Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Nyitható tetejű sportkabrióval erősít a Toyota

Posted on 2019-10-152019-10-15 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Újabb taggal bővül a Toyota GR Sport családja. Ezúttal a szélesebb rokonságból választottak alapot a mérges aprósághoz, a módosítások pedig messze túlmutatnak a lelkesítő optikán.

Japánban folytatja a GR Sport modellcsalád bővítését a Toyota. Ezúttal a cégcsoportba tartozó törpeautó-specialista, a Daihatsu arra legalkalmasabb gyártmányát küldték edzőterembe.

A Toyota 2017-ben indította útjára a Gazoo Racing motorsport és tuning terén szerzett, széles körű tapasztalatát hasznosító, több lépcsős GR termékcsaládot. Különösen Japánban bővült lendületes ütemben a választék, városi kisautóktól a sportkupén át a buszlimuzinokig számos modell kapott GR Sport optikai és futóműcsomagot, vagy még magasabb szintű GR kezelést. Az első pillanattól fogva nyilvánvaló volt, hogy a kínálatot a sportautó esszenciáját megtestesítő roadster tenné teljessé, ám mivel a Toyotának jelenleg nincs kabrió modellje, ezt a hiányosságot eddig nem tudták orvosolni.

A Gazoo Racing mérnökei viszont nem voltak restek a szomszédba menni segítségért, és a Toyota Motor Company százszázalékos tulajdonában lévő Daihatsu márkánál meg is találták a hiányzó láncszemet. A Copen nemcsak a Daihatsu kínálatának, de a Kei-Car, azaz a japán városi törpeautó műfajának is az egyik legizgalmasabb darabja. A nyitható keménytetővel szerelt, kétüléses autócska orrában egy 658 köbcentiméteres turbómotor dolgozik. A 63 lóerő és a 92 Nm forgatónyomaték nem csábít felelőtlen száguldozásra, ám a 850 kilogrammos menetkész tömeggel társítva mégis meglehetősen dinamikussá teszi a 3,4 méteres csöppséget.

Ez a virgonc személyiség tökéletes kiindulási alappá tette a Copent a GT Sport kezeléshez. Hogy méltó legyen a nevére, módosították a padlólemez központi merevítő elemét, valamint az első rugótornyokat is kitámasztották. A megnövelt karosszériamerevség lehetővé tette a rugóráták feljavítását, a csavarrugók látványos pirosban pompáznak. A Gazoo Racing munkatársai hosszasan optimalizálták a futómű beállításait, így az új lengéscsillapítókkal szerelt felfüggesztés a dinamikus kanyarvétel, a kiváló tapadást és a finom rugózás nehezen összehangolható kombinációját nyújtja.

Az elektromos szervokormányt szintén keményebbre, közvetlenebbre hangolták, ami a mindössze 223 centis tengelytávval együtt rendkívül kezessé és fordulékonnyá teszi a könnyű autót. A Copen GR Sport határozott irányíthatóságához a Momo sportkormány és a Recaro ülések is hozzájárulnak, a sportos hangulatot fekete kárpitozás, klasszikus, analóg műszeregység és karbon hatású műszerfalbetétek erősítik. A nyolcféle színben rendelhető autó tetejét alapkivitelben motor mozgatja.

Kívülről is nehéz volna eltéveszteni a Copen GR Sport kivitelét: az autócska öblös, méhsejt-mintázatú hűtőmaszkot, kovácsolt BBS keréktárcsákat, aerodinamikailag optimalizált lökhárítókat és küszöbtoldatot kapott. Minden fényforrás LED-es, a ködlámpa és a fényszóró mellett ugyancsak szénszál-mintázatú burkolatokat találunk. Több ponton is feltűnik a Gazoo Racing jellegzetes fekete-piros emblémája, és ha ennyi sportosság nem volna elegendő, a GR Parts tartozékkínálatából különböző aerodinamikai idomokat rendelhetünk az autóhoz, az első splittertől a küszöbszélesítésen át az apró csomagtér fedelére illeszthető légterelőig.

Az egyetlen elem, amihez nem nyúltak hozzá a mérnökök, az az erőforrás. Ugyanakkor a hatfokozatú kézi váltóval szerelt modellek hajtott első kerekeinél részlegesen önzáró differenciálmű segíti a kigyorsítást a kanyarokból. Az autó hét szimulált fokozatot alkalmazó CVT erőátvitellel is megvásárolható.

A Toyota Copen GR Sport várhatóan nem lesz elérhető Japánon kívül, ugyanakkor a belpiacon nem elképzelhetetlenek további variánsok. A Daihatsu idén év elején mutatta be ugyanis a Copen kupéváltozatát, amelynél sportos berkekben igen jól csengő szénszálas tetőlemezzel váltották ki a mozgatható idomot. Ez a modell a fokozott karosszériamerevség révén még jobb vezethetőséget ígér, és mivel annak idején mindössze három hónapon át, alig kétszáz példányban gyártották, a Copen Coupé exkluzivitása is amellett szól, hogy legalább egy limitált széria erejéig a Gazoo Racing gondjaira bízzák.

Fotók: Toyota

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Toyota GR Sport

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (19.10.15.) – Ferrari 250 GT Series I Cabriolet
Next Post: Van képünk hozzá (19.10.16.) – Aston Martin Vantagelime Essence

kapcsolódó

  • A Toyota űrtechnológiát is bevet az önvezető autók fejlesztése során Nyúz
  • Kia Picantókkal erősít a MOL Limo Nyúz
  • Minigolf helyett terepkaland Nyúz
  • Visszaszámlálás az új Golfhoz (6.) Nyúz
  • A CUPRA az első CUPRA Leon bemutatkozásával egyidőben nyitotta meg új központjának kapuját Nyúz
  • Nem viccelnek! Felkészültek a szezonra Nyúz
2019. október
hKscpsv
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
« szept   nov »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Újrahasznosított autó?
  • Videón mutatja be a BKK az autóbuszsáv-ellenőrzési akcióját
  • Bemutatkozott az ID. 2ALL
  • Kiosztották a Kerékpárosbarát Település és a Kerékpárosbarát Munkahely címeket
  • Gáz- és dízelüzemű buszokat állítanak forgalomba Zala vármegyében
  • Érkeznek Goya mesterművei
  • Új csúcskategóriás okoseszközöket mutat be a Huawei Európában
  • A Sony 2023-as tévéi
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
Hiba történt: a hírcsatorna nem elérhető. Később próbálkozzunk újra.
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.