Azt merik állítani, hogy van amiben a Fabia és a Rapid még egy luxusautónál is jobb
177 kérdés, amely az autók minden részét érintik, és ezekre a kérdésekre az autók 3 éves korában kell válaszolnia a tulajdonosoknak. Így készül a JD Power megbízhatósági és elégedettségi felmérése. A válaszokat végül 100 autóra vetítve értékelik.
Ha tehát a számoszlopot nézzük, az ott szereplő érték azt jelentik, hogy 100 autóból ennyi autóval volt valamilyen problémája a tulajdonosoknak. A J.D. Power hosszú évek óta készít ilyen felméréseket kontinensekre, illetve országokra bontva is. A mi szempontunkból talán a nem oly régen megjelent német felmérés a legfontosabb, hiszen az ottani autóállomány sokkal inkább leképezi az itthon is elérhető márkákat és típusokat.
Motor és hajtás, fűtés és hűtés, elektronika, karosszéria, belső tér, extrák, szervizszolgáltatás. Az ezekkel kapcsolatos kérdéseken túl az is érdekli a kutatókat, hogy volt, illetve van-e ugyanolyan márkájú autója a tulajdonosnak. Azt is megkérdezik, hogy az esetleges hibák ellenére mennyire elégedett autójával a tulajdonosa?
Mindezeket piaci kategóriánként is vizsgálják, és a címben említett kérdésre itt találjuk meg a választ. Hiszen a kisautók között a FABIA, míg a nemrég leköszönt RAPID – készletről még elérhető a modell – a kompaktok között lett a kategória legjobbja. A SUPERB a középkategóriában a második helyen végzett.
Ha az összesített eredményeket vizsgáljuk, akkor a ŠKODA eddig sem szerepelt rosszul ezeken a felméréseken, tavaly például éppen csak lecsúszott a dobogóról. Idén viszont nagyot lépett előre, hiszen két helyet javítva végzett másodikként.
Sőt! A TOP 20 – legjobban szereplő – modell között a második helyen a RAPID végzett 55 ponttal, ötödik helyen a ŠKODA YETI (65 pont), a hatodikon pedig a FABIA (70 pont). Ezzel a ŠKODA 3 modellje is a legmegbízhatóbb TOP 20 között szerepel. Ez eredmény azért is jelentős, mert olyan márkák, amelyeket a megbízhatóság szobraként tart számon a piac jelentősen visszaestek.
Persze a puszta számoknál más érdekessége is van még a kutatásnak. Az is kiolvasható belőle például, hogy a vásárlók minél többet költenek autójukra vásárlásnál, annál inkább megbocsájtók velük szemben. Így hiába szerepelnek drága modelljeikkel rendre a lista végén a prémium gyártók, tulajdonosaik elnézik hibáikat.