttműködés egyébként az autózás biztonságát is javíthatja, ugyanis a legfrissebb felmérések szerint esős időben négyszer több baleset történik, mint a napsütésben gazdag napok során: a kezdeményezés részeként a felek kidolgoztak egy olyan algoritmust, amely képes előre jelezni az esetleges áradások helyszínét, illetve a Weathernews.com adatai kiegészíthetik az autók fedélzeti szenzorainak saját észleléseit. Így megjósolhatóvá válik például a megcsúszás veszélye egyes útszakaszokon.

Mindezen fejlesztések alapját az a kezdeményezés jelenti, amelynek keretében a Toyota elkezdte globális hálózatba kötni járműveit. Az erre szolgáló vezeték nélküli adatátviteli technológiát elsőként az új generációs Crown és Corolla modellekbe építette be az autógyártó; a modellek körét, illetve a rendszer elérhetőségét pedig fokozatosan bővíti a vállalat. Az egymással kommunikálni képes tárgyak (a dolgok internete, avagy Internet of Things, IoT) által megosztott információk a legkülönfélébb célokra használhatók fel, az alkatrészek tartósságának valós idejű felügyeletétől kezdve a közlekedés biztonságosabbá tételéig.

Idén októbertől Japánban élesben üzemel az útlezárásokat valós időben jelölő navigációs technológia is. A Toyota két piaci partnerével, a lakosság mozgását figyelő Kiddi és a katasztrófa-védelmi észlelőállomások adatait feldolgozó Oyo vállalatokkal karöltve olyan rendszert tesztel már másfél éve, amely alkalmas a természeti katasztrófák észlelésére, illetve azok kezelésének támogatására (például azáltal, hogy felismeri, járhatók-e egyes menekülő útvonalak). Tavaly nyáron indult útjára az a szolgáltatás Japánban, amely baleset után az összes rendelkezésre álló adatot (helyszín, légzsákok és biztonsági övek státusza, sebesség) elküldi egy központi számítógépbe, amely egy baleseti adatbázis segítségével kiszámítja a sérülés valószínű súlyosságát, és ennek fényében küld mentőautót vagy helikoptert a helyszínre – a teljesen automatizált rendszer akár negyed órával is lerövidítheti a segélyszolgálat reagálási idejét.

Fotók: Toyota, toyotaofclermont.com

1 A troposzféra a Föld légkörének azon legalsó rétege, ahol az időjárási jelenségek nagy része lejátszódik. A troposzféra a Föld felszínén kezdődik és a trópusi területeken 16–18 km magasságig, míg a sarkköröknél csupán 10 km magasságig tart. Ez az állandóan mozgásban lévő réteg a Föld atmoszférájának legsűrűbb része. Ez a réteg tartalmazza az atmoszféra tömegének 80%-át. (forrás: Wikipedia)

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:ablaktörlő, időjárás előrejelzés

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (19.11.05.) – 2020-as Honda Civic
Next Post: Kia Picantókkal erősít a MOL Limo

kapcsolódó

  • Rendkívüli intézkedéseket hozott az Airbus, amely újranyitotta gyárait Nyúz
  • Napi idióta (19.03.15.) Nyúz
  • Robottaxik fejlesztése kapcsán kötöttek újabb együttműködési megállapodást Nyúz
  • Ehhez se kell atomfizikusnak lenni… A használt járművek piacát is befolyásolja a nagycsaládosok autótámogatása Nyúz
  • Bottas indulhat vasárnap az élről Nyúz
  • Jubileumi kiadással érkezik Genfbe a Fiat Nyúz
2019. november
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
« okt   dec »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Stratégiai együttműködés a Duna Autó, a CATL és a Xiaomi között
  • A digitális járműkulcs már elérhető az iPhone és az Apple Watch számára
  • A tervezettnél is gyorsabban növekedhet az AutoWallis Csoport
  • A Mercedes-Benz úttörőként vezeti be a „Digital First” gyártást a következő generációs MMA platformhoz
  • Baleset miatt teljes útzár van a 81-es főúton
  • Automata csomagoló gépsor fejlesztés a Bayer nagyigmándi
  • Don Diablo egy szenzációs átdolgozással forrósítja fel a péntek esti hangulatot
  • Rekord mértékben teremtik az új munkahelyeket a kiemelt ipari beruházások
  • A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna az adatbiztonsági megfelelésen
  • Ismét meghirdeti kiberbiztonsági vetélkedőjét a Belügyi Tudományos Tanács és a Nemzeti Kibervédelmi Intézet
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • A laboratóriumi és klinikai tesztek mellett neuropszichológusok játékos tesztekkel vizsgálják a szellemi képességek lehetséges hanyatlását
  • Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Ezért lehet fontos segítség a konyhában egy okosmérleg
  • Varázslat a tányérokon
  • Levesdiéta
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.