Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Néhány dolog, amit érdemes tudnod a Budapesten megjelent elektromos közösségi közlekedési eszközök kapcsán

Posted on 2019-09-192019-09-18 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Elektromos robogó protokoll

Egyre több elektromos közlekedési eszköz jelenik meg a főváros utcáin – ami természetesen megosztja a budapestieket. A környezetvédelem hívei örülnek, mások viszont nem mindig felhőtlenül boldogok. Ahhoz, hogy gördülékeny legyen az együttélés, és még könnyebben megtalálhassák a helyüket a város életében az új típusú közlekedési eszközök, néhány dolgot mindenkinek érdemes megtanulnia. Ezek közül a legfontosabbat Tóth-Báló Tamás össze is szedett számunkra.

Egyre népszerűbbek az új közösségi közlekedési eszközök – amivel persze együtt jár a piac átalakulása is: a nehéz és lomha testű járgányok kora leáldozóban, a friss, fürge és városi forgalomban is jól használható eszközök csillaga azonban emelkedőben. De nem csak a modern és kényelmes funkcionalitásaik (applikációk, nagy kapacitású akkumulátorok) miatt szeretik egyre többen az e-robogókat (legyen szó kismotorról vagy rollerről), hanem azért is, mert gyakorlatilag bárhova el lehet érni a városban 10 perc alatt. Talán kevesen tudják, de ezekkel az eszközökkel éppen úgy lehet a buszsávban haladni, mint akár –ahogy azt az olasz filmekben annyiszor látjuk– a piros lámpáknál a kocsisor elejére állni.

Mit kell azonban tudnunk?

A Budai vár és a Margitsziget tabu. Gyerekkorunk óta ismerjük a sziget saját e-közlekedési eszközét (Bringóhintó) – így nem is kell oda több jármű. Az ok prózaian egyszerű: a sziget elsősorban a családi élet színtere, amitől persze még közlekedhetnének arra, de a „békés társadalmi együttélés” jegyében talán mindenkinek jobb, ha ez háborítatlanul így is marad.

Egyik járművel sem hagyhatod el Budapestet. Ez a segédmotoros kerékpárokra, így például az ogremobilokra mindenképp igaz. A hatályos KRESZ szabályok szerint lakott területen kívül láthatósági mellényt kell viselnie a jármű vezetőjének (ami nem része a mellékelt felszerelésnek), valamint pl. autópályára, autóutakra kifejezetten tilos ráhajtani. 

Bukósisak nélkül egy centit sem. Az olyan komolyabb szolgáltatók, mint például az Ogre & co, mindent megtesznek – saját és ügyfeleik jól felfogott védelmében – hogy megfelelő biztosításokkal rendelkezzenek, tehát van CASCO is az elektromos robogón. A bukósisak használata pedig kötelező. A közút veszélyes üzem: bármikor történhet nem várt eset, ilyenkor pedig a legjobb, ha testi épségünk is védve van a nem kívánatos behatásokkal szemben.

Ha lemerült, ne akard tölteni. Lemerült alattad az elektromos robogó? Sebaj! Részben arra szolgál az általad fizetett bérleti díj, hogy cserébe a szolgáltatód, akitől bérled a járművet, feltöltve és tisztán tartsa forgalomba azt – ami persze neki is jogos érdeke. Szóval: ha ilyet tapasztalsz, ne aggódj, megcsinálják helyetted a szakemberek.

Az alkohollal szembeni zéró tolerancia rád is vonatkozik! Te döntesz: iszol vagy vezetsz. Az összes szolgáltató azonban egységfrontba tömörül – ahogy a közlekedésben résztvevő más szereplők, vagy éppen „felügyeleti szervek” is – senki sem tolerálja az ittas vezetést.

A járda a gyalogosoké, a biciklisáv pedig a bicikliseké.

Az elektromos városi közlekedés egyik hatalmas előnye az autókkal szemben, hogy FUN ezekkel az eszközökkel közlekedni. Mit jelent ez a gyakorlatban? Jó szlalomozni, jó olyan helyeken menni, ahol más járművek nem tudnak. De! Nem nehéz belátni, hogy egy 45 km/h-val száguldó jármű mennyire veszélyes a sokkal lassabban haladókra. Cserébe viszont a buszsávokban haladva (ez szabályos) nagyon gyorsan el lehet jutni úti célunkig. Itt is igaz: csak akkor lehetsz biztonságban, ha mások is biztonságban vannak tőled.

Nem kell órákat parkoló kereséssel tölteni – de a jó illem fontos. Segédmotorral szinte bárhova lehet parkolni a járdán, de néhány szabályt mindenképp tartsunk be: hagyjunk legalább 1,5 méternyi helyet, hogy legyen elegendő mozgástér egy babakocsinak is, ne állítsuk a robogót az üzletek bejárata elé, vagy képezzünk belőle bármilyen akadályt.    

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:elektromos, elektromos robogó, robogó

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (19.09.19.) – McLaren GT
Next Post: Íme az LY 650 luxusyacht

kapcsolódó

  • A Budapest Airport cargo forgalma rekord negyedévvel zárta 2020-at Nyúz
  • Repülőgép-katasztrófát szimuláltak a héten a ferihegyi repülőtéren Nyúz
  • Ernst Prost segítséget kér Ukrajnának Nyúz
  • Ismét sztrájkolnak több nagy brit repülőtéren a határrendészeti dolgozók Nyúz
  • A Skoda Octavia vRS a kategóriája világcsúcsát érte el Nyúz
  • Verstappené az első rajtkocka Austinban Nyúz
2019. szeptember
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
« aug   okt »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Megérkezett Magyarországra az új DS 3 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Vérbeli terepjárókat villantott a Lexus a Tokio Outdoor Show-n
  • Közel 65 ezer használtautó cserélt gazdát februárban
  • A Geely kínai járműgyártó rekordbevétellel zárta 2022-t
  • Összetett fejlesztési programot hajt végre a Pécsi Gázautó Kft.
  • A tükörképüket támadó madarak védelmére hívják fel a figyelmet a természetvédők
  • Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
  • SHAZAM!
  • Lassuljunk bele a tavaszba!
  • Országos rendezvénysorozattal ünnepel a harmincéves magyar IQ-klub
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.