Okos kombináció – Az Audi hálózatról tölthető hibridmodelljei

Tisztán elektromos hajtással helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül, gazdaságosan és ráadásul sportosan közlekedve – a közép- és luxuskategória új hálózatról tölthető hibridmodelljei (Plug-in Hybrid) az Audi hajtásrendszerei elektromossá alakítási stratégiájának meghatározó elemei, amelyek benzines erőforrásukat erőteljes elektromos motorral és lítiumion-akkumulátorral kombinálják. Tekintélyes rendszerteljesítményüknek köszönhetően a hálózatról tölthető hibridmodellek (Plug-in Hybrid) sportos menetteljesítményekkel bizonyulnak meggyőzőnek, amelyekhez színvonalas kényelem és átgondolt energiamenedzsment társul. Az előretekintő üzemi stratégia úgy hangolja össze az elektromos és a hagyományos hajtás üzemét, hogy az ügyfelek mindenkor a nagy elektromos hatótáv és a kedvező üzemanyag-fogyasztás előnyeit élvezhessék.

Hálózatról tölthető Audi hibridmodellek offenzívája – modellek és felszereltségi változatok

Következetesen bővíti A7, A8, Q5 és Q7 modellsorozatai kínálatát az Audi, mégpedig hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű modellekkel, a középkategóriától egészen a luxuskategóriáig. Újdonság a prémiumszegmensben, hogy a négykarikás márka kétféle kivitelben, egy kényelemközpontú, valamint egy nagyobb rendszerteljesítmény és sportos felszereltség jellemezte performance-változatban is kínálja Q5, A7 Sportback és Q7 PHEV-modelljeit. Az A8 esetében az A8 L 60 TFSI e quattro* formájában egy hosszú tengelytávú PHEV-kivitel és egy később érkező normál tengelytávú verzió közül választhatnak az ügyfelek. Az A8* orrában a 3.0 V6 TFSI, míg az A7 Sportback* és a Q5* motorházfedele alatt a 2.0 TFSI aggregát dolgozik. A négyhengeres változatok akár 367, illetve a hathengeresek akár 456 lóerő rendszerteljesítményével az Audi hálózatról tölthető hibridmodelljei (Plug-in Hybrid) a legerősebbek közé tartoznak vetélytársaik körében.

Az Audi új PHEV-modelljei sokoldalúságukkal tűnnek ki. Kanyargós utakon a quattro összkerékhajtás, a nyomatékgazdag elektromos motor és a nagyteljesítményű benzines erőforrás sportosan dinamikus menetteljesítményeket biztosító kombinációjával keltenek mély benyomást, míg városban helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli mobilitást tesznek lehetővé, a hosszú utazások során pedig nagy hatótáv és mérsékelt fogyasztás mellett kínálnak hosszú elektromos szakaszokat – amivel különösen is érdekesek az ingázók és a céges használók számára. A WLTP mérési eljárás szerinti tisztán elektromos hatótáv mindegyik modell esetében meghaladja a 40 kilométert, a magyar elektromos mobilitási szabályozás szerinti zöld rendszámmal pedig tulajdonosuk különböző adóelőnyöket és közlekedési kedvezményeket is élvezhet Magyarországon.

Hajtásrendszer és akkumulátor

Az adott járműszegmensnek és -típusnak megfelelően az Audi testreszabott hajtásrendszerekkel szereli hálózatról tölthető hibridmodelljeit (Plug-in Hybrid). Mindenkor az optimális rendszerteljesítmény előállításának célkitűzése jegyében, a fejlesztés során a különböző hajtáskomponensek harmonikus összhangja és a kifinomult energiamenedzsment állt a középpontban.

Az A8 L 60 TFSI e quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 2,7 – 2,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 61 – 57) csúcsmodellben a 3.0 TFSI erőforrás dolgozik. Ez a turbófeltöltésű, V6-os aggregát 250 kW (340 LE) teljesítményt és 500 newtonméter forgatónyomatékot produkál, rendszerteljesítményként pedig 330 kW (449 LE) adódik, míg a rendszer-forgatónyomaték 700 newtonméter. Elektromos motorként 350 newtonméter forgatónyomatékkal állandó gerjesztésű szinkrongép (PSM) szolgál.

A Q5 55 TFSI e quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)**: 2,4 – 2,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)**: 53 – 46) és az A7 Sportback 55 TFSI e quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)**: 2,1 – 1,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)**: 48 – 44) modellsorozatok PHEV-tagjaiba négyhengeres 2.0 TFSI erőforrást építenek, amelynek teljesítménye 185 kW (252 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 370 newtonméter. A rendszer-forgatónyomaték itt már 1250-es percenkénti fordulatszámnál eléri 500 newtonméteres maximumát. A négyhengeres benzinmotorral készülő PHEV-modelleket szintén alacsony üzemanyag-fogyasztás mentén kínált sportos menetteljesítmények jellemzik. A Q5 55 TFSI e quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)**: 2,4 – 2,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)**: 53 – 46) álló helyzetből mindössze 5,3 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra és akár 239 kilométer/óráig is gyorsíthat, míg az A7 Sportback 55 TFSI e quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)**: 2,1 – 1,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)**: 48 – 44) megfelelő értékei 5,6 másodperc és 250 kilométer/óra.

Az elektromos gépet folyadékhűtésű lítiumion-akkumulátor látja el elektromos árammal, amely a jármű padlózatában kapott helyet, s 385 voltos feszültségen energiatároló képessége 14,1 kWh (Q7: 17,3 kWh).