Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Osztálykirándulás Toyota Coaster Beach Master-rel a világ végére

Posted on 2019-10-022020-06-08 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Nem kell, hogy a tereptúrázás magányos, terepjárót igénylő műfaj legyen: egy ausztrál vállalkozás kőkemény terepjáróvá építi át a Toyota midibuszát!

A Toyota Coaster a délkelet-ázsiai és óceániai térség kedvelt modellje, ha csoportok szállításáról van szó. Az immár ötven éve gyártott, 17-30 személyes kivitelű típus kezdetben a Dyna alapjaira épült, és az évtizedek során a Toyota egyik legfontosabb alaptípusává vált a régióban. A modellváltozatok sokasága zavarba ejtő: készült belőle hibrid verzió (a Coaster Hybrid már 1997 augusztusában megjelent, tehát hamarabb, mint a Prius!), a hongkongi piac kedvéért gyártották autógázra átalakítva, és létezett belőle légrugós kivitel is. A legszélsőségesebb variáns kétségtelenül a BB58-as típus volt, amelyet gyárilag a Toyota katonai terepjárójának, a Megacruisernek a portálhidas összkerékhajtási rendszerével szereltek fel.

Ez utóbbi kiemelkedő terepalkalmassággal ruházta fel a nagykapacitású utasszállítót, ám ritka volt, drága és bonyolult, így 2003-ban, egy évtized után fel is hagytak a gyártásával. Az összkerékhajtású minibusz iránti igény azonban megmaradt, a lyukat pedig egy magánvállalkozás, a 4×4 TourBus foltozta be.

Ha ismerősen cseng a név, nem véletlenül: az ő testvércégük, a Bus 4×4 építi be a Land Cruiser hajtásláncát a Hiace alá. Voltaképpen itt is ugyanazt az elvet követték, mint a furgon átalakítása során, egy fontos különbséggel: míg a hosszú tengelytávú Hiace Commuterbe a Land Cruiser Prado hajtáslánca kerül, a Coaster a keményvonalas Land Cruiser haszonjármű kivitelének, a 70-es szériának a felezővel szerelt, állandó összkerékhajtási rendszerét kapta meg.

Ezzel azonban még nincs vége a beavatkozásnak. Független konstrukcióra cserélik a Coaster első felfüggesztését, elöl-hátul megemelik a futóművet, valamint a hajtott első tengely miatt lecserélik a fékrendszert. Opcióként rendelhető nagyobb kapacitású üzemanyagtartály, illetve a felhasználás tervezett módjától függően akár ivóvíztartállyal is felszerelhető a jármű. A kis átmérőjű dupla hátsó kerekeket kiváltó, speciális terepabroncsokkal szerelt szimpla kerekekkel brutális 295 milliméterre növelhető a hasmagasság – egyébként arra is lehetőség van, hogy az ügyfél csak futóműemelést kérjen, a hajtáslánc bolygatása nélkül.

A 4×4 TourBus egyébként a jármű padló fölötti elemeinek, azaz a karosszériának az átalakításától sem riad vissza. Számos lakóautót építettek már, többek között egy olyan típust is, amely a táborhelyen oldalra kitolható modul, úgynevezett slide-out segítségével tehető jóval tágasabbá. Eddigi leglátványosabb munkájuk egy ügyfél kérésére készült. A Coaster utasterének a hátsó felét leválasztva hatalmas platót alakítottak ki. Erre egy komplett szabadtéri konyhát, valamint egy másodlagos, felnyitható rakfelületet telepítettek. A túlméretes pickupra emlékeztető kalandjárgányról nem közöl adatokat a cég, hiszen az teljesen egyedi megrendelésre készül, referenciamunkának viszont tökéletes – a 4×4 TourBus nyilvánvalóan bármit képes megépíteni, csak Toyotából legyen.

Hogy ez mennyire igaz, arra a LandAce névre keresztelt furcsaságuk a bizonyíték. A több példányban is elkészített öszvér a Toyota Land Cruiser 70-es fülkéjét és alvázát kombinálta a Hiace komplett dobozával – kívánság szerint egybe nyitott vagy leválasztott kivitelben. Az így kapott jármű az Európában egykor divatos, kétajtós kombifurgonok stílusát idézi, csak persze jóval nagyobb méretben: a 6,4 méteres hosszhoz 1,88 méteres szélesség és tekintélyes, 2,6 méteres magasság társul. A kétüléses behemót 4.5 literes, nyolchengeres turbódízel erőforrása (202 LE, 430 Nm) ötfokozatú kézi sebességváltó, valamint felező közbeiktatásával hajtja a négy kereket. Az üzemanyagtartály 180 literes, a jármű terepképességeit jól érzékelteti, hogy alapfelszerelés a sznorkel. A LandAce vásárlói előszeretettel építettek lakóautót a furcsa hibridből, de az autó megállíthatatlan áruszállítóként is helyt állt.

Fotók: Toyota, https://4x4tourbus.com.au

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Troll aki István Tags:Coaster Beach Master, Toyota, Toyota Coaster Beach Master

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (19.10.02.) – Mercedes-Benz X Class Tuning Kahn-
Next Post: Már többe kerül az éjszakai repülés Budapest felett a légitársaságoknak

kapcsolódó

  • Zsák a foltját – Mobilitási partnerség és Volkswagen flották a 2020-as labdarúgó Európa-bajnokságra Nyúz
  • Az egész éves FIA hátszéllel bíró Hamilton végül nem nyerte az idényzárót és a világbajnoki címet Nyúz
  • Nem állítják le minden amerikai járatukat az európai légicégek Troll aki István
  • Szép a színe, arcom csupa derű Troll aki István
  • Esett a cseh ipari termelés a járműgyártás zuhanása miatt Troll aki István
  • Az elmúlt napok fészbuk poztjai alapján az audi PR-os lesz az év… Nyúz
2019. október
hKscpsv
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
« szept   nov »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Magyarországon is bemutatkozott az új DS 7 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Lassan ébredezik a használtautó-piac
  • Hamis autódiagnosztikai eszközöket és szoftvereket foglalt le a NAV
  • Megérkezett Magyarországra az új DS 3 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Vérbeli terepjárókat villantott a Lexus a Tokio Outdoor Show-n
  • Négy Fülesbagoly Tehetségkutató lesz idén, tíz fesztiválon is zenélhetnek a díjazottak
  • Együttműködésre lép a GKID és a Mastercard
  • Csütörtöktől mozikban A VÁD 
  • A tükörképüket támadó madarak védelmére hívják fel a figyelmet a természetvédők
  • Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.