Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Okos kombináció – Az Audi hálózatról tölthető hibridmodelljei

Posted on 2019-10-172019-10-16 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Tisztán elektromos hajtással helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül, gazdaságosan és ráadásul sportosan közlekedve – a közép- és luxuskategória új hálózatról tölthető hibridmodelljei (Plug-in Hybrid) az Audi hajtásrendszerei elektromossá alakítási stratégiájának meghatározó elemei, amelyek benzines erőforrásukat erőteljes elektromos motorral és lítiumion-akkumulátorral kombinálják. Tekintélyes rendszerteljesítményüknek köszönhetően a hálózatról tölthető hibridmodellek (Plug-in Hybrid) sportos menetteljesítményekkel bizonyulnak meggyőzőnek, amelyekhez színvonalas kényelem és átgondolt energiamenedzsment társul. Az előretekintő üzemi stratégia úgy hangolja össze az elektromos és a hagyományos hajtás üzemét, hogy az ügyfelek mindenkor a nagy elektromos hatótáv és a kedvező üzemanyag-fogyasztás előnyeit élvezhessék.

Hálózatról tölthető Audi hibridmodellek offenzívája – modellek és felszereltségi változatok

Következetesen bővíti A7, A8, Q5 és Q7 modellsorozatai kínálatát az Audi, mégpedig hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű modellekkel, a középkategóriától egészen a luxuskategóriáig. Újdonság a prémiumszegmensben, hogy a négykarikás márka kétféle kivitelben, egy kényelemközpontú, valamint egy nagyobb rendszerteljesítmény és sportos felszereltség jellemezte performance-változatban is kínálja Q5, A7 Sportback és Q7 PHEV-modelljeit. Az A8 esetében az A8 L 60 TFSI e quattro* formájában egy hosszú tengelytávú PHEV-kivitel és egy később érkező normál tengelytávú verzió közül választhatnak az ügyfelek. Az A8* orrában a 3.0 V6 TFSI, míg az A7 Sportback* és a Q5* motorházfedele alatt a 2.0 TFSI aggregát dolgozik. A négyhengeres változatok akár 367, illetve a hathengeresek akár 456 lóerő rendszerteljesítményével az Audi hálózatról tölthető hibridmodelljei (Plug-in Hybrid) a legerősebbek közé tartoznak vetélytársaik körében.

Az Audi új PHEV-modelljei sokoldalúságukkal tűnnek ki. Kanyargós utakon a quattro összkerékhajtás, a nyomatékgazdag elektromos motor és a nagyteljesítményű benzines erőforrás sportosan dinamikus menetteljesítményeket biztosító kombinációjával keltenek mély benyomást, míg városban helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli mobilitást tesznek lehetővé, a hosszú utazások során pedig nagy hatótáv és mérsékelt fogyasztás mellett kínálnak hosszú elektromos szakaszokat – amivel különösen is érdekesek az ingázók és a céges használók számára. A WLTP mérési eljárás szerinti tisztán elektromos hatótáv mindegyik modell esetében meghaladja a 40 kilométert, a magyar elektromos mobilitási szabályozás szerinti zöld rendszámmal pedig tulajdonosuk különböző adóelőnyöket és közlekedési kedvezményeket is élvezhet Magyarországon.

Hajtásrendszer és akkumulátor

Az adott járműszegmensnek és -típusnak megfelelően az Audi testreszabott hajtásrendszerekkel szereli hálózatról tölthető hibridmodelljeit (Plug-in Hybrid). Mindenkor az optimális rendszerteljesítmény előállításának célkitűzése jegyében, a fejlesztés során a különböző hajtáskomponensek harmonikus összhangja és a kifinomult energiamenedzsment állt a középpontban.

Az A8 L 60 TFSI e quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 2,7 – 2,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 61 – 57) csúcsmodellben a 3.0 TFSI erőforrás dolgozik. Ez a turbófeltöltésű, V6-os aggregát 250 kW (340 LE) teljesítményt és 500 newtonméter forgatónyomatékot produkál, rendszerteljesítményként pedig 330 kW (449 LE) adódik, míg a rendszer-forgatónyomaték 700 newtonméter. Elektromos motorként 350 newtonméter forgatónyomatékkal állandó gerjesztésű szinkrongép (PSM) szolgál.

A Q5 55 TFSI e quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)**: 2,4 – 2,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)**: 53 – 46) és az A7 Sportback 55 TFSI e quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)**: 2,1 – 1,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)**: 48 – 44) modellsorozatok PHEV-tagjaiba négyhengeres 2.0 TFSI erőforrást építenek, amelynek teljesítménye 185 kW (252 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 370 newtonméter. A rendszer-forgatónyomaték itt már 1250-es percenkénti fordulatszámnál eléri 500 newtonméteres maximumát. A négyhengeres benzinmotorral készülő PHEV-modelleket szintén alacsony üzemanyag-fogyasztás mentén kínált sportos menetteljesítmények jellemzik. A Q5 55 TFSI e quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)**: 2,4 – 2,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)**: 53 – 46) álló helyzetből mindössze 5,3 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra és akár 239 kilométer/óráig is gyorsíthat, míg az A7 Sportback 55 TFSI e quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)**: 2,1 – 1,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)**: 48 – 44) megfelelő értékei 5,6 másodperc és 250 kilométer/óra.

Az elektromos gépet folyadékhűtésű lítiumion-akkumulátor látja el elektromos árammal, amely a jármű padlózatában kapott helyet, s 385 voltos feszültségen energiatároló képessége 14,1 kWh (Q7: 17,3 kWh).

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Audi, Audi A7 55 TFSI e quattro, Audi A8 L 60 TFSI e quattro, Audi Q5 55 TFSI e quattro, bla-bla-bla, e quattro, mobilitás, mobilitási stratégia, stratégia, TFSI, TFSI e quattro

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Tourneo Custom Plug-In Hybrid
Next Post: Van képünk hozzá (19.10.18.) – Porsche Exclusive 959 in Gold Built for Arab Prince

kapcsolódó

  • Tervezd meg Kimi új cipőjét! Nyúz
  • Saját költségén építtette meg az első, mindössze egy méter hosszú autópályát egy vállalkozó Nyúz
  • Átmeneti intézkedések a kedvezményes bérletekkel kapcsolatosan Nyúz
  • Hiszi a piszi… Használt autók prémium köntösben Nyúz
  • Folytatódik az e-transzformáció az Audi Hungariánál Nyúz
  • A pártlap szerint egy dokumentum alapján a BKV szerződést kötött, így értelmezhetetlen Karácsony nyilatkozata Nyúz
2019. október
hKscpsv
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
« szept   nov »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Szabálytalankodó autósokat bírságoltak civil járműből ellenőrző rendőrök Budapesten
  • A Volvo Trucks és a Boliden közösen állítanak forgalomba elektromos teherautókat a földalatti bányamunkák elvégzésére
  • 27 új Siemens Desiro ML motorvonat érkezik az ÖBB-hez
  • Újabb közlekedésrendészeti ellenőrzések
  • További funkciók és továbbfejlesztett technológia a Mercedes-AMG GLA és GLB számára
Hiba történt: a hírcsatorna nem elérhető. Később próbálkozzunk újra.
  • Az internetes csalásokra is felhívja a figyelmet az országos pénzügyi teszt
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • A Mazda CX-9 gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.