Előretekintő gazdaságossági asszisztens (PEA) és üzemi stratégia (PBS)
Műszaki szempontból a PHEV-modellek szíve az előretekintő üzemi stratégia, amely nagy elektromos hatótávot és kiemelkedő energia-visszatáplálási (rekuperációs) teljesítményt tesz lehetővé, miközben a színvonalas menet- és kezelési kényelem egyaránt jól érzékelhető az ügyfelek számára.
Az előretekintő gazdaságossági asszisztens (PEA) mindenkor az adott menethelyzetnek megfelelően, az előretekintő útvonaladatok pillanatnyi és közeli paraméterei alapján szabályozza a hajtás és a rekuperáció működését. Ezen információk közé tartoznak az útvonalon következő lakott területet jelző táblák, az útkereszteződések, a körforgalmak, a kanyarokat is tartalmazó topográfiai adatok, az emelkedők és a lejtők, illetve az ismert sebességkorlátozások, de a radarszenzor által érzékelt, elöl haladó járművek is. A rendszer a megfelelő kijelzőkön tájékoztatja a vezetőt, valamint a gázpedálon érzékelhető impulzussal jelzi, hogy célszerű elvennie a gázt.
Az előretekintő üzemi stratégia (PBS) a teljes útvonalterv mentén szabályozza a hajtás és az energia-visszatáplálás (rekuperáció) működését, s az útvonal autópálya-, országúti és városi szakaszainak arányát is tekintetbe veszi a leggazdaságosabb hajtásstratégia kiszámításakor, akárcsak a pillanatnyi forgalmi helyzetet az útvonal mentén, az ismert sebességkorlátozásokat és a topográfiai adatokat. A rendszer automatikusan, a navigáció útvonalvezetésével együtt lép működésbe és folyamatosan kiértékeli az útvonaladatokat, amely során olyan valós idejű eseményeket is tekintetbe vesz, mint például a közlekedési torlódások vagy a sűrű városi forgalom, és számításait a sofőr vezetési stílusához illeszti. Ezen adatok alapján a PBS a teljes útvonalra tervet készít, amelynek célja a lehető legmagasabb fokú gazdaságosság, a belvárosokban pedig a tisztán elektromos közlekedés, valamint a csaknem teljesen lemerült akkumulátorral való célhoz érkezés – vagyis a lehető legtöbb elektromos energia használata.
Három üzemmód áll a vezető rendelkezésére:
Az aktív útvonal vezetés mellett alapesetben működő hibrid-üzemmódon túl a vezető az EV- és a Battery-Hold móduszok közül választhat. Az EV-üzemmódban az autó kizárólag elektromos hajtással közlekedik, amíg a vezető egy változó és jól érzékelhető nyomásponton túl nem nyomja a gázpedált, de az EV az alapbeállítás a jármű minden indításakor is. A Battery Hold üzemmód az adott szinten tartja az akkumulátor töltöttségét, de ennek során is szerepelnek tisztán elektromos szakaszok.
Kellemes klíma – hőmenedzsment és hőszivattyú
Az új hálózatról tölthető hibridmodelleket (Plug-in Hybrid) a nagy elektromos hatótáv és gyors utastértemperálás szolgálatában igényes hőmenedzsment jellemzi. A TFSI-erőforrást, illetve segédberendezéseit, valamint a sebességváltót magas, míg az akkumulátort, a töltőberendezést, az elektromos gépet és a teljesítményszabályzó elektronikát pedig alacsony hőmérsékletű hűtőkör temperálja.
Az A7, az A8 és a Q5 hőmenedzsment-rendszere integrált hőszivattyút is tartalmaz, amely egy kilowatt elektromos teljesítménnyel akár három kilowatt hőteljesítményt is produkálhat. E megoldás a légkondicionáló berendezés hűtőközeg-köréhez csatlakozik és a nagyfeszültségű komponensek maradékhőjét hasznosítja az utastér fűtésére.