A világ egyik legfiatalabb flottájával repülhetnek a Wizz Air utasai
A Wizz Air immár nemcsak Európa egyik leggyorsabban fejlődő, hanem a világ egyik legfiatalabb flottával rendelkező légitársasága – ez derül ki a svájci légügyi információs- és adatelemző központ, a CH-AVIATON friss adataiból.*
A világszerte legalább 100 repülőgéppel bíró légitársaságok között a Wizz Air rendelkezik az egyik legfiatalabb – átlagosan 5,43 éves – flottával: Európából egy, míg világszerte is csak további két légitársaság flottája fiatalabb hazai légitársaság repülőgépeinél. A diszkont légitársaságok között pedig a Wizz Air áll az első helyen.
Légitársaság | Repülőgépek átlagéletkora (év) | Bázis |
Aeroflot | 4,70 | Oroszország |
Hainan Airlines | 5,06 | Kína |
Saudia | 5,13 | Szaúd-Arábia |
Wizz Air | 5,43 | Magyarország |
Sichuan Airlines | 5,65 | Kína |
A Wizz Air brit leányvállalata, a Wizz Air UK álló flottája a második legfiatalabb a világon. A gépek átlagéletkora mindössze 0,95 év.
Légitársaság | Repülőgépek átlagéletkora (év) | Bázis |
Norwegian Air Sweden | 0,74 | Svédország |
Wizz Air UK | 0,95 | Egyesült Királyság |
Norwegian UK | 1,04 | Egyesült Királyság |
SAS Scandinavian Airlines Ireland | 1,30 | Írország |
Flyadeal | 1,34 | Szaúd-Arábia |
A fiatal és modern géppark kulcsszerepet játszott abban, hogy nemrég a Wizz Airt a világ tíz legbiztonságosabb diszkont légitársasága közé választotta az AirlineRatings.com, a világ egyetlen, a légiközlekedési szolgáltatók biztonságát és szolgáltatásait értékelő szervezete.
A Wizz Air flottája azzal, hogy folyamatosan új gépekkel fiatalodik, a környezetet is egyre kevésbé terheli. Márciusban érkezett meg a budapesti bázisra az első Airbus A321neo repülőgép, amelyből azóta összesen hat teljesít szolgálatot a budapesti bázison. A légitársaságnak jelenleg 274 darabos repülőgéprendelése van, mely 20 Airbus A321XLR, nagy hatótávolságú típust is tartalmaz. Az Airbus A321neo repülőgép új generációs hajtóművei és a kabintér iparági referenciát jelentő újításai együttesen csaknem 20 százalékos üzemanyag-megtakarítást biztosítanak. Az Airbus A321neo zajterhelése közel 50 százalékkal alacsonyabb a korábbi modellekéhez képest, valamint nitrogén-oxid-kibocsátása is 50 százalékkal kisebb az elődeihez viszonyítva. Utasonként és kilométerenként 56,5 grammos CO2 kibocsátásával 2019 májusában a Wizz Air volt a legkisebb ökológiai lábnyommal rendelkező légitársaság Európában.
Diederik Pen, a Wizz Air Holding ügyvezető alelnöke és üzemeltetési igazgatója elmondta: „A Wizz Air számára továbbra is a biztonság az első és legfontosabb szempont, ezért évek óta folyamatosan új repülőgépekkel bővítjük és fiatalítjuk a magas színvonalon karbantartott flottánkat. Büszkék vagyunk arra, hogy mára a Wizz Air rendelkezik nemcsak Európában, hanem a világon is az egyik legalacsonyabb átlagéletkorú gépparkkal, és így, a kiválóan képzett személyzetünkkel együtt utasaink kiszolgálásában is a legmagasabb színvonalat tudjuk biztosítani, miközben az új Airbus A321neo repülőgépek érkezésével utaskilométerenként számolt ökológiai lábnyomunk is egyre kisebb.”
* A CH-AVIATON felmérésében olyan kereskedelmi légitársaságok adatai szerepelnek, amelyeknek legalább 5 repülőgépből áll a flottájuk és azok befogadóképessége legalább 30 fő.