Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Amerikai sportautó-legendaként is mutatós a Toyota GR Supra

Posted on 2019-08-162019-08-15 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Nem hagyja nyugodni az autórajongó grafikusok fantáziáját az ötödik generációs Toyota Supra. Ezúttal minden idők egyik legdurvább utcai sportautójának bőrébe bújtatták bele.

Mi a közös az új generációs Toyota Suprában és az elmúlt 25 év egyik legszélsőségesebb sportautójában, a Dodge Viperben? Első hallásra semmi. Származási helyük mellett eltérő a motorkonstrukciójuk (a Viper V10-es hajómotorjával szemben a Supra egy klasszikus, soros hathengerest alkalmaz), és míg a Toyota kifinomult, kényelmes és kezes, az alvázas szerkezetű Dodge egy betörésre váró (illetve annak minden porcikájában ellenálló) vadállat volt.

Ugyanakkor mindkettő egy patinás, klasszikus vérvonal leszármazottjaként lépett a színre (Carroll Shelby az általa tervezett 427-es Cobra szellemi utódjaként tekintett a Viperre), és alapvető konfigurációjuk is hasonló: a hangsúlyosan hosszú orr-rész és az extrém rövid far messze hátratolt utasteret eredményez, amelynek kupolás teteje egyszerre gondoskodik a megfelelő helykínálatról és a sportosan testhez simuló vezetői környezetről.

Nyilván ezt a hasonlóságot vette észre az interneten flathat3d néven alkotó és publikáló, tajvani grafikus, amikor elkészítette a Supra ACR átiratát. Az ACR az American Club Racing kifejezés rövidítése volt, és 1999-től kezdve jelölte a kifejezetten versenyhasználatra felkészített Vipereket. Az egyedi K&N légszűrőkkel, BBS keréktárcsákkal, ötpontos Oreca versenyövekkel és Koni lengéscsillapítókkal felszerelt modell motorsport-ambícióit a légkondicionáló és az audiorendszer hiánya érzékeltette.

Az ACR variánsok a típus későbbi generációjában is visszatértek, adaptív felfüggesztéssel, csökkentett tömeggel, nagyobb motorteljesítménnyel, feljavított aerodinamikával okoztak örömöt. Az ACR Viper egyes generációit a néven kívül a modellvariáns speciális, aszimmetrikus sávozása, valamint hatalmas hátsó szárnya is összekötötte.

Pontosan ezeket a meghatározó stílusjegyeket ültette át virtuális tanulmányautójába a tajvani tervező, természetesen az eltérő arányokhoz és a jó ízléshez igazítva a légterelő méreteit. A képet markáns első splitter és a lökhárítón elhelyezett, oldalanként két-két szárnyacska teszi teljessé. Egy hiányérzetünk mégis maradt – illetve talán mégsem. Hiszen amilyen jól állt a barbár egyszerűségű Vipernek a küszöb mellett kivezetett, öblös kipufogócső, annyira idegen volna a Supra kifinomult stílusától ez a megoldás.

Fotók: Toyota, flathat3d

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Toyota GR Supra

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (19.08.16.) – Mercedes Actros
Next Post: A Boeing felfüggesztette a 777-8-as repülőgépe fejlesztését

kapcsolódó

  • Fotók érkeztek a kamionbalesetről Nyúz
  • Nem humbug, hogy a HUMDA veszi át az elektromobilitási pályázatok lebonyolítását Nyúz
  • Verstappen nyerte a rettenetesen unalmas idényzárót Nyúz
  • Először tart bemutatót Budaörsön a magyar fejlesztésű új műrepülőgép Nyúz
  • A Cupra új otthonát hivatalosan jövő év első negyedévében avatják fel Nyúz
  • Trogiccsbusz gyűjti a cipősdoboz-ajándékokat Nyúz
2019. augusztus
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
« júl   szept »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Szabálytalankodó autósokat bírságoltak civil járműből ellenőrző rendőrök Budapesten
  • A Volvo Trucks és a Boliden közösen állítanak forgalomba elektromos teherautókat a földalatti bányamunkák elvégzésére
  • 27 új Siemens Desiro ML motorvonat érkezik az ÖBB-hez
  • Újabb közlekedésrendészeti ellenőrzések
  • További funkciók és továbbfejlesztett technológia a Mercedes-AMG GLA és GLB számára
Hiba történt: a hírcsatorna nem elérhető. Később próbálkozzunk újra.
  • Az internetes csalásokra is felhívja a figyelmet az országos pénzügyi teszt
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • A Mazda CX-9 gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.