Az Audi mobilitási stratégiája

Következetesen elektromossá alakítja modellpalettáját az Audi – és elektromos mobilitási szolgáltatóvá lép elő. Ennek szolgálatában a márka négy konstrukciós platform alapjaira építkezik, hogy minden járműszegmensben megfelelő elektromos autókat kínálhasson, s egy termékoffenzíva keretében már 2019-től a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű modellek választéka is tovább bővül. A vállalat a márkastratégia, az értékesítési szervezet, a gyártás és az oktatás területein egyaránt elkötelezetten és nagy tempóban folytatja hajtásrendszerei elektromossá alakításának programját.


A jövő elektromos – 2025-ig harminc elektromos hajtásrendszerű modellel jelenünk meg a piacon, amelyek közül húsz tisztán elektromos hajtású. Az elektromos autók akkorra már értékesítésünk mintegy negyven százalékát teszik majd ki, s mi diktáljuk a tempót a mindennapokban is jól használható elektromos mobilitásban” – hangsúlyozta Bram Schot, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke.

E nagyratörő projektek megvalósítása érdekében az Audi a teljes vállalatcsoportra kiterjedően ki kívánja használni a szinergialehetőségeket és elektromos autói gyártását négy modulrendszerű konstrukciós alapra építi fel. Az Audi e-tron* SUV-modell a márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű modelljeként a moduláris hosszmotoros platform (MLB) megfelelően adaptált változatának (MLB evo) műszaki alapjaira épül. 2020-ban érkezik az Audi e-tron GT concept sportkocsi sorozatgyártású változata, amely a Porschéval szoros együttműködésben a J1 jelzésű performance-platformon készül majd. 2021-ben az Audi a moduláris elektromos platform (MEB) alapjain mutatja be a Q4 e-tron concept sorozatgyártású kivitelét, mint kedvező belépési lehetőséget a négykarikás márka elektromos világába. A Volkswagen által a teljes vállalatcsoport számára kifejlesztett MEB-platformra épülnek majd az Audi különböző kompakt- és középkategóriájú modelljei, míg elektromos felsőkategóriájú és luxusmodelljeihez a prémium elektromos platformot (Premium Platform Electric; PPE) használja, amely szegmens-specifikus műszaki tulajdonságaival számos high-tech megoldás alkalmazására kínál lehetőséget.

Az Audi mindemellett hálózatról tölthető hibridmodelljeinek (Plug-in Hybrid Electric Vehicle; PHEV) portfólióját is tovább bővíti, amelyekben egy TFSI-erőforrás elektromos motorral és lítiumion-akkumulátorral dolgozik együtt. A PHEV-modelleket a hangsúlyosan városban és lakónegyedekben kínált elektromos szakaszok érdekében kifinomult hajtásrendszer-menedzsment jellemzi. Egyedül 2019-ben az Audi négy új hálózatról tölthető hibridmodellt mutat be, mégpedig az A7 Sportback, az A8, a Q5 és a Q7 sorozatokban, s 2020-ban további PHEV-újdonságok teszik teljessé e modellek széles kínálatát.

A hosszú távon fenntartható mobilitás témakörében, illetve további fejlesztési területeken az Audi 2023 végéig összesen mintegy 14 milliárd eurót invesztál az elektromos mobilitásba, az új elektromos modellek fejlesztése és gyártása mellett a képzés és az értékesítés témaköreiben is.

A vállalat célkitűzése, hogy fokozatosan modelljei teljes életciklusa szén-dioxid-semlegessé váljon, a nyersanyagaik előállításától a gyártásukon és használatukon át, egészen az újrahasznosításukig és a megújuló energiaforrásokra való átállásig. A tervek szerint 2025-re a járműpaletta üvegházhatású gáz lábnyoma 30 százalékkal alakul majd a 2015-ös szint alatt, legkésőbb 2050-re pedig az Audi világszerte minden termelési helyszíne már szén-dioxid-semleges mérleg mentén működik majd – közösen munkálkodva a hosszú távon fenntartható mobilitás legszebb formáján.

* Az összes említett és a német piacon elérhető modell összegyűjtött üzemanyag-fogyasztási, illetve elektromosáram-fogyasztási értékei a jelen médiainformáció végén található felsorolásban tekinthetők meg.

Az említett modellek fogyasztási adatai

(A tartományként megadott üzemanyag-fogyasztási, elektromosáram-fogyasztási és széndioxid-kibocsátási értékek az alkalmazott gumiabroncsok/keréktárcsák és a választott járműfelszereltség függvényében alakulnak.)

Audi e-tron 55 quattro:

Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 26,2 – 22,6 (WLTP); 24,6 – 23,7 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0