Az útkarbantartáshoz is az „összekapcsolt autóktól” érkező információkat használnák
A Toyota Mobilitási Alapítvány azt tanulmányozza a japán Akaiwa városában, hogyan használhatók fel az úgynevezett összekapcsolt technológiákat használó autók (connected car), azaz az internethez és a jövőben egymáshoz is kapcsolódó autók által szolgáltatott járműadatok az útkarbantartáshoz.
A Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) Akaiwa önkormányzatával és rendőrségével, valamint Okayama Prefektúra hatóságaival és a helyi egyetemmel közösen megrendezett konferencián vitatja meg az összekapcsolt autókból származó adatok alkalmazását az útkarbantartás tekintetében. Jelenleg az önkormányzatok az útkarbantartási igényeket a rendszeres járőrözésből származó megfigyelésekre alapozzák, figyelemmel a hétköznapi úthasználat biztonságára, a balesetmegelőzésre, illetve a természeti katasztrófák idején szükséges kitelepítési útvonalak biztosítására. A közelmúlt természeti katasztrófái annyi kárt tettek az ország infrastruktúrájában, hogy a többletkiadások miatt újabb forrásokra van szükség, ez pedig igen megterhelő a helyi hatóságok számára.
Már ma is léteznek olyan önkormányzatok, amelyek különféle járműadatokat, illetve a járművek kameráiból származó képeket használnak fel az útburkolatok állapotának megfigyelésére. Ezek a megoldások általában nagyobb településeken működnek, hiszen a hatóságoknak elegendő pénzzel kell rendelkezniük a költségek fedezésére. A legtöbb kis és közepes méretű önkormányzat korlátozott pénzügyi helyzete azonban nem teszi lehetővé e módszer alkalmazását. Ezt a helyzetet pedig meg kell oldani.
Az Akaiwában megrendezett konferencia fő témája egy fenntartható, alacsony költségű útkarbantartási rendszer kifejlesztése, ami követendő példaként működhetne más kis és közepes méretű településen is. A vizsgálat célja úgy ötvözni az összekapcsolt autók járműadatait és a fedélzeti kamerák képeit, hogy a veszélyes úthibákat a legrövidebb időn belüli észlelhessék. Emellett a vizsgálat lehetővé teszi, hogy a hatóságok több, más jellegű veszélyforrást is észlelhessenek, jelenleg ugyanis az eljárás csak az útburkolat hibáira terjed ki, ám a jövőben például a kidőlt fákat vagy a megrongálódott jelzőtáblákat is észlelni lehet. Egyebek mellett a konferencia foglalkozik még a közlekedésbiztonsággal, a forgalmi dugókkal és a természeti katasztrófák idején is biztonságos mobilitás kérdéseivel. Ezek a témák és kezdeményezések arra szolgálnak, hogy a települések biztonságosabban működhessenek.
A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!