Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Lexus LS 1951-ből?!

Posted on 2019-08-152022-05-23 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Első pillantásra rozsdaette Chevrolet szedánnak néznénk, pedig Jake Caldwell autója egy Lexus LS 400 – épp csak átszabták egy kicsit. Pontosabban nagyon durván.

Ha a késő negyvenes évek amerikai autóiparáról beszélünk, rendszerint a Chevrolet Deluxe formavilága rajzolódik ki lelki szemeink előtt, még ha nem is tudunk róla. A háború alatti és azt követő években abszolút piacvezetőnek számító modellcsalád 1949-ben teljesen megújult, és a márka legnépszerűbb típusaként képviselte a Chevrolet-t a felsőkategóriában. Ebbe a fényűzésbe a hatszemélyes Styleline Deluxe jelentette a belépőt, mint megfizethető luxusautó. Minden szempontból tökéletes választás tehát az amerikai autók szerelmeseinek, ám csalódni fog, aki öblögető V8-as dübörgésre és mindent elsöprő nyomatékra számít: a típust annak idején 3.5, majd 3.9 literes, soros hathengeres motorokkal szerelték, és a nehéz vas még az utóbbi nem túl fickós 105 lóerejével sem volt túlmotorizált, nem is beszélve a belépő motor 90 lóerejéről.

A modell szerelemeseinek tehát kézen fekvő megoldás volna beépíteni egy modern, nagyteljesítményű motort, ez azonban önmagában sem megbízhatóvá, sem mai szemmel nézve kényelmessé nem tenné a cirkálót. Ezért a Colorado államban élő Jake Caldwell megfordította a dolgot: a Chevrolet karosszériapaneljeit átszerelte egy 370 ezer kilométeres futásteljesítménye ellenére kiemelkedően jó állapotban lévő, első generációs Lexus LS 400 vázára.

Mivel Jake tapasztalt autószerelő és -átépítő (korábban a Toyota Supra ikonikus sorhatos 2JZ blokkját építette bele egy kivénhedt Toyota Cressida szedánba, rém szórakoztató driftautót készítve ezzel), a munka végkimenetele miatt egy percig sem aggódott. Lelkesedésének legfeljebb az szabhatott volna gátat, hogy alkotásához mit szólnak barátai, a Yankiizoku japánautó-rajongó klub tagjai. Mivel azonban a többiek maximálisan támogatták elvetemült ötletét, mindössze 65 nap alatt véghez is vitte a nagy átépítést, méghozzá otthon, saját garázsában.

Miután az első segédvázkeretet és a hátsó bölcsőt külön merevítő elemekkel összekötötte, az övvonal fölött levágta az autó karosszériáját, és végül rászerelte az alvázas Chevy karosszériaelemeit – mindez persze jóval bonyolultabb volt, mint ahogy hangzik.

Ennél is nagyobb bravúr, hogy az egész művelet mindössze 1500 dollárjába került – ebből 500 dollárt költött a Lexus motorjára, illetve az egykor szebb napokat látott Chevrolet kibelezett karosszériájára, a többi pénzt pedig a hajtáslánc elemeinek a tökéletesítésére fordította.

Az autó mechanikusan megegyezik az eredeti LS 400-assal, még a differenciálművét sem kellett lehegeszteni ahhoz, hogy az első generációs, facelift utáni luxusautó 250 lóerős V8-asa könnyedén elfüstölje a hátsó gumikat. A nagy meglepetés az utastérben vár az emberre, hiszen Jake a Chevrolet Styleline Deluxe eredeti műszerfalát építette be – a háromszemélyes üléspad helyére viszont egy Bride versenyülést szerelt be. Az autót ugyanis nem közúti használatra szánta: driftversenyeken és japánautó-találkozókon szeretné szórakoztatni a hozzá hasonló szellemiségű autórajongókat.

Az átépítés teljes folyamatát az alábbi videóban kísérheti végig: https://youtu.be/mFBWP4ihvSM

Az elkészült autót akció közben pedig az alábbi rövid videókban nézheti meg: https://www.facebook.com/watch/?v=388396181811553

https://www.facebook.com/jake.caldwell.b12/videos/pcb.2413062042066731/2413061578733444/?type=3&theater
https://www.facebook.com/jake.caldwell.b12/videos/pcb.2413062042066731/2413061725400096/?type=3&theater

Fotók: Lexus, Yankiizoku (Facebook), Hemmings Motor

Videók: Jake Caldwell, Yankiizoku (YouTube)

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:1951, Lexus LS

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (19.08.15.) – Aston Martin DBX
Next Post: KRESZ-reform indul Németországban

kapcsolódó

  • Leclerc, Sainz, szörnyeteg Lajos Nyúz
  • A legrasszistább pilóta indulhat az élről a vasárnapi Magyar Nagydíjon Nyúz
  • A Kia befejezi a Stinger gyártását limitált Tribute kiadással Nyúz
  • Már többe kerül az éjszakai repülés Budapest felett a légitársaságoknak Nyúz
  • A drog rossz! Érteeeem? Rendőri intézkedés közben halt meg egy férfi Budapesten Nyúz
  • Nem viccelnek! Hálózatba köti autóit a Toyota Nyúz
2019. augusztus
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
« júl   szept »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Szabálytalankodó autósokat bírságoltak civil járműből ellenőrző rendőrök Budapesten
  • A Volvo Trucks és a Boliden közösen állítanak forgalomba elektromos teherautókat a földalatti bányamunkák elvégzésére
  • 27 új Siemens Desiro ML motorvonat érkezik az ÖBB-hez
  • Újabb közlekedésrendészeti ellenőrzések
  • További funkciók és továbbfejlesztett technológia a Mercedes-AMG GLA és GLB számára
Hiba történt: a hírcsatorna nem elérhető. Később próbálkozzunk újra.
  • Az internetes csalásokra is felhívja a figyelmet az országos pénzügyi teszt
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • A Mazda CX-9 gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.