Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

A Lexus dizájn-főhadiszállása három világot köt össze

Posted on 2019-07-292019-07-24 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A globális vásárlóközönség számára izgalmas és vonzó új formatervek tekintetében a mára nem csupán autóipari formatervezés, hanem a nemzetközi dizájnvilág élvonalába is tartozó Lexus felismerte, hogy mennyire fontos megérteni a világ különböző tájain élő emberek gondolkodását, prioritásait és ízlését. Éppen ezért a vállalat három egészen különböző helyszínen, más-más kultúrák gyújtópontjában hozta létre formatervezési központjait. Ezek a stúdiók önállóan és együtt is képesek dolgozni, és radikális ötletekkel gazdagítják az új modellek merész dizájnját, látványosan megkülönböztetve a Lexust minden más luxusautó-gyártótól.

A Lexus dizájn-főhadiszállása Japánban, Toyota Cityben működik. 1948 óta ez a központja a Toyota Csoport formatervezési tevékenységeinek, amelynek a japán luxusautómárka zászlóshajója. A stúdióban a nyers vázlatoktól a 3D tervezésen át egészen a prototípus építéséig a kreatív munka minden fázisát képesek elvégezni. A legfelső szintet egy 200 tonnás, elhúzható tető fedi, hogy az új modelleket a természetes fényben is megvizsgálhassák a szakemberek, egy másik emeleten pedig teljes méretű színházterem és virtulásvalóság-felszerelés kapott helyet a számítógépes dizájn tökéletesítéséhez. Az itt dolgozó tervezők alkották meg a jelenlegi Lexus LS legfelsőbb kategóriás luxuslimuzin, valamint az RX prémium SUV és az LC szupersportkupé formáit – utóbbi LC számos rangos nemzetközi dizájn-díjat is elnyert.

A Lexus európai formatervezési központja Dél-Franciaországban, Nizza közelében található. Az ED2 a 2000-es évben nyílt meg, valahol félúton az Alpok és a Földközi-tenger között, és már maga a központ elhelyezkedése is ihlettel szolgál az innovatív gondolkodáshoz. A kifejezetten e célra tervezett, 6000 négyzetméteres stúdióban dizájnerek és modellezők fejlesztik a Lexus tanulmányautóit, együttműködve Japánban dolgozó kollégáikkal.

A trió harmadik tagja a kaliforniai Newport Beach-en működő CALTY Formatervezési Kutatóintézet. A stúdió még a Lexus márka születése előtt jött létre, és ahogy Kevin Hunter elnök elmondja: “Mi nem csupán dizájn-stúdióként működünk, hanem rengeteg kutatást is végzünk, amire nagyon büszkék vagyunk. Ezért szerepel ez a stúdió nevében is.”

A CALTY mindig is a Lexus kreatív melegágyának számított; legutóbbi munkájuk közt szerepel a CT 200h eredeti koncepciója, illetve az LC kupé előfutára, az LF-LC megalkotása. Jelenleg szorosan együttműködnek egy másik létesítménnyel, amely a michigani Ann Arborban gyártástervezéssel foglalkozik.

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Lexus dizájn-főhadiszállás

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Folytatódik az e-transzformáció az Audi Hungariánál
Next Post: Csökkent a személyautók gyártása Csehországban

kapcsolódó

  • Egy medvegázolás nem megfelelő kezelése miatt leváltja Hargita megye prefektusát a belügyminiszter Nyúz
  • A Tappancs Állatotthon lakóinak oltását támogatja a Bridgestone Nyúz
  • Lawrence Stroll, az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® Team ügyvezető elnöke megjegyzése a Hondávall kötött megállapodásról Nyúz
  • Több tűzoltó megsérült egy váci bemutató alatt (Fotók) Nyúz
  • Már lehet foglalni jegyet a júniusban induló éjszakai SEA←YOU vonatokra, az Adriára Nyúz
  • Már megin’ az autóipar Nyúz
2019. július
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« jún   aug »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Újra a TOP10-ben Kovács Bálint az IDM második versenyhétvégéjén
  • Ez már a XXI. század – A Hősök tere környékén is korszerűbbé vált az utastájékoztatás
  • A Continental veszprémi telephelye az idén elérte az egymilliárd legyártott szenzort
  • A Toyota a karbonsemlegességet és a motorsport örökséget állítja középpontba a Le Mans-i centenáriumon
  • Baleset miatt lezárták az M7-est a Balaton felé Martonvásárnál
  • 2022-es rekordárbevétel, beruházások, online fejlesztések a Praktikernél
  • Saját rendezésű videóval jelentkezett az idén 15 éves Paddy and the Rats
  • Az SZFE a Magyar Mozgókép Fesztiválon
  • Sorsdöntő változások a vállalkozói szegmensben
  • Orbánék már szervezik, mit, hogyan, mikor lophatnak el az uniós elnökség alatt
  • Dróntaxikat teszteltek Izraelben
  • Irodát nyitott Budapesten az Amazon Web Services – tesztelhetnek az ügyfelek
  • Versenykörülmények között teszteli folyékony hidrogén hajtású technológiáját a Toyota
  • Fél évnyi tesztelés után országszerte minden SPAR-ban és INTERSPAR-ban elérhető a Munch-ételmentés
  • Már több mint 21 ezer regisztrált felhasználó töltötte ki a teszteket
  • Idén a nyári emlékek ihletik a Debrecziner Gourmet Fesztivál fogásait
  • Szigorúan ellenőrzi a magyar hatóság az ukrán gabonát
  • Katasztrófahelyzetben ingyen ételt és italt kínáló automatákat telepítettek
  • Átadták a Szentkirályi Magyarország Kft. új PET-palackozó gyártósorát
  • Megújuló forrásból származó magyar fából készül a Westend új ételudvara a Hello Wood tervei alapján
  • Anita és Sanyi a Hypermotion RUNKIE 16” (“klasszikus”) rollerrel támad
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • E-Tech Renault Captur
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.